2014-05-23

Okostelefonunkat elővéve jó eséllyel egy amerikai, koreai vagy esetleg tajvani darabot fogunk a kezünkbe. Az emberek nagy része bele se mer gondolni, hogy név szerint is felvállalt kínai terméket vegyen a kezébe, főleg nem telefonálás vagy webböngészés közben. Találkoztunk már néhány próbálkozással a Huawei és a ZTE részéről, de ezek sikere alig mérhető. A Lenovo éppen az okostelefonok piacára edzi magát, de ezt látva félre is teszi a saját nevével fémjelzett páncélt és a Motoroláét magára öltve vonul fel az csatamezőn. És lássunk csodát, vannak még ifjú titánok! Az egyik az Oppo, a másik a OnePlus, ők lesznek mai cikkünk főszereplői.

Egészen eddig sem az Oppo, sem a OnePlus nem örvendett nagy ismerettségnek, habár előbbi a második legjövedelmezőbb okostelefon gyártó Kínában. Most ez a két név egyszerre vált ismertté, ahogy feltűntek a nyugati világ piacain egy-egy olyan eszközzel, amik akár valóban a tenger fenekére is küldhetik az ismertebb gyártók zászlóshajóit. Azt persze nem állíthatjuk, hogy hatalmas újításokat láthatnunk a Find 7-ben, vagy a One-ban, de lényegében a jelenleg elérhető legerősebb hardvert kapjuk meg, méghozzá a riválisokkal szemben bagatel összegért: előbbi 499 USD, utóbbi 299 USD.

Mi a titok, hogy lehetnek ennyire olcsóak? Nos, nem azért mert "kínai". Okos üzleti modellt követve az első, igazán nyugati piacra szánt darabokat gyakorlatilag önköltségi áron, azaz haszon forgalmazzák, ráadásul közvetlen a felhasználónak. A másik faktor, hogy lényegében csak a közösségi oldalak adta reklámfelületet használja ki a két gyártó marketing gárdája. Sőt, a OnePlus ebben egészen addig ment, hogy csak olyan személy vásárolhatja meg a OnePlus One-t akit meghívást kapott, vagy részt vett egy sorsoláson és nyert.

bővebben
2013-09-15

A Samsung Galaxy S4 volt az első gyárilag Android 4.2.2-vel érkező eszköz a koreai cég műhelyéből. A sok új funkció közt találtunk egyet, ami nem volt annyira figyelemfelkeltő, mint mondjuk az Smart Pause, de a felhasználói felület összképére pozitív hatással volt. Ez volt a státuszbár, amelynek különlegességét annak háttere adta, ami már nem fekete, hanem áttetsző lett.

Ez a kicsi, de nagyon jól festő újdonság bármelyik Samsung mobilra elérhető, amelyen a felhasználó root joggal rendelkezik, illetve telepíti az ehhez szükséges keretrendszert és a hozzá tartozó szoftvert. Az Xposed Framework szükséges ahhoz, hogy a gyártó által készített felületen kedvünk szerint változtathassunk. Ha ez megvan, akkor a különböző kiegészítőkkel igény szerint formálhatjuk a színvilágot és az egyéb elérhető tulajdonságokat (Tweak).

A lépések:

Az XDA fórumáról töltsük le a már említett Xposed keretrendszert, telepítsük Galaxy modellünkre, indítsuk el, nyomjunk az Install/Update gombra, adjuk meg a root jogot (ha még nem kapta volna meg az applikáció), majd ha befejeződött a művelet, akkor koppintsunk a Reboot feliratra.

Ezután szerezzük be a Samsung modellekhez készített Tweakbox szoftvert innen. Telepítést követően az Xposed Framwork-ben, a modulok lehetőség alatt engedélyezzük az imént installált kiegészítőt, majd ismért indítsuk újra a telefonunkat. Ha ez megvan, akkor a Tweakbox futtatását követően kedvünkre szabályozhatjuk a státuszbárt.

Figyelem!

A fenti műveletet csak hozzáértőknek javasoljuk, a root jog szerzése garanciavesztéssel járhat, valamint könnyen a kukában köthet ki az eszköz, ha nem vagyunk elég körültekintőek, és nem értjük azt amit csinálunk.



Bazsa

bővebben
2013-09-01

Olyannyira online világot élünk, hogy azok az emberek, akik lépést akarnak tartani rohanó világunkkal, szinte mindent az interneten intéznek, általában valamilyen mobil eszköz segítségével, legyen az tablet, okostelefon vagy éppen laptop. Ezek folyományaként ezeknek a felhasználók korrekt adatforgalmat generálnak, tehát az életvitelük megköveteli, hogy ne a legkisebb mobilinternet csomaggal rendelkezzenek, esetleg a napjuk nagy részét biztonságos wifi router-en lógva töltik. Az online élet miatt vannak olyan kapcsolattartási formák, melyek 2013-ban már nem biztos, hogy versenyképesek a modern megoldásokkal szemben. Ilyen például az SMS MMS kombó, ami egyre inkább a kihalás szélére kerül. Helyettük a fent sorolt okok miatt kvázi ingyenes üzenetküldő alkalmazások nyernek teret. Mostani cikkünkben röviden áttekintünk néhány ilyen szoftvert, amik közül párat biztosan mindenki ismer/használ.

Eleinte az e-mail volt a kiváltó megoldás, amivel ki lehetett kerülni például az SMS-t. Ma már ez inkább, hosszabb, formálisabb üzenetek küldésére alkalmas, a rövid, úgynevezett IM (Immediately Message) tartalmak kerülnek előtérbe. Az okostelefonok és tabletek világméretű hódítása terén a pár évvel ezelőtt még gyerekcipőben járó szolgáltatások mára rendkívüli népszerűségre tettek szert. Lássuk melyek ezek!

1. Skype

bővebben
2013-08-18

Elég hosszú idő telt el az első rész óta, de mire lenne alkalmasabb egy hosszú hétvége, mint hogy bepótoljuk a lemaradásainkat. Talán egy másik életben majd pihenhetünk is majd. :) Szóval, hol is hagytuk abba? Beszéltünk magáról az operációs rendszerről, az Androidról, de nem mentünk el szó nélkül a fő fejlesztő, a Google mellett és a hozzá tartozó szolgáltatásokról, ökoszisztémáról is tájékozódtunk. Ahogy akkor ígértem, a második részben már telefont is a kezünkbe veszünk. Lássuk!

A második lépés mi is lenne? Ha már túl vagyunk az elhatározáson hogy tulajdonosai szeretnénk lenni egy modern mobiltelefonnak, akkor kérdés, hogy melyik gyártót válasszuk és persze, hogy mennyit költsünk rá. Ez utóbbi elég fontos kérdés, mivel sokunknak nem feneketlen a pénztárcája, így mérlegelni kell, hogy ki tudjuk, ki fogjuk-e használni a mobil eszközben lévő lehetőségeket. Adott összeg mellett kellett a lehető legjobb ár/érték aránnyal rendelkező okostelefont kiválasztani. Ezzel kapcsolatban sokfelé lehet tanácsokat olvasni az internetes közösségekben, de ahhoz, hogy ez a cikksorozat teljes legyen, igyekszem erről is majd egy bejegyzést, kisebb áttekintést írni (Már be is került a Google Keep-be ;)

bővebben
2013-08-13

Szegény Apple-t még az ág is húzza. Nem elég, hogy a vezér halála óta rosszabbnál rosszabb döntéseket hoznak, nagyon úgy fest, hogy még egy “budget” iPhone (~ 120k) is piacra kerül. Sok mindent fel lehetne itt sorolni, hogy mi mindennel sikerült rombolni azon a képen, amit Steve Jobs felépített, de ez most nem egy olyan cikk lesz. Ez egy friss statisztikát bemutató bejegyzés, ahol kicsit elemzés alá kerül az amerikai vállalat mobil részlege.

Az adatok, melyeket itt reprezentálunk, a Mashable forrása, és szigorúan az Egyesült Államok adatait tartalmazza. Kezdjük is rögtön a tényekkel. Az Apple a legnagyobb és legnépszerűbb Brand Amerikában. Az Android pedig a legnépszerűbb mobil operációs rendszer. Micsoda? Ez nem ellenmondásos vélemény. Nem. Vegyük szemügyre elsőnek a gyártókat. A világ egyik, ha nem a legnagyobb hatalommal rendelkező földrészének felhasználóinak 40%-a Apple terméket használ, ha mobil eszközről (mínusz laptop) van szó. A céggel szimpatizálók most joggal örülhetnek, hiszen az elmúlt 4-5 évben hiába lett a világ legnépszerűbb operációs rendszere a Google Androidja, az “i” termékeket nagyon nehéz letaszítani a trónról a világ azon részén. Ha azonban alaposabban megnézzük a diagrammot, akkor a kijelenthetjük, hogy ezt a csatát (egyelőre) az Apple nyerte, de a háború bizony már ott is eldőlt, az Android mindent visz. Talán ez lehet a legnagyobb elégtétel a Google számára, hiszen közös hazai pályán sikerül túlnőnie a riválison. Egy gyors számolás után kijön a végeredmény, hogy az szabadság elveit követő mobil operációs rendszer többségben van.

bővebben
TechKalauz
Google+ Facebook RSS
Készítette: