Interjú a Laptopszalon szervizvezetőjével

Pécs Magyarország 5. legnagyobb városa és több mint 156.000 lelket számlál. Mindig soknemzetiségű település volt, kulturális rétegek rakódtak egymásra, nemzetiségek hagyományai, értékei ötvöződtek két évezredes története során. Magyarok, horvátok és svábok ma is békében élnek egymással gazdag kulturális polaritásban, így nem meglepő, hogy a város 2010-ben Essennel és Isztambullal együtt Európa egyik kulturális fővárosa lett. Mi elsősorban mégsem Pécs gyönyörű városa miatt érkeztünk ide. Célunk egy interjú elkészítése – és ezáltal olvasóink tájékoztatása – Baka Zoltánnal, a Laptopszalon szervizének vezetőjével.

Interjú a Laptopszalon szervizvezetőjével

 

Laptopkalauz: Mikor, hogyan és hol kezdted szervizes pályafutásodat?

Baka Zoltán: Pályafutásomat 1999-ben Pécsett a Carbocoomp Kft.-nél kezdtem meg, ahol 100%-ban asztali PC-ket szervizeltem.

 

Laptopkalauz: Miért döntöttél a Laptopszalon mellett?

Baka Zoltán: Mert egy dinamikusan fejlődő cég, jó csapattal és szakmai kihívásokkal. Az asztali PC ágazat amúgy is leáldozóban van.

 

Laptopkalauz: Milyen jellegű hibákat javítotok és mik a leggyakrabban előforduló hibajelenségek?

Baka Zoltán:

– Alaplap: A leggyakoribb hibajelenség az alaplaphiba. Bár az alaplaphibás laptopok javítása sok esetben gazdaságtalan, apróbb hibák, pl. kitört táp csatlakozó, hibás USB, JACK csatlakozó csere. Alaplapon IC-k, biztosítékok, FATek, stb. cseréje, illetve bizonyos esetekben meghibásodott VGA chippek javítását is vállaljuk.

– Memória: Hibás modul behatárolása után cseréljük azt. Memóriából soha nem elég, így érdemes a lehetőségekhez mérten bővíteni is!

– Processzor: Nagyon ritkán hibásodik meg, ilyenkor pedig csak cserével javítható.

– Kijelző: Kijelzők leggyakoribb hibája a fizikai sérülés, törés. Ebben az esetben gyors bevizsgálást követően gyakori típusok esetén raktárról cseréljük a kijelzőt. Régebbi (inverteres) gépeknél előfordul, hogy elmegy a világítás, csak halványan jelenik meg a kép. Ilyenkor be kell vizsgálni, hogy az inverter, vagy a kijelző hibásodott-e meg.  Gyakori típusok esetén raktárról cseréljük az invertert, szükség esetén a kijelzőt. Ügyfeleink választhatnak, hogy bontott alkatrészt (korlátozott elérhetőség), vagy gyári újat szeretnének.

– Billentyűzet: Leggyakoribb a folyadék általi meghibásodás. Szerencsés esetben alapos tisztítással javítható, de sajnos sok esetben ez nem vezet eredményre, ilyenkor ügyfeleink választhatnak, hogy bontott alkatrészt (korlátozott elérhetőség), vagy gyári újat szeretnének. Ilyen esetben mindig fontos a gép teljes átvizsgálás, feltárva azokat a helyeket, ahova még a folyadék elérhetett. Nagyon fontos, ha ilyen baleset történik, AZONNAL áramtalanítsák a gépet (akkut is ki kell venni), fordítsák le, ne próbálják bekapcsolni, szárítani! Mihamarabb vigyék szakszervizbe! Letört gombok sajnos külön nem vásárolhatóak újként. Szerencsés esetben bontott (jelentős készletünk van) alkatrészből pótolhatóak az elveszett elemek.

– Merevlemez: Rendkívül gyakori hiba, hogy a háttértár meghibásodik. Nagyon fontos, hogy gyakran mentsenek adatot! DVD-re, felhőszolgáltatásba, külső HDD-re (pendrive, memória kártya nem megbízható). Meghibásodás esetén, ha a hiba még nem komoly, az adatok menthetőek, azonban ezt követően cserélni kell a hibás alkatrészt. Komoly hiba, pl. elektronika hiba, leszakadt fej, megsérült felület esetén az adatok mentése már rendkívül költséges. Háttértár két módon is bővíthető: 1. Nagyobb hagyományos HDD beszerelése, 2. Gyorsabb, de kisebb méretű SSD beszerelése. Utóbbival komoly sebesség növekedés érhető el, továbbá kizárható a HDD-k mechanikai meghibásodása. SSD-kben nincs kopó-, mozgó alkatrész. Mindkét típust, különböző méretekben raktárról tudjuk adni, ezek beszerelését ingyenesen vállaljuk, csak az alkatrészt kell térítenie.

– Optikai meghajtó (CD, DVD, BluRay): A fenti eszközök hibáját általában a lencse, vagy a mechanika meghibásodása okozza. Ezek javítása cserével javítható. Ügyfeleink választhatnak, hogy bontott alkatrészt (korlátozott elérhetőség), vagy gyári újat szeretnének. 

– Hűtő rendszer: Minden gépet – legyen az autó, tévé, laptop – rendszeresen karban kell tartani. Laptopok esetében ez kb. fél év. Ennyi idő kell ahhoz, hogy akár még használat nélkül is a hűtő paszták kiszáradjanak, használat mellett pedig jelentős mennyiségű por halmozódjon fel a levegőből a hűtőrendszerben. Ahogy az autóban 10000km után olajat kell cserélni, különben elromlik, a laptopnál félévente javasolt ezt megcsináltatni szakszervizzel, mert elmulasztása költséges hibákhoz vezethet (CPU, VGA, alaplap). (Amennyiben Laptopszalon Kft.-nél vásárolta készülékét, az első tisztítás díjmentes, ha a vásárlástól számított 6 hónapon belül szervizünkbe juttatja.). A karbantartásokat soron kívül, egy napos határidővel végezzük. Ha alkatrész csere is szükséges, arról árajánlatot adunk és az alkatrész megérkezésekor javítjuk.

– Akkumlátor: Az akku szünetmentes áramforrásként is üzemel, így pl. áramszünet esetén nem veszti el munkáját. Az akkut túltölteni nem lehet, nem gyullad ki. Élettartama se lesz hosszabb, ha nem használja. Az egyik gyártó hivatalos állásfoglalása erről az, hogy ha sokat használja töltőről, akkor hetente egyszer merítse le 10%-ig – ne alá – majd töltse fel újra. Élettartama kb. egy év, a gyártók is ennyit vállalnak rá. Szerencsés esetben évekig jól működik. Meghibásodás esetén cserével javítható. Mivel itt számít, hogy mennyit áll a polcon használaton kívül, nem tartunk raktáron, minden esetben újat hozunk.

– Szoftveres problémák: Szintén nagyon gyakori gond, hogy az operációs rendszer megsérül, nem indul el, nagyon lassú, vírusos lesz. Vállaljuk a rendszer – amennyiben lehetséges – javítását, vagy újra telepítését (igény szerint adatmentéssel), aktiválását. Driverek installálását. Vírus esetében annak eltávolítását. Utóbbi esetben a legjobb a megelőzés. Sajnos az ingyenes vírusirtó programok gyakran nem elég frissek, vagy nem megfelelő a támogatottsága. Cégünk a PANDA vírusirtó programot forgalmazza, mely rendkívül kedvező áron, csak nálunk évi br. 3000Ft-ért elérhető. Továbbá megvásárolható szervizeinkben a Windows és Office csomagok különböző változatai. Tájékoztatjuk, hogy kizárólag jogtiszta szoftvereket forgalmazunk.

 

Laptopkalauz: Most, hogy már mindennel tisztában vagyunk, tudnál pár indokot mondani, hogy miért a Laptopszalon szervizét válasszuk?

Baka Zoltán: Miért válasszanak minket?

– Több mint 10 éves szakmai tapasztalat áll mögöttünk.

– Hivatalos Dell, Toshiba garanciális szervizként szakembereink naprakész ismeretekkel rendelkeznek a legújabb modellek esetén is.

– Garancián túl javítjuk a következő márkákat: Dell, Toshiba, Lenovo, IBM, HP, MSI, Acer, Packard Bell, ASUS, Sony, Samsung, Fujitsu, Fujitsu-Siemens, Albacomp.

– Bevizsgálás javítás kérése esetén INGYENES

– Kérésére (térítéses hibák esetén) INGYEN futárt küldünk, ami elhozza a gépet otthonából, mi megjavítjuk és vissza is szállíttatjuk Önnek. Ehhez csak az alábbi igényt kell kitöltenie.

– Egyetemistáknak, diákoknak érvényes diákigazolvány bemutatása esetén 20% kedvezményt adunk a munkadíjból.

– PrePaid-es HOTLINE táv managementszolgáltatásunkkal szinte azonnal orvosolni tudjuk szoftveres gondjait. Válasszon csomagjaink közül!

– Minden szervizbe hozott gépet alaposan bevizsgálunk, pontos árajánlatot adunk, mely alapján dönthet a javításról.

– Az általunk beszerelt alkatrészekre, munkára garanciát vállalunk!

 

Pucu

 

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?