Laptopok / notebookok szervizháttere

Notebook support / szervizháttér

Ez a hardver, szoftver és a szolgáltatás triumvirátusa. A hardver elemek gyors és sokszor már átláthatatlan fejlesztése és csereberélése közepette (csak hogy megfeleljen a minél modernebb specifikációknak, hogy a consumer vásárló ezt válassza) a gyártóknak nagyon komoly gond a garanciális ügyintézés és ez az idő elteltével hatványozódik. Például ha egy 2 és fél éves üzleti gép szervizbe kerül alaplap hibával (ma már sosem javítják, csak cserélik), az annak idején nagy számban legyártott alaplapok miatt feltehetően, az esetek 98%-ban azonnal van hozzá alkatrész és a javítás meg van pár nap alatt. Ugyanez egy consumer esetén fordított, szinte biztos, hogy nem lesz alaplap (főleg, ha az adott szériával még gondok is voltak) és tuti hogy várni kell. Már akkor nyertünk, ha a gyártó elismeri a felelősségét. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy több hónap után sem képesek “javítani”, majd felajánlanak egy teljesen más típusú gépet cserébe. Az ügyfél pedig csak azt szajkózza, hogy “nem férek az adataimhoz”, “nekem munka eszköz a gép”, stb. stb. Nos igen, akkor nem ilyet kellett volna venni, mert ez tömegcikk. A német Hans megveszi magának és amikor 1 éves lesz akár működik, akár nem lecseréli egy modernebbre, mert tudja mit vett, mert megteheti és mert az új már megint jobban tetszik. Hiszen erről szól a fogyasztói társadalom, ilyen a consumer fogyasztó. A gond az, hogy a magyar átlag bemegy a hipermarketbe és a kosárba beteszi karácsonykor a szaloncukor mellé a csilivili laptopot is százezerért. Megveszi hitelre, vagy az összes megtakarításából, abban a tudatban, hogy olyan ez mint a TV-je, csak ez laptop, ez is elmegy majd egy jó 10 évig. Aztán jönnek a meglepetések, hogy ez a márka rossz, meg, hogy milyen drága volt még is elromlik stb.

Gyártók szervizügyintézésnek korrektsége, gyorsaságát maximális 10 pontos skálán mérjük fel (itt kiemelném, hogy léteznek egyedi, eltérő esetek, jelen állásban a nagy általánosságot vizsgáljuk).

(a) Dell: Helyszíni garancia 10/10, szerviz garancia 10/9

(b) Lenovo: Jelenleg a katasztrófa határait súrolja 10/0, bővebben itt olvashat róla

(c) Asus: 10/5

(d) Toshiba: 10/7

(e) Acer: 10/3

(f) Fujitsu: 10/9

(g) HP: Helyszíni garancia 10/10, Szervizgarancia 10/9, Pavilon: 10/9

(h) MSI: 10/7

(i) Apple: 10/9

Régóta dolgozok szakkereskedésben, a pontozást a saját tapasztalataim alapján végeztem el. Természetesen voltak egyedi esetek is, de azokra kár szót fecsérelni. A pontozás során vizsgáltam a szervizek számát, az alulfoglalkoztatottságot, a support színvonalát és problémamegoldó képességét.

 

Pucu

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.