Immár hat (6!) hónapja van nyílt tengeren az első csúcstechnológiás vitorlával ellátott teherhajó prototípus. A legmodernebb, automatizált vitorlák kimondhatatlanul sok gázolajat takaríthatnak meg, ha valóban olyan jók, mint ahogy hírlik. A tesztüzem nagyon ígéretes volt, és a potenciál óriási.

Tavaly augusztusban a Pyxis Ocean megkezdte útját forgalmas hajózási útvonalakon szerte a világon. A fedélzetre két vitorlát, úgynevezett WindWinget szereltek, amelyek egymástól függetlenül forognak a megfelelő irányba.
A technológia célja, hogy a szélből nyerjenek energiát, ezzel üzemanyagot spórolva. Ha jobban belegondolunk, valaha minden hajó erre a meghajtási rendszerre támaszkodott, ez váltotta fel az addig használt izomerőt.
A tesztüzem alapján naponta átlagosan 3 tonna dízelt lehetne megtakarítani, ami a teljes fogyasztás 14 százaléka. Ez szinte pontosan megfelel az eredeti ígéreteknek, miszerint minden WindWinggel 1,5 tonnát lehet megtakarítani naponta – ez 5,6 tonna CO2-nek felel meg.
A próbaüzem tehát már beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A teherszállításban óriási a szennyezés, évente csaknem 1 milliárd tonna CO2-t bocsájtanak ki az ilyen célra használt hajók.
techkalauz.hu – az online techmagazin