Mi a közös a Lenovo új ThinkStation-jeiben és az Aston Martin luxusautóiban? Több mint gondolnánk

0
1155

Március 9-én a Lenovo bejelentette a ThinkStation PX, P7 és P5 piacra dobását – ez a hármas a legfejlettebb asztali munkaállomás, amit a cég valaha épített. Annak érdekében, hogy létrejöhessen ez a prémium trió, a Lenovo együttműködött az Aston Martinnal, a neves autógyártóval, az ultra-luxusjárművek piacának vezetőjével.

Nemrég történt a Lenovo és az Aston Martin egyeztetése, melynek az autógyártó Egyesült Királyságbeli főhadiszállása adott helyet. Na és vajon mi volt a legégetőbb téma? Az, hogy a nagyteljesítményű asztali munkaállomások miben fognak hasonlítani az Aston Martin luxusautóira. Az alábbiakban tehát arról (is) lesz szó, hogyan próbálták megtartani a Think tervezési nyelvet oly módon, hogy belecsempésszenek egy kis „Aston Martinosságot” a dolgokba.

Brian Leonar és Cathal Loughnane beszélgetését olvashatjátok:

Brian Leonard: Sokat beszéltünk az új ThinkStationok jövőjéről, és arról, hogy a két fél mit vár ettől az együttműködéstől. Megosztanád velünk, hogy számodra mi volt a legfontosabb?

Cathal Loughnane: Nos, úgy gondolom, hogy ennek az együttműködésnek a három legnagyobb kihívása az ikonikus dizájn, a remek ergonómia és a magasfokú testreszabhatóság volt. Jelen projekt igazán egyedi volt, ugyanis nemcsak lehetőségünk volt együttműködni egy másik nagyszerű tervezőcsapattal, hanem együttműködhettünk azon nagyteljesítményű gépek tervezésében, melyeket a jövőben mi magunk is használni fogunk járműveink tervezéséhez.

Brian Leonard: Beszélnél egy kicsit az ikonikus dizájnról?

Cathal Loughnane: Abszolút. Szerintem ez a projekt alapja. Amikor a Lenovo csapata az Egyesült Királyságba érkezett, és amikor a tervezőink Észak-Karolinába mentek, az egyik első dolgunk az volt, hogy alaposan áttanulmányozzuk a Lenovo tervezés lenyűgöző történetét. Megvizsgáltuk az ikonikus vörös örökségét, valamint a fekete szín összes különböző változatait, melyek a ThinPad-ek és ThinkStation-ök elidegeníthetetlen hozzávalói, és együtt fejlődtek a termékekkel az évtizedek alatt.

Brian Leonard: Az ügyfeleknek hozzáférést és rugalmasságot biztosítanak, hogy ténylegesen a saját igényeikre szabhassák rendszereiket. Tudna többet beszélni arról, hogyan használják útkereső dizájnelemként a Lenovo tervezési elveit?

Cathal Loughnane: A piros nem csak a Lenovo márka ikonja vagy aláírása, hanem a gép útmutatója is. Például, ha ki szeretnénk cserélni valamit a gépben, a piros színt kell keresnünk. Ha be akarjuk kapcsolni a gépet, szintén a piros színt kell keresnünk. Ki kell cserélni a ventilátort a torony belsejében? Keresd a pirosat. Az ergonómia tökéletessége az, hogy nincs felhasználói kézikönyv, és nincs is rá szükség, köszönhetően az új tervezésnek. Az új ThinkStation magától értetődően működik, így arra tudjuk használni, amire kell – a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban.

Brian Leonard: Érdekes látni, hogy az Aston Martin és a ThinkStation márkák egyes elemei egyesülnek. Megosztana velünk többet arról, hogy hol és miben láthatók ezek a kereszteződések’ az új alvázkialakításban?

Cathal Loughnane: Úgy gondolom, hogy a teljesítmény valójában az a kötőszövet, amely összeköti a két tervezőcsapatot és a két márkát. Akár renderelsz, akár versenyzel, a teljesítmény jelent mindent. Sokat dolgoztunk azon, hogy optimalizáljuk és növeljük a ThinkStation-ök következő generációjának teljesítményét, hogy lépést tudjunk tartani a munkaállomás-felhasználók legösszetettebb munkafolyamataival. Akár egy dörgő V12-es motort hűt egy járműben, akár egy NVIDIA GPU legújabb generációját hűti egy munkaállomáson, ez mindig ugyanaz a kihívás. Mennyi levegőt tudunk bejuttatni elől és milyen hatékonyan tudjuk átengedni a hűtendő felületen… Amikor a Lenovo csapata meglátogatta főhadiszállásunkat, és meglátta ikonikus DBS grand tourerünket és annak hatalmas teljesítményű elülső rácsát, ez lett a fő inspiráció a ThinkStation PX-hez megalkotott légáramlási koncepcióhoz.

Egy másik igazán érdekes tervezési kérdés az Aston Martin ikonikus süllyesztett ajtókilincseinek beépítése volt, amelyek immár évtizedek óta megtalálhatók autóinkon, hogy javítsák a gép ergonómiáját. Ez egy kreatív kérdés és egy mérnöki kihívás volt egyben, melyen a Lenovo tervezői és mérnöki csapataival együtt dolgoztunk, hogy megtudjuk, hogyan hozhatunk létre egy olyan „kilincset”, mely egyszerűen a munkaállomás belsejébe nyílik a gyors és egyszerű konfigurálhatóság érdekében.

„A vég csak a kezdet”

Habár az ikonikus új ThinkStation ház megvalósulása az Aston Martinnal folytatott hároméves tervezési együttműködés végterméke, ez valójában csak a kezdet. Az asztali munkaállomások következő generációs termékcsaládja egyedülállóan ötvözi majd a célirányosan megtervezett formát a gyorsabb innovációhoz és a jövő munkaterheléséhez szükséges funkciókkal. Alig várjuk, hogy lássuk, mit érhetnek el ügyfeleink ezekkel a nagy teljesítményű új gépekkel.

techkalauz.hu – az online techmagazin

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét