Az Apple WWDC-n bejelentette a Game Porting Toolkit-et, amely egy megfelelő alapot teremt arra, hogy Windows operációs rendszerre írt játékokat lehessen futtatni macOS-en. Maga a rendszer a Wine-alapú CrossOver forráskódjára épít, és a különböző API hívásokat, illetve a x86/AMD64 utasításokat macOS-en elérhető alternatívákra, valamint Apple Siliconra fordítja le.

A fentiek lehetővé teszik az alkalmazások módosítás nélküli futtatását, amivel többek között gyorsan ellenőrizhető, hogy mennyire futna jól az adott program. Így fel lehet mérni azt, hogy egy natív port elkészítése mennyi munkát igényelne. Ez azért fontos, mert az Apple a Game Porting Toolkit-et elsődlegesen a fejlesztőknek szánja, noha semmi sem akadályozza meg a felhasználókat sem a használatában.
Maga a rendszer a DirectX 12-re írt programokat is támogatja, de fontos észben tartani, hogy az efféle eszközök nem általános megoldások. Így tehát számtalan hibát generálhat a fordítási folyamat. Ettől még ugyan nem lesz azonnal a játékosok optimális alternatívája a macOS, de első lépésként nagyon is fontos bejelentésről volt szó.
techkalauz.hu – az online techmagazin