Annak ellenére, hogy a technológiai ipar – illetve az egész világ – az elmúlt években számos kihívással szembesült, vállalatként és márkaként a Lenovo ugyanolyan – ha nem erősebb – pozícióban van, mint korábban volt. A vállalat azon elkötelezettsége, hogy az intelligens átalakulás vezetőjévé és lehetővé tevőjévé váljon – teljeskörű megoldásokkal és páratlan, változatos kínálattal -, most gyümölcsöző stratégiának bizonyul.

A Lenovo még a nehéz időkben is boldogul, ezt pedig kizárólag az alkalmazottai rendkívüli tehetségének és kitartásának köszönheti. A vállalatnál van egy olyan szokás, hogy évente összegyűlnek munkavállalói Kickoff eseményeken. Nem kell bemutatni a hátunk mögött lévő több évet, de idén végre újra személyesen is összegyűlhetnek a Lenovo alkalmazottai a több éves távollét után.
Okkal lehetnek büszkék magukra a cégen belül, ugyanis egy olyan ambiciózus jövőképpel rendelkeznek, mely nem mindennapi. A nem mindennapi jövőképnél már csak az a nagyobb dolog, hogy mindezt meg is valósítják, ennek egyik kulcsa elmondásuk szerint az, hogy „megértik ügyfeleik, partnereik és közösségeik igényeit”.
Nem győzik hangsúlyozni a cégnél az alkalmazottak fontosságát: „Minden eddiginél büszkébb vagyok a cég zseniális embereire. Mindannyian megtaláljuk a módját az innovációnak és egymás motiválásának, miközben továbbra is előtérbe helyezzük a vállalati polgári szerepvállalást, ideértve a méltányosság és a termékek hozzáférhetőségének megkövetelését, az őshonos nyelvek megőrzését, valamint az első olyan számítógép- és okostelefon-gyártóként, amely a Science Based Targets kezdeményezés által jóváhagyott nettó nulla kötelezettségvállalásokkal rendelkezik. Az embereket helyezzük minden tevékenységünk középpontjába.”
A vállalat legutóbbi negyedéves eredményéből kitűnik, hogy a szolgáltatásokat előtérbe helyező átalakulása és az új IT-re vonatkozó elképzelésük jól halad. A Lenovo már nem csupán eszközgyártóként ismert (bár továbbra is vezető szerepet tölt be e téren), szolgáltatóként is ott van a porondon.
Alaptevékenységének szempontjából a Lenovo a súlyos piaci ellenszél ellenére is megőrizte első helyezését a globális PC piacon. Azonban nagyon fontos megjegyezni, hogy a Lenovo „PC-n kívüli” bevételi aránya rekordmagas volt az idei harmadik üzleti negyedévben a maga 41%-ával. Ez egy jelentős mérföldkő az átalakulásuk tekintetében. „A Lenovo történetének ebben a pillanatában – egészséges alaptevékenységgel és virágzó diverzifikált portfólióval – semmi sem tart vissza attól, hogy átalakulásunkat a következő szintre vigyük.”
„Mindenkinek megmutatjuk, mi az elképzelésünk a jövő intelligensebb technológiájáról”
Egy videóval is készült a vállalat, melyhez az alábbi szöveget mellékelte egy ottani munkavállaló:
„Szeretem, ha elmesélhetem a Lenovo történetét, és megoszthatom elkötelezettségünket a technológia által megvalósítható szebb jövő iránt. Örömmel látom, hogy ez életre kelt az új céges videónk révén.”
A videó magába foglalja a Lenovo kreativitását, egységes
jövőképét és vizuális identitását – nem mellékesen pedig az ügyfelek által
vezérelt üzleti eredmények bemutatására összpontosít. Utóbbiak azt is
elmondják, hogy olyan technológiai partnerként tekintenek tekintenek a Lenovora,
akik segítik őket a növekedésben.
„Ezt a projektet a márkacsapatunk teljesen házon belül valósította meg – a stratégiától az üzenetkezelésen át a kreatívon át a gyártásig. Természetesen én személy szerint büszke vagyok rá! De döntő fontosságú, hogy a Lenovo csapataival való szoros és állandó együttműködést is magában foglalta, hogy a legjobban tükrözze munkánk mélységét és szélességét.”
Ugyanez a csapat hozta létre az úttörő Lenovo Late Night IT sorozatot. A második évadot, amelyet most az NA Marketing csapata visz előre, érdemes megnézni, mert egy őszinte és humoros bepillantást nyújt abba, hogy a technológia hogyan alakítja át a világot.
Egy jobb jövő építése
Mi következik, mi lesz a stratégia, mi várható?
- „Egyszerűen fogalmazva: MÉLYRE fogunk menni. Mélyre fogunk menni abban, hogy egy rugalmasabb üzletet helyezzünk előtérbe, és keressük az egyensúlyt a méretarány és a jövedelmezőség között. A TruScale-hoz hasonlóan saját IP-címünk használatával mélyre fogunk járni a vízszintes építőelemek kialakításában, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk ki, amelyeket aztán a különböző piacokhoz és ügyfelekhez szabunk. Végül pedig mélyrehatóan befektetünk az innovációkba, hogy megbirkózhassunk az intelligens integrációs trendekkel a piacon, és hosszú távú versenyképességet építsünk.”
techkalauz.hu – az online techmagazin