4 érv, amiért minden cégnek szüksége van rendszergazdára

0
25

cegek-rendszergazdakA cégek mindennapi megbízható munkájának a függvénye a stabil technikai háttér. Ennek a megteremtése egy összetett feladat, amit bármennyire is igyekszik egy cég, csak úgy önmagában, szakember nélkül egyszerűen nem tud megteremteni. A szakember, aki képes erre nem más, mint a rendszergazda.

De mégis mit csinál egy rendszergazda, miért ennyire elengedhetetlen a munkája? 

Ebben a cikkben ismertetjük ezt a szakmát, és mutatunk 4 érvet is, amiért minden cégnek szüksége van rendszergazdára.

Ki ő és mivel foglalkozik pontosan egy rendszergazda?

A rendszergazdák nagy tudással rendelkező IT szakemberek. Fő feladatuk az, hogy az informatikai rendszerek megbízhatóan működjenek. Ehhez kötődően sok fontos feladatot látnak el. Nézzünk meg a teljesség igénye nélkül ezek közül párat.

A rendszergazdák fontos feladatai közé tartozik, hogy: 

  • kialakítják a céges infrastruktúrát,
  • optimalizálják az erőforrásokat, 
  • gondoskodnak a szükséges szoftveres-hardveres beállításokról,
  • adatmentést készítenek,
  • szűrik a spameket,
  • elvégzik a szükséges frissítéseket, 
  • létrehozzák és kezelik a felhasználók számára szükséges fiókokat és jelszavakat, 
  • technikai supportot biztosítanak

és így tovább, a lista sokáig bővíthető lenne.

4 érv, amiért minden cégnek szüksége van rendszergazdára

Már a fentebb ismertetett teendőkből is látszik, hogy a rendszergazda szolgáltatás mennyire fontos és összetett, de nézzünk most 4 konkrét érvet, ami amellett szól, hogy kivétel nélkül minden cégnek szüksége van rendszergazdára.

Lássuk mik is ezek:

1.Van hibaelhárítás

Az első érv a hibaelhárítás. A munkafolyamatok során gyakorlatilag bármi el tud romlani. Legyen szó egy meghibásodott nyomtatóról vagy egy a levelezőrendszerben keletkező zavarról egyes feladatok elvégzése egyszerűen ellehetetlenedik, ha ezek nem működnek megfelelően. Ezeket a problémákat a cégeknek egymagukban nehézkes megoldani. A rendszergazdák viszont az ilyen hibákra vannak specializálódva, számunkra ezek rutinfeladatok.

Így ha van egy rendszergazda, aki elvégzi a hibaelhárítást, megszünteti a keletkezett zavart azzal rengeteg időt spórolhatunk meg. Ezáltal a munkában is kisebb lesz a kiesés. Ez utóbbinak pedig már anyagi előnyei is vannak egy cég számára.

2.Van működő home office

A kettes számú érv nem más, mint a home office, pontosabban a jól, hatékonyan, biztonságosan működő home office feltételeinek megteremtése.

A home office, azaz az otthoni munkavégzés ugyan egyszerűnek hangzik, de technikai szempontból nézve nem az. 

Először is ott vannak a megfelelő hozzáférések. Egyértelmű, hogy a home office-ból dolgozóknak hozzá kell tudniuk férni céges fájlokhoz. Viszont az is igaz, hogy nem férhet hozzá mindenki minden céges adathoz. A hozzáféréseket tehát megfelelően kell kezelni. Ehhez pedig egy szakember tudására van szükség.

Egy másik példa: az olyan cégek esetében, akik központi szerverrel rendelkeznek csak egy megfelelően kiépített VPN hálózaton keresztül lehetséges biztonságosan dolgozni otthonról. Egy VPN hálózatot pedig csak egy rendszergazda tud ezeknek a paramétereknek megfelelően kialakítani.

Ugye jól hangzik, és a munkavállalók szempontjából jó is, de nem is olyan egyszerű dolog ez a home office! 🙂 

3.Van adatmentés, nincsenek elveszett adatok

A legtöbben azt hiszik, hogy a zsarolóvírus támadás, az adatvesztés olyan dolgok, amik velük nem történhetnek meg. Ez viszont nem igaz, mert mindenki veszélyben van, bárkit érhet ilyen jellegű támadás. Az ezek elleni védekezésnek pedig egy módja van a megfelelő adatmentés. 

Az adatmentésnek több szintje van. Lehetséges lokális, hálózati adattárolókkal végzett, valmint távoli adatmentést készíteni. Ez utóbbi tekinthető a legmagasabb szintnek, azaz ez nyújtja a legnagyobb védelmet. Itt lényegében arról van szó, hogy egy földrajzilag elkülönített, távoli helyen lesznek tárolva az adatmentések, így egy szélsőséges példát felhozva azokból akkor is vissza tudjuk nyerni az adatokat, ha ezeknek az eredeti tárolási helye mondjuk felrobban, leég vagy egyéb katasztrofális események színtere lesz.

Az adamentések készítésére nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni. Gondoljunk csak bele, mi történik azzal a céggel, aminek egy jelentős, a kezelésében lévő adathalmaz eltűnik, és nem visszaállítható. Nos az a cég, ami így járt sok jóra nem számíthat.

4.Van lehetőség IT edukációra

A rendszergazdák sokszor segítenek a kliens cégek dolgozóinak a különféle programokkal kapcsolatos, illetve egyéb IT nehézségeik kapcsán. Ez egy hosszú távú befektetés, hiszen a tudás, amit megkapnak a dolgozók a jövőben is kamatoztatható, illetve további tudás is ráépíthető.

Összefoglalva: miért is van szükség akkor a rendszergazda szolgáltatásra? 

Ahogyan már a cikk elején tisztázzuk a stabil céges hátteret a rendszergazdák tudják kialakítani. 

A későbbiekben azt is bemutattuk, hogy egy stabil háttérrel rendelkező cégben is felléphetnek problémák. Igyekeztünk olyan hétköznapinak mondható példákat hozni, amik szinte nap mint nap megtörténnek vagy megtörténhetnek egy cégben.

Miért? Azért, hogy egyértelmű legyen, hogy hiba vagy támadás tényleg bárkinek a cégével megeshet, így minden esetben fontos, hogy legyen kapaszkodó, álljon a vállalkozásunk mögött (ennek méretétől függően) egy rendszergazda vagy egy rendszergazda csapat. 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét