A Fujitsu AI ügyfélszolgálattal próbálkozik egy japán szupermarketláncban

0
668

Nemrég a Fujitsu bemutatta a retail üzletágnak szánt új AI-modult, amely mesterséges intelligencia-avatarokat és személyre szabott promóciós tartalmakat generál digitális jelzéseken a fogyasztók bolti viselkedési adatai alapján. A Retail AI Institute támogatásával a Fujitsu augusztus 3-tól megkezdte a technológia tesztelését az Aruk Mitajiri Store üzletekben (egész pontosan a Marukyu Co., Ltd. által üzemeltetett szupermarketben Hofu városában, Jamagucsi prefektúrában). Mindezt azzal a céllal tette, hogy olyan problémákra keresse a megoldást, mint a munkaerőhiány megoldása automatizálás révén, illetve hogy a sokszínű ügyfelek egyedi igényeihez igazítsa a szolgáltatást innovatív, mégis praktikus mesterséges intelligencia megoldásokkal.

A megoldás a generatív mesterséges intelligencia és a Fujitsu egyedi emberi érzékelési technológiáját egyaránt kihasználja, hogy ügyfélközpontúbb vásárlási élményt nyújthassanak az üzletben. Továbbá segíti a kiskereskedőket az értékesítési célzás javításában olyan promóciókkal, amelyek reagálnak a vásárlók érdeklődését jelző gesztusokra, valamint személyre szabott avatarokat és termékinformációkat generálnak. Az ügyfelekkel végzett helyszíni próbákat követően a Fujitsu azt tervezi, hogy a 2023-as pénzügyi év során piacra dobja az új megoldást a „Fujitsu Kozuchi (kódnév)” AI-platformjának moduljaként, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan teszteljék és telepítsék a fejlett AI-technológiákat az üzleti életben.

Az AI olyan célok elérését is lehetővé teszi, mint például több promóciós eszköz kiválasztása, a hatásmérés automatizálása és az értékesítés javítása.

A háttér

Az elmúlt években, amikor a vásárlók egyre kifinomultabbak és válogatósabbak, a kiskereskedőknek szembe kell nézniük azzal, hogy el kell térniük a hagyományos, „mindenkire való” marketingtől, és olyan innovatív megközelítéseket kell alkalmazniuk, amelyek vonzó, fogyasztóbarát élményt nyújtanak a vásárlóknak. Az elmúlt évek technológiai fejlődése lehetővé tette a vásárlók bolti testbeszédének és vásárlási szokásainak elemzését kamera alapú elemzési technológia segítségével. Ugyanakkor az ügyfélszolgálati és promóciós tartalom gyors létrehozásához szükséges költségek és munkaerő továbbra is állandó probléma a marketingintézkedések bevezetése és fejlesztése során.

Mesterséges intelligenciával a vásárlási élmény jobbátételéért

E kihívások kezelésére a Fujitsu kifejlesztett egy új mesterséges intelligencia modult, amely a tartalomkészítési képességek generatív mesterséges intelligenciájának és az „Actlyzer” technológiának a kombinálásával javítja a fogyasztói élményt. Képes elemezni az emberek gesztusait és mozgásait a kameraadatok alapján. A modul fejlesztése során a Fujitsu egy Naoto Onzo, a japán Waseda Egyetem Marketing és Kommunikációs Intézetének igazgatója által vezetett kutatócsoport marketingszakértelmére támaszkodott.

A technológia magában foglalta a marketingelméleti elveket, melyek kimondják, hogy „melegség” és a hozzáértés, az ügyfélszolgálati szolgáltató személyiségének és tudásának mutatói, valamint a termék dizájnja és funkcionalitása is befolyásolja a fogyasztói vásárlási döntéseket. A fogyasztói magatartás ezen trendjeire támaszkodva az AI modul fejlesztői egy modellt képeztek ki az ügyfélszolgálati és promóciós tartalmak bemutatásának viselkedési átmenet valószínűségének becslésére az egyes vásárlók viselkedési és attribútumadatai alapján. A modell ezután optimalizálja a generatív AI-hoz szükséges prompt információkat, és automatikusan meghatározza az egyes személyek számára megfelelő tartalmat. Ez lehetővé teszi az AI-modul számára, hogy a vásárlók érdeklődésére szabott, releváns információkat közöljön azáltal, hogy megfigyeli a viselkedést.

techkalauz.hu – az online techmagazin

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét