Különböző elemzőcégek igen eltérő jelentéseket adnak ki a kínai mobilpiacról. Abban viszont egyetértenek, hogy az első negyedévben nagy volt a visszaesés éves szinten. A Canalys szerint 18 százalékos mínuszban zárta az idei első 3 hónapot a kínai mobilpiac. Az elemzők szerint óvatos készletezésre, lezárásokra és logisztikai nehézségekre kell készülni.

Ami a szereplőket illeti, a tavaly még 23 százalékkal piacelső Oppo alaposan visszaesett, részesedése már csak 18 százalék. Egy hajszállal marad csupán le a harmadik helyen az Apple, szintén 18 százalékkal. A Vivo is rontott, 23 helyett már csak 16 százalékon áll és a Xiaomi 15 helyett 14 százalékát birtokolja a piacnak. A Huawei pedig lassacskán eltűnik Kínában is, statisztikák alapján.

Az Apple mellett mely gyártó ennek a nagy nyertese? A Honor. A cég tavaly ilyenkor még 5 százalékon állt a kínai mobilpiacon, most viszont már a legnépszerűbb, és a helyi piac 20 százaléka van a kezében.
techkalauz.hu – az online techmagazin