A Kind City kezdeményezés részeként a Lenovo felhatalmazza az Ashoka Changemakers hálózatait a déli féltekén, hogy pozitív társadalmi változásokat hajtsanak végre, közösséget építsenek, és egy szebb jövőt alakítsanak ki.
Augusztus 23-án a Lenovo és az Ashoka partnerséget jelentett be, hogy azonosítsa és felhatalmazza a Changemakers négy hálózatát, valamint segítse azokat. A Lenovo 100 000 USD-t adományozott az Ashoka-nak az innováció felgyorsítására és a mexikói guadalajarai székhelyű kezdeményezések támogatására; Puerto Princesa, Fülöp-szigetek; Salta, Argentína; és Johannesburg, Dél-Afrika. A Lenovo és az Ashoka abban is együttműködik, hogy összekapcsolják és bevonják a changemakers-t, valamint a Lenovo üzleti egységeit és helyi irodáit egy átalakuló, kollektív kalandra, hogy pozitív hatást érjenek el a technológiai szektorban.
Ez a törekvés a Lenovo Kind City kezdeményezésére épül, amely egy empatikusabb és erősebb jövőképet ígér. A globális kutatás, az interaktív podcast és az inspiráló vizualizálók tanácsa által a Lenovo mesterséges intelligencia segítségével alakította át a globális beadványokat egy befogadóbb és kedvesebb város 10 alapelvévé a technológia révén. A Kind City azonban mindig is többre törekedett, mint a jövő merész újragondolására: a Lenovo valódi átalakulást akar előmozdítani.
A kezdeményezés összhangban van az Ashoka küldetésével, hogy egy olyan világot hozzon létre, ahol mindenki valami jót tud előidézni, illetve mindenkinek megvan az empátiája, hogy pozitív változást hozzon a közösségében. Az 1980-ban alapított Ashoka több mint 4000 rendszervezetőt (Ashoka Fellows), 100 fiatal changemakers-t támogatott a „mindenki, aki változást akar” nagyköveteiként. Továbbá 250 intézményt és 300 partnert mozgósított több mint 95 országban.
„Büszkék és izgatottak vagyunk, hogy az Ashoka-val együttműködve közvetlenül támogathatjuk a társadalomtudatos innovációt” – mondta Calvin Crosslin, a Lenovo diverzitásért felelős vezérigazgatója és a Lenovo Alapítvány elnöke. „Ez a partnerség megvalósítja a Kind City víziónkat, és megtestesíti azon elkötelezettségünket, hogy mindenki számára intelligensebb technológiát biztosítsunk, valamint előtérbe helyezzük a fenntarthatóságot, és hogy innovációs erőt biztosítsunk.”
A Lenovo támogatása segít felgyorsítani ezeket a regionális fejlesztéseket, amelyek célja az együttműködés előmozdítása és a leghatásosabb ötletek megvalósítása. Az Ashoka tagjai kapcsolatba léphetnek egymással, tanulhatnak egymástól, megkérdőjelezhetik a történelmileg kialakult paradigmákat, és együtt terjeszthetik ötleteiket. Minden térségben négy tag kerül kiválasztásra; köztük lehetnek jelenlegi Ashoka-ösztöndíjasok, feltörekvő változást előidézők és helyi technológiai vezetők. A kiválasztott emberek egy globális kampány részesei is lesznek, hogy az embereket arra ösztönözzék, hogy igenis megéri megváltoztatni saját közösségeiket.
„Idestova több mint 40 éve hatalmazza fel az Ashoka helyi tagjait a világ minden táján, hogy bátran újra gondolják és alakítsák a jövőt” – mondta Jeanine Buzali, az észak-amerikai Changemaker Companies magánszektor igazgatója. „Nagyon örülünk, hogy a Lenovo befektet a projektbe, az egyenlőségbe és a befogadásba, és tudom, hogy a vállalkozói innováció iránti közös elkötelezettségünk hosszú távú hatással lesz ezekre a közösségekre.”
Ez az együttműködés arra a hitre épít, hogy a Lenovo képes elősegíteni az új gondolkodásmódot, így a világot a lehetőségek, nem pedig a problémák szemüvegén keresztül kezdik majd látni az érintettek. A Kind City 10 alapelve közvetlenül kiegészíti a legutóbbi Ashoka-munkát is, beleértve a „The Unlonely Planet” jelentést is, amely mindenkit a társadalmi változások előmozdítására ösztönöz, valamint beleértve a Cities and Social Entrepreneurs, A Playbook for Catalytic Collaboration című legújabb tanulmányt is.
A Kind City kezdeményezést olyan emberek alakították ki, mint a neves tini tudós Gitanjali Rao, az aktivista és a Queer Eye műsorvezetője, Tan France, valamint a kisegítő lehetőségek innovátora és „emberkiborg”, Dr. Peter Scott-Morgan. Az Ashoka most segít életre kelteni ezt az egész kezdeményezést, hogy áthidalja a Lenovo kutatása során felfedezett „kedvességi szakadékot”: a városlakók 97%-a úgy gondolja, hogy fontos, hogy közösségeikben legyen kedvesség/empátia, de csak 37%-uk érzi úgy, hogy a jelenlegi városban, ahol élnek, ez érzékelhető is. „Bátor emberekre és vállalatokra van szükségünk, hogy csatlakozzanak hozzánk a meglévő paradigmák áttörésében és a változást előidézők következő generációjának mozgósításában” – mondta Buzali. „Hálásak vagyunk a Lenovo támogatásáért és együttműködéséért, és alig várjuk, hogy láthassuk az általunk megvalósítani kívánt ötleteket.”
„Hiszünk a technológia erejében, amely fényesebbé, zöldebbé és igazságosabbá teszi a jövőt” – mondta Crosslin. „Továbbra is együtt fogunk dolgozni az Ashoka-val, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy a technológiát világszerte elérhetővé tegyük az ambiciózus és lelkiismeretes változást előidézők számára.”
techkalauz.hu – az online techmagazin