A Lenovo vezetősége megvitatja, hogy mi lehet a hosszútávú siker titka

0
1479

Miután véget ért a Lenovo történetének legsikeresebb pénzügyi éve, üzleti csoportjaik vezetőivel megbeszélték, hogyan építenek erre a sikerre az elkövetkező évben, és hol látnak lehetőséget a további növekedésre. Egyértelmű témák merültek fel a Lenovonál, mind a tavalyi erős teljesítmény, mind a magabiztos kilátások a következő évre vonatkozóan. Ezek a témák a következőket tartalmazzák:

– Szolgáltatások, integrált megoldások (hardver, szoftver és támogatás összekapcsolása)

– Változatos portfóliók

– Növekvő piaci lehetőségek a digitalizációból és az átalakulási trendekből

– Megnövekedett befektetés a kutatásokba és fejlesztésekbe

– Fejlődő megoldások hibrid és felhő alapú vállalatok számára

– A fenntarthatóság prioritása a termékek, szolgáltatások, megoldások és műveletek között

– Globális erőforrások a helyi piacokra szabva

– Agilitás a gyorsan változó, előre nem látható globális eseményekhez való gyors alkalmazkodásban

Ken Wong, ügyvezető alelnök és a megoldások és szolgáltatások csoportjának elnöke:

„Hogyan látja a következő év IT-szolgáltatási kiadásait?”

Ahogy egyre több vállalat alkalmazza a Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence új IT-technológiáját, hogy támogassa a digitális átalakulást, úgy három piaci trendet láttunk, amelyek arra késztetik az ügyfeleket, hogy növeljék az IT-szolgáltatásokra fordított kiadásaikat.

Először is, a Digital Workspace Solutions növekedése a hibrid munkamodell növekvő elterjedésének eredménye. Iparági tanulmányok szerint ez 2024-re 86 milliárd dolláros piac lesz. Az ilyen tanulmányok azt is mutatják, hogy az üzleti vezetők 38%-a azt tervezi, hogy támogatni kívánja a hibrid munkavégzésre való állandó átállást, ahogy kilábalunk a járványból, amely több szolgáltatást igényel, beleértve a Premiert is.

Másodszor, a hibrid felhőkörnyezetre való átállás továbbra is lendülettel megy előre. A vállalatok egyértelműen úgy szeretnék személyre szabni felhőmegoldásaikat, hogy a lehető legjobb egyensúlyt biztosítsák az üzleti igények és a költségvetés között, ugyanakkor fenntartsák az agilitást és a biztonságot. Az iparági kutatások szerint a hibrid felhő 2026-ra 145 milliárd dolláros piac lesz, és úgy látjuk, hogy a hibrid felhőmegoldásaink iránt a belátható jövőben is lesz kereslet.

Harmadszor, növekvő keresletet látunk a fenntarthatósági szolgáltatások iránt. Ezek közé tartozik az IT-eszköz elhelyezési és -felújítási szolgáltatások, amelyek piaca 2025-re várhatóan eléri a 21 milliárd dollárt. Jelenleg a fenntarthatósági szolgáltatások átfogó portfóliójával állunk rendelkezésére, hogy az ügyfelek igényeit kielégítse.

„Mennyivel járul hozzá az SSG a Lenovo bevételéhez és jövedelmezőségéhez a következő 3 évben?”

Az SSG a Lenovo egyik elsődleges növekedési motorja, amelynek bevétele az SSG létrehozása óta minden negyedévben legalább 25%-kal nőtt éves szinten. Még jobb, hogy az SSG miközben teljesíti ezt, egy teljes csoportot meghaladó árrésprofilt biztosít.

Annak érdekében, hogy ez a növekedési ráta a következő években is folytatódjon, befektetünk az emberekbe, a folyamatokba és a termékkínálatba. Például a Lenovo a következő három évben megduplázza K+F befektetéseit, és ezek jelentős része új, belső fejlesztésű szellemi tulajdonra irányul megoldásaink és szolgáltatásaink portfóliójához. Mivel az elemzők a szolgáltatások trillió dolláros piacát jósolják, és a megoldások esetében is erős piaci növekedést jósolnak, nem látjuk okát, hogy ne tudnánk folytatni a gyors növekedést és hozni a magas árréseket.

„Mennyire függ a Lenovo az SSG az IDG- és az ISG csoportok folyamatos erős szállítmányaitól, hogy továbbra is növekedésben maradjon?”

Gyakran mondom azt, hogy az SSG a Lenovo ragasztója. A hardver és infrastruktúra üzletágak pedig központi szerepet töltenek be a Lenovo szolgáltatás vezérelt átalakulásában.

Három szolgáltatási pillérünk közül a támogatási szolgáltatások inkább a hardvereladások növekedéséhez kötődnek, mivel vezető szerepünk és nagy múltunk a hardverek terén határozott előnyt jelent a zökkenőmentes informatikai megoldások és szolgáltatások nyújtásában. Valójában továbbra is javulást tapasztaltunk a támogató szolgáltatásaink penetrációjában az erősebb értékesítési csapatoknak és a továbbfejlesztett portfóliónknak köszönhetően.

A Project & Solution Services egy üzletág, amely hardvert, szoftvert és szolgáltatásokat egyesít bizonyos felhasználási esetekre és iparágakra, valamint olyan piacot céloz meg, ahol továbbra is jelentős a lehetőség a további növekedésre. Csak az iparágspecifikus megoldások piaca 32 milliárd dollár volt tavaly, és a Gartner Consulting adatai szerint 2024-ig évi 17%-kal nőni fognak. Esetünkben a Vertical Services bevétele több mint kétszeresére nőtt az elmúlt pénzügyi évben, és reprodukálható iparági kínálatunk van olyan vertikumok számára, mint a Smart City, a Smart Retail, az intelligens gyártás és az intelligens oktatás.

Kirk Skaugen, az Infrastructure Solutions Group ügyvezető alelnöke és elnöke:

„Melyek voltak a kulcsfontosságú hajtóerők az ISG nyereségessé tételében, és hogyan tudja fenntartani és növelni ezt a jövedelmezőséget?”

Egy ideje már foglalkozunk befektetésekkel, hogy képességeinket többféleképpen bővíteni tudjuk. Először a szerverportfóliónkat, majd a tárolóportfóliónkat bővítettük. Most szolgáltatásokat értékesítünk és One Lenovo néven kerülünk majd piacra, ami azt jelenti, hogy megbízható tanácsadók vagyunk, nemcsak hardver szempontból, hanem képesek vagyunk teljes körű értékesítésre és szolgáltatás nyújtásra is.

Ahogy elnézem, hogyan tudjuk fenntartani a jövedelmezőséget, két szegmensre összpontosítunk: a felhőre és a vállalati/kis- és középvállalkozásokra. A Cloudba egyre több megoldást építünk be, és saját tervezőmérnökeinkkel házon belül tervezzük meg őket. Ez általában magasabb haszonkulcsokhoz vezet, mintha csak másolnánk valaki más terveit, és csak gyártanánk. Tehát a magasabb jövedelmezőség felé vezető első lépés a dolgok saját tervezése és gyártása.

A második dolog, amire összpontosítunk, az az, hogy bővítsük számítástechnikai választékunkat az Intel mellett AMD-re, ARM-re és NVIDIA-ra. Manapság egyre több az alternatív architektúra, például a GPU-k. Ezzel a diverzifikáltabb számítási bázissal több vásárlói igényt tudunk kielégíteni, és növeljük jövedelmezőségünket.

A harmadik, hogy bővítjük a szolgáltatási portfóliónkat, és hibrid multi-felhőt hozunk létre, hogy ne csak a nyilvános felhő szolgáltatás felé értékesítsünk, hanem olyan ügyfelek számára is megoldásokat kell találnunk, akik helyszíni megoldásokat részesítik előnyben.

Vállalati/SMB oldalon továbbra is a 3-S stratégiát alkalmazzuk, amely a szolgáltatások, a szoftverek és a tárhely összekapcsolására összpontosít. Értékesítési csapatunk szakemberei biztosítják ezeket a szolgáltatásokat és megoldásokat. Jelenleg minden területen rekord előrehaladást tapasztalunk, ami javítja a jövedelmezőséget.

„A Lenovo milyen módon emelkedik ki a versenytársak közül?”

Egyre több megoldást kínálunk azoknak az ügyfeleknek, akik egyszerűségre vágynak. Lehetőségünk van megoldásainkat csomagba tömöríteni és egyszerűen összeállítani. Globális növekedési ütemünknek köszönhetően képesek vagyunk holisztikusan szemlélni a PC-k, szerverek, tárolók és telefonok kombinált üzletágát, valamint a piac kiszolgálása érdekében a felhőalapú ajánlatokat is össze tudjuk állítani. Nemrég pedig bejelentettük, hogy partneri kapcsolatot létesítünk az NVIDIA-val.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a hardver és a megoldások szintjén továbbra is az első helyen állunk a teljesítmény, a minőség és a megbízhatóság terén. Ehhez hozzá kell tenni azt a tényt is, hogy nem védjük foggal-körömmel a régebbi tárolóbázist, így gyorsabban tudunk áttérni a szoftver által definiált infrastruktúrára, ügyfeleinket a hatékonyabb megoldások következő generációjára helyezve át.

„Az ISG teljesítménye megmarad a következő évben is?”

Ami önbizalmat ad az előttünk álló évre, az az, hogy látjuk, hogy a kereslet minden korábbinál magasabb. Már jelen időben is rekord mennyiségű rendelésállományunk van. Ez részben a folyamatos kínálat megújulásnak tudható be, de úgy gondoljuk, hogy jobban meg fogunk tudni birkózni ezekkel a kihívásokkal és képesek leszünk megszilárdítani a tartós nyereségességet.

Létrehoztunk egy ThinkEdge üzleti egységet is, amely az Edge-en dolgozó összes csoportot egyetlen részlegbe tömöríti az új márka irányítása érdekében. Az a tervünk, hogy a ThinkEdge-t mindenhol elérhetővé tegyük, mint például a ThinkPad notebook számítógépeken.

Korábban már említettem a tárolást, és bízunk benne, hogy gyorsan növekedni fogunk a tárolópiacon is. Ez az egyik olyan terület, ahol jelentős lemaradásunk van, és biztosak vagyunk abban, hogy nem csak ezeket az ellátási problémákat tudjuk jobban kezelni, mint versenytársaink, hanem továbbra is tudjuk tároló üzletágunkat bővíteni. A szolgáltatások már most is gyorsabban növekednek, mint üzletünk bármely más része. Továbbra is bővítjük a szolgáltatási kínálatunkat a TruScale alatt, hogy még agilisabbak legyünk ügyfeleink számára.

Mivel a Lenovo várhatóan három év alatt megduplázza K+F általi befektetéseit, valamint az ISG is felgyorsítja a befektetéseinket. Mindezt azért, hogy megragadja a keresletet, miközben azon is dolgozik, hogy segítsen megoldani az emberiség legnagyobb kihívásait.

Luca Rossi, az Intelligens Eszközök Csoport ügyvezető alelnöke és elnöke

„Milyen kilátásai vannak a következő évre, különös tekintettel az ellátási lánc növekvő kihívásaira, és hogyan befolyásolhatja ez a keresletet?”

Az elmúlt évben elért rekordteljesítményünk nagyrészt abból fakadt, hogy alapvető erősségeinkre támaszkodtunk: világos stratégiánk határozott végrehajtása; a globális/lokális modellünk egyedülálló előnyére építve versenyezni. Ugyan ezek az alapvető erősségek továbbra is előnyt jelentenek számunkra az elkövetkezendő években, függetlenül attól, hogy a piac szembesül-e kihívásokkal vagy sem.

Nyilvánvaló, hogy rövidtávon az egész technológiai szektornak számos kihívással kell szembenéznie, ideértve az ellátási hiányt, a járványzavarokat, a súlyos logisztikai problémákat, a geopolitikai bizonytalanságot és a magasabb inflációt. Néhány ilyen probléma rövidtávon javulni fog, például az integrált áramkörök ellátása. Az imént említett alapvető erősségeink felhasználásának képessége, valamint bizonyított ellenálló képességünk fontos előnyt jelent majd, ha arra törekszünk, hogy továbbra is felülmúljuk a piacot.

Továbbra is bízunk – különösen hosszabb távon – a jövedelmezőség növekedésének előre menetelésében. A hibrid munkamodell velünk marad, és ez továbbra is növeli az intelligens eszközök iránti keresletet. Egyre több vállalat veszi át a digitális és intelligens átalakulási trendeket, amelyek viszont erős kereskedelmi keresletet eredményeznek. Termékeink erős kereskedelmi kereslete is segíti az AUR-t és a jövedelmezőséget. Az okostelefonjaink sikerére pedig nagyobb bevételt és profitot fogunk építeni.

„Említette, hogy a Lenovo a nyereségesség javítására összpontosít. Mit tesz az IDG a jövedelmezőség növelése érdekében az elkövetkező évben?”

Célunk továbbra is a piacvezető pozíció megőrzése a PC-k terén, mégpedig a piaci növekedés prémiumának növelésével és iparágvezető jövedelmezőségünk bővítésével. Említettem, hogy a kereskedelmi PC-k piaca erős, és ez nagy lehetőséget jelent számunkra. A hibrid munka trendjei és a digitális átalakuláson áteső vállalkozások azt jelentik, hogy a PC-k továbbra is az emberek digitális életének középpontjában állnak, de jobb élményt és teljesítményt követelnek. Jobb hangzást, erősebb kamerákat, jobb csatlakoztathatóságot és kiváló teljesítményt akarnak.

Ezek az igények ösztönzik a növekedést a prémium PC-szegmensekben. Tavaly éves összehasonlításban 30%-os növekedést tapasztaltunk prémium szegmensünk eladásaiban, beleértve a munkaállomásokat, a ThinkBookot, a Legion Gaming PC-ket, a ThinkPad X1-et és a prémium Yoga PC-ket. Ezért folytatjuk azt a stratégiánkat, hogy a prémium szegmensek innovációjába fektetünk be, és növeljük vezető pozíciónkat a PC-k terén.

„Hogyan fog alakulni a terjeszkedés a következő 3 évben, ha a PC-ket nem vesszük számításba?”

Tavaly óriási lépéseket tettünk üzletünk kiterjesztésében. Nagyon gyorsan nőtt a PC-üzletágunk, de más üzleteink még gyorsabban növekedtek, és most IDG-bevételünk több mint 18%-át adják. Igazi sztár volt például a mobil üzletágunk, ahol a bevétel közel 30 ponttal haladta meg a piacot, és a Motorola Mobility felvásárlása óta a legjobb működési eredményünket értük el vele. Valójában a gyártási eredményünk több mint kétszeresére nőtt az előző évhez képest.

A mobil piacon elért siker természetesen több éves kitartó munkának és befektetésnek köszönhető. Ez magába foglalja a továbbfejlesztett termékportfóliónkat is, amely lehetővé tette számunkra, hogy ne csak rekord piaci részesedést szerezzünk Amerikában, hanem, hogy terjeszkedjünk az EMEA és az ázsiai csendes-óceáni térségben is. Arra számítunk, hogy ez az üzletág az elkövetkező évben is folytatni fogja erőteljes növekedését.

A tavalyi évben a táblagépek bevételeinek erős növekedését tapasztaltuk, és továbbra is bővíteni szeretnénk ezt az üzletet. Egy másik fontos növekedési terület az intelligens együttműködés, ahol tavaly majdnem megduplázódott a bevétel. Az okostelefonok, táblagépek, a beágyazott számítástechnika/IoT és a forgatókönyv-alapú megoldások, például az intelligens együttműködés és az intelligens otthon kombinációja számos új növekedési lehetőséget kínál, hiszen a számítógépekre és a számítástechnikára terjeszkedünk át.

techkalauz.hu – az online techmagazin

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét