Az összecsukható okostelefonok globális értékesítési számai lenyűgözők, 49%-kal nőttek 2024 első negyedévében. Ezzel szemben a Samsung eladásai 42%-kal estek vissza a tavalyi év azonos negyedévéhez képest, ami azt jelenti, hogy a technológiai óriás nem tudta megőrizni pozícióját e piac élén.
A Counterpoint Research legfrissebb elemzése szerint 2024 januárja és márciusa között összesen 49%-kal több összecsukható kijelzős okostelefont adtak el, mint az előző év azonos időszakában. Az egyetlen nagy vesztes ebben a szegmensben a Samsung – a Galaxy Z Fold5 és a Galaxy Z Flip5 láthatóan egyszerűen nem kínált elegendő innovációt ahhoz, hogy rábírja a vásárlókat a frissítésre, ami azt jelenti, hogy a Samsung összecsukható részlegének eladásai 42%-kal csökkentek.
Ennek eredményeként a Samsung piaci részesedése 23%-ra esett vissza, míg a Huawei jelentős, 257%-os növekedéssel és 35%-os piaci részesedéssel nagy különbséggel átvette a vezetést. A Counterpoint Research szerint ennek két fő oka van. Egyrészt különösen erősen nőtt az összehajtható okostelefonok piaca Kínában, ahol a Samsung nem rendelkezik ekkora jelenléttel, másrészt a Huawei végre piacra tudott dobni egy összecsukható zászlóshajót. A harmadik helyen a Huawei korábbi leányvállalata, a Honor áll 460%-os növekedéssel és 12%-os piaci részesedéssel, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a Honor már Kínán kívül is nagyobb mennyiségben értékesíthet összecsukható okostelefonokat.
A Motorola 1473%-os eladási növekedést is regisztrált, amivel a Honor mögött áll 11%-os piaci részesedéssel.
techkalauz.hu – az online techmagazin