Elon Musk körül mostanában forr a sajtó, Twitter felvásárlás, gazdag klub, kamu romániai halloweeni party stb. stb. Mindeközben a Tesla már a világ harmadik legértékesebb autómárkája.
A Tesla a harmadik helyre ugrott fel a világ legértékesebb autómárkáinak listáján, köszönhetően részben a piaci kapitalizáció gyors növekedésének. Az Interbrand rangsorban a Toyota áll az első helyen, őt követi a Mercedes-Benz a maga 56 milliárd dollárjával.
Míg az első két autógyártó már jó ideje ott van, és a Mercedes még úgy is hozza az eredményeket, hogy továbbra is a világ legértékesebb „luxus” autómárkája, ezzel ellentétben a Tesla hozzájuk képest nagyon friss hús a piacon. A Tesla névértéke többszörösen meghaladta a 2022-es globális inflációs rátát, ami példátlan. Csak az elmúlt évben 32%-kal nőtt a márka értéke.
„Az a véleményem, hogy messze meghaladhatjuk az Apple jelenlegi piaci kapitalizációját. Úgy látom, hogy a Tesla többet ér, mint az Apple és a Szaúd-Aramco együttvéve” – mondta a Tesla legutóbbi negyedéves beszámolója során Musk.
techkalauz.hu – az online techmagazin