Mint tudjuk. a Nike felvásárolta a RTFKT Studios nevű vállalatot, ami digitális térben létező lábbeliket gyárt. A virtuális, eredetiséget igazoló cipők a különböző AR és VR, azaz kiterjesztett és virtuális valóság alapú világokba készülnek. Pontosan csak akkor látszódnak a lábunkon, ha ehhez megfelelő eszköz van rajtunk.
Azonban nem a Nike az egyetlen, aki kikacsint a digitális világ irányába. Az Adidas a napokban számolt be arról, hogy piacra dobja az “Irány a metaverzum” elnevezésű kollekcióját, amelyben digitális térben használható ruhák és cipők is helyet kapnak. A német sportszergyártó rajongói klubhoz hasonlította a kollekciót, amellyel a cég legfrissebb, limitált kiadású digitális és fizikai termékeihez kínálnak hozzáférést.
A metaverzum kifejezés egy-két hónappal ezelőtt került be a köztudatba, miután a Facebook (mostani nevén Meta) bejelentette: létrehoz egy virtuális valóságot, ahova az emberek VR-eszközök segítségével léphetnek be, dolgozhatnak, barátkozhatnak és szórakozhatnak az avatárjaikon keresztül. A tervek szerint egy digitális piactér is helyet kap majd a rendszerben, ahol a cégek virtuális szolgáltatásaikkal, javaikkal kereskedhetnek. Hogy ez az egész NFT láz hova fut majd ki, azt még nem tudjuk.
techkalauz.hu – az online techmagazin