Amikor az Apple Watch elindult, nem volt egyértelmű, hogy az okosórák beválnak-e. Tíz évvel később az Apple egy 100 milliárd dolláros sikersztorit jegyezhet, amely átformálta az óraipart, és az testedzések követésének új korszakát nyitotta meg.
Az Apple Watch egy különleges eseményen debütált 2014. szeptember 9-én de csak hét hónappal később, 2025. április 24-én vált megvásárolhatóvá.
Bár ma már nehéznek tűnik felidézni azt az időszakot, amikor az Apple Watch, vagy valami hasonló nem létezett, a piaci hatás nem volt egyértelmű.
Az első Apple Watch hibás és drága volt. Az akkumulátor gyenge volt. Számos kiadvány, jelentős időt és teret szentelt annak, hogy miért akar valaki egyáltalán okosórát. Ma már ez az Apple sikertörténete. „Becsléseink szerint 2015-től 2024 végéig 281,2 millió Apple-órát szállítottak le” – mondta Jitesh Ubrani, az IDC készülékkutatási vezetője. Ez 127 milliárd dolláros becsült értéket jelent. Nem csoda, hogy utánzók egész flottája próbálja lekövetni.
A 10. évfordulón azonban az Apple Watch Series 10 viharos globális piaccal néz szembe. Még mielőtt a Trump-kormányzat bejelentette volna a vámokat, az okosórák globális eladásai visszaestek. Mivel az innováció lelassul (vagy szabadalmi viták miatt blokkolva van), az emberek most hosszabb ideig ragaszkodnak az Apple készülékeikhez, miközben az újabb okosórák, például a Galaxy Watch is az Apple sikerére tör.
