Az e-mobilitás jövője – ahogy azt a MOL látja

Úgy gondolom nem kell senkinek sem bemutatni, aki egy kicsit is jártas a hazai mobilitás világában Tóth-Fekete Róbertet, a MOL elektromobilitásért felelős vezetőjét, akivel a napokban megújult MOL Plugee applikáció és az ezzel párhuzamosan bevezetésre került új díjszabásuk kapcsán beszélgettek az e-mob.hu magazin munkatársai

Tervezik-e hogy a MOL Plugee applikáció használatával más hálózatok töltőit is használni tudjuk majd (roaming)?
A NEXT-E program konzorciumi partnerei (Petrol, E.ON, HEP, BMW, Nissan és MOL) 252 gyors és ultra gyors töltőt telepítenek régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia), 70-80 km-re egymástól. A szolgáltatók közötti átjárhatóság garantált lesz, de aktívan keressük más partnerekkel is az együttműködési lehetőségeket.

Lesz-e valamiféle hűség program, amely keretében esetleg még kedvezményesebb díjazás érhető el? 
Terveink között szerepel, illetve a B2B ügyfeleknek szánt csomagok bevezetése szintén napirenden van. 

Mikortól várható-e hogy foglalhatóak lesznek a töltők?
Jelenleg a funkció tesztelése zajlik, bízunk benne, hogy minél előbb elérhető lesz a felhasználóink számára.

Tervezik-e emelni az amúgy nagyon kedvező, jelképesnek nevezhető 1Ft/perc töltési idő díját?
Az 1 ft/perc egy jelképes összeg, úgy számolunk, hogy a felhasználóink előzékenyek lesznek egymás iránt és nem foglalják a töltőket a töltés befejezése után. Amennyiben úgy látjuk, hogy változtatásra van szükség, akkor el fogunk gondolkodni a percdíj növelésén. 
A shopban megvásárolt fix díjas kártyák esetén 30 perc után nem számolunk fel plusz költséget.

Azt említette, hogy “az applikáció teremti meg az alapot arra, hogy további innovatív megoldásokkal jöjjünk elő a későbbiekben”? Itt mire gondol pontosan, vannak már nyilvános tervek?
Számos olyan megoldáson dolgozunk, amely hosszú távon megkönnyíti az elektromos autósok mindennapjait, így például ez lesz az eszköze annak is, hogy a környező országokban roamingolni tudjanak majd.

Nem okoz az lelkiismereti problémát a MOL-nak, hogy az általuk is oly derekasan támogatott elektromos autók nem tankolnak üzemanyagot, ami amúgy a fő pénztermelő forrásuk?
Noha a fosszilis üzemanyagok dominanciája a mostani évtized végéig fennmarad, az üzemanyagokon belül egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a villamosenergia. Erre reagált a MOL a hosszú távú stratégiájában is, a vállalatunknak ugyanis fontos, hogy ne csupán észlelje a 21. század kihívásait, hanem fenntartható megoldásokat is nyújtson ezekre. Célunk, hogy kiszolgáljuk az ügyfelek bárminemű mobilitási szükségleteit, akár üzemanyagról, akár szolgáltatásról van szó.
A MOL 2030-as hosszú távú stratégiájának egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában. A régió egyik meghatározó mobilitási szolgáltatója vagyunk, a carsharing-től a flotta-menedzsmenten át az elektromos töltőkön át a közösségi közlekedésig minden területen jelen vagyunk, minden felhasználási célra megoldást tudunk kínálni.

Mi a helyzet a hidrogén üzemanyaggal, az a jövőben már nem támogatott a MOL részéről?
Foglalkozunk a témával, de jelenleg látni kell, hogy rendkívül költségigényes a hidrogénnel kapcsolatos logisztika, ugyanakkor a fuvarozásban, szállításban nagy szerepe lehet hosszú távon tekintettel arra, hogy az elektromos autókban használt akkumulátor súlya jelentős, míg az üzemanyag cellás meghajtás esetében ezzel a problémával nem kell számolni. 

Vannak-e egyéb üzleti tervek az elektromos töltés (MOL Plugee) és a car sharing (MOL Limo) területén kívül a régióban, ami valamiképp kötődik az elektromobilitáshoz?
Az e-mobilitás töretlenül fejlődik, az elektromos autók pedig egyre népszerűbbek, éppen ezért különösen fontos, hogy vállalatcsoportunk megtalálja a helyét ebben a fejlődési folyamatban, mi több a CEE régióban vezető e-mobilitás szolgáltatóvá váljon. Ennek a célnak az elérésében fontos lépés az applikáció bevezetése és a 6 országos töltőtelepítési program idei évi megvalósítása. Emellett már dolgozunk a következő időszak fejlesztési tervein, különös tekintettel a zöld energia hasznosítására, az okos töltési megoldásokra, roamingra, vagy épp vállalati e-mobilitási megoldásainkra. Sőt a földrajzi terjeszkedés is napirenden van, a közeljövőben Szerbiában fogunk további e-töltőket telepíteni.

Mikor lesz elérhető az app más országokban?
A MOL Plugee applikációt a következő hónapokban vezetjük be a régió országaiban, így az autósok hamarosan egyetlen alkalmazással fogják tudni végigutazni egész Közép-Kelet Európát.

További infók az applikációról a linkre kattintva.

Az eredeti cikk itt olvasható az e-mob.hu portálon.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg mással is:

Szerző további cikkei

Kategóriák

További cikkeink

2025.03.24.
Brutális sebesség jön az SSD-knél – a PCIe 7.0 hozza el a 512 GB/s korszakát
A technológia folyamatosan gyorsul, de a PCI Express 7.0 szabvány bevezetésével…
2025.02.27.
Kibertámadás áldozatai lettek népszerű Chrome-bővítmények – 3,2 millió felhasználó érintett
Egy nagyszabású kibertámadás során hackerek feltörtek 16 népszerű Chrome-bővítményt, köztük az…
2025.02.19.
90%-os kedvezmény: Népszerű lopakodós játék mindössze 2 dollárért a Steamen
A játékosok most hatalmas kedvezménnyel szerezhetik be az egyik legnépszerűbb ’stealth’…
2025.04.24.
Adobe MAX London 2025: Az AI most már nemcsak segít – alkot helyetted
London izzik. Az Adobe MAX 2025-ös európai eseménye végre megérkezett, és…
2025.04.24.
LG TV + Xbox Game Pass: Konzol nélkül is indulhat a játék
Az LG legújabb frissítésével a Game Pass Ultimate előfizetők közvetlenül a…
2025.04.23.
One UI 7: A Samsung újraindítja a frissítést – de vajon megéri a várakozást?
A Samsung végre újraindította a One UI 7 frissítés globális terjesztését,…
2025.04.23.
OpenAI megvenné a Chrome-ot, ha a bíróság rákényszeríti a Google-t az eladásra
Az OpenAI bejelentette, hogy érdeklődik a Google Chrome böngésző megvásárlása iránt,…
2025.04.23.
Miért választják a legnagyobb ipari vállalatok a Delta UPS rendszereit?
Az ipari szektor egyre nagyobb energiafogyasztással működik, és az áramszünetek, illetve…
2025.04.17.
Mario Kart World: A Nintendo megnyomta a turbót 
A Nintendo 2025-ben nem finomkodik: Mario Kart World nem csak egy újabb rész,…
2025.04.17.
Samsung Galaxy Tab Active5: amikor a melós tabletek menők lesznek
Nem minden táblagép születik arra, hogy irodai kávézóasztalokon pihenjen, miközben Netflix…
2025.04.16.
Amikor a kábel már nem opció: a TP-LINK CPE510 ott is netet ad, ahol eddig csak madarak repültek
A mai digitális világban a megbízható internetkapcsolat már nem luxus, hanem…