Az első játékalapú tanterem az UNC-Chapel Hillben a Lenovo segítségével jött létre

Mindig is arra vágytál, hogy tankönyvek helyett kontrollert fogva tanulj? Akkor lejött a te időd – feltéve, hogy a Chapel Hill-i Észak-Karolinai Egyetemen tanulsz. Ezen egyetem hallgatói számára bizonyos tárgyak esetében a videojátékok jelentik a tanulást.

Dr. Courtney Rivard, a Digital Literacy and Communications (DLC) Laboratórium igazgatója, valamint az UNC-Chapel Hill angol és összehasonlító irodalom docense volt a kulcsfigura abban, hogy ez a jövőbemutató dolog megvalósulhatott. Kollégái segítségével egy olyan magával ragadó tanterem vízióját dolgozta ki, ahol a különböző tudományágakban tevékenykedő hallgatók a videojátékok lencséjén keresztül fedezhetik fel a kultúrát, a történelmet, a narratívákat és a történetmesélést.

A Greenlaw Gameroom az Angol és Összehasonlító Irodalmi Osztályon jött létre 2020-ban, köszönhetően a Lenovo Oktatási Innovációs Ösztöndíjnak, amelyet az UNC Tanszéki Kiválósági Központján keresztül ajánlottak fel az UNC oktatóinak. Az egyetemen a Lenovo technológiai partnerség részeként létrehozott program pénzügyi támogatást nyújt azoknak az oktatóknak, akik innovatív módszereket keresnek a technológia tantermi használatára, hogy bevonják a hallgatókat, javítsák a hozzáférhetőséget és javítsák az általános tanulási élményt. Évente legfeljebb 75 000 USD összegű támogatást ítélnek oda a minősített projekteknek.

Dr. Rivard projektjét 2019-ben ösztöndíjasként választották ki, és a tanszék az osztálytermet dinamikus, rugalmas térré alakította, amely akár 25 diák egyidejű játékát teszi lehetővé. Öt nagy képernyővel, PlayStation 4-el, Nintendo Switchekkel, játéktornyokkal, valamint mozgatható asztalokkal és székekkel ellátott rugalmas kialakítással rendelkezik, amelyek minden típusú játékot lehetővé tesznek, beleértve a társasjátékokat is.

Ez az első és egyetlen játéktanulmányokkal foglalkozó tanterem az UNC-ben, és a játékteremben oktatott kurzusok a hallgatók körében a legnépszerűbbek lettek tárgyfelvételkor. A játékterem népszerűségének gyors növekedését követően a Dr. Rivardnak sikerült kiterjesztenie az erőforrásokat a játék iránt érdeklődő hallgatókra, miközben elősegítette az együttműködést Észak-Karolina legjobb egyetemei Triangle régiója között.

A narratíva irányítása

A Greenlaw Gameroomban a videojátékokat gazdag kulturális kifejezési formákként kezelik – hasonlóan a költészethez, a filmekhez és a művészethez –, amelyek tájékoztatják a játékosokat a hatalmi struktúrákról, a történelemről, az erkölcsről, a fajról és egyebekről. A játékterem diákjai mindenféle játékkal játszanak, a The Simstől a disztópikus zombijátékig, a The Last of Us-ig.

Dr. Rivard elmagyarázta, hogy a tanulók játék közben felfedezik, hogyan fejlődnek a történetek ezekben a játékokban, és játékosként hogyan tudják irányítani a történetet.

„Az angol tanszéken az érdekel minket, hogy milyen történeteket mesélnek el? Hogyan mondják el nekik? Mitől olyan lenyűgözőek? Kit képviselnek? Kit nem? Ki meséli ezeket a történeteket? Ugyanazok a kérdések, amelyeket az irodalomra és a filmre vonatkoztatunk. És most ugyanúgy szövegként gondolunk a játékokra” – mondta Dr. Rivard.

Például egy angol professzor, Dr. Danielle Christmas a játékszobát használta arra, hogy megmutassa a diákoknak a feketék rabszolgaságát az 1730-as években Haitin játszódó Assassin’s Creed Freedom Cry-ben, amelyben a főszereplő brutális rabszolgatartási gyakorlatokkal néz szembe, amelyek általánosak voltak Nyugat-Indiában.

A Greenlaw Gameroom számos tudományágat szolgál ki, beleértve az irodalmat, a klasszikusokat és a régészetet. Több mint 40 osztályt tanítottak a itt, három éves működése alatt 1000 diákot szolgált ki.

Dr. Rivard elmondta, hogy a Greenlaw Gameroomban oktatott kurzusa, „Bevezetés a kritikus játéktanulmányba” olyan népszerű, hogy kurzusonként akár 20 hallgató is várólistára kerül.

Iparági szereplők

A diákok nem csak a játékok elemzéséből profitálnak, hanem sokan megtanulják, hogyan készítsenek saját narratívákat a játékokhoz. Dr. Rivard szerint ez fontos a mesemondók következő generációja számára, mivel a PwC szerint a videojáték-ipar a világ legjövedelmezőbb iparágai közé tartozik, és 2021-ben több mint 200 milliárd dollár nettó bevételt generált.

„Az amerikaiak körülbelül kétharmada rendszeresen játszik. Ez azt jelenti, hogy az emberek azért játszanak, hogy történeteket fogyaszthassanak” – mondta. „Szükségünk van emberekre, hogy jó történeteket meséljenek el, különben az emberek nem játszanak. Szükségünk van művészekre, olyan emberekre van szükségünk a hangzásban és a zenében, akik közösen alkotják meg ezeket a játékokat.”

Santos Lopez-Lucas, az UNC hallgatója azt mondta, hogy ezért tanult annyit a Greenlaw Gameroom kurzusaiból. A játékfejlesztői karrier iránt érdeklődőként azt mondta, hogy a narratív elemzés segít kiegészíteni a számítástechnikában elsajátított technikai készségeket.

„Szerintem nagyon fontos, hogy képes legyen különböző perspektívákból gondolkodni az, aki a játékfejlesztő iparba szeretne bekerülni” – mondta a hallgató.

A Nemzeti Bölcsészettudományi Alaptól kapott támogatásnak köszönhetően az Angol és Összehasonlító Irodalmi Osztály új kritikai játéktanulmányok alapszak létrehozását tervezi, hogy továbbra is támogassa az olyan tanulókat, mint Santos, akik számára hasznos ez a fajta gondolkodásmód.

Összefogás

Dr. Rivard jelenleg az akadémia más intézményeivel együtt dolgozik azon, hogy kiaknázza a játékokban rejlő tudást. A Duke Egyetemen játéklabor is működik, míg az NC State egy több millió dolláros esport arénát fejleszt. Kollégáival az NC State-ben dolgozott azon, hogy feltárja annak lehetőségét, hogy az új aréna részeként egy játékelemző labort hozzon létre, amely egyesítené a különböző területeken, mint például a sportorvoslás, a számítástechnika, az angol összehasonlító irodalom és a nyelvtanulás.

„Szerintem nagyon izgalmas dolgok történnek a játékiparban… és az egyetemek kezdik észrevenni ezt, és azt mondják: „Hé, van itt valami, amivel oktathatjuk diákjainkat, és valóban kapcsolatba léphetünk a közösséggel.” – ezzel a gondolattal zárta mondandóját Dr. Rivard.

techkalauz.hu – az online techmagazin

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg mással is:

Kategóriák

További cikkeink

2024.10.02.
A Lenovo új Legion Y700 gamer táblagépet dob ​​piacra – Versenyképes árazással
A régóta várt 2024-es Lenovo Legion Y700 immár hivatalos. Kínában 2899…
2024.10.02.
Felbukkant! Az M4-es MacBook Pro úgy néz ki valóban több memóriát és 10 CPU magot kap
Várhatóan valamikor a jövő hónapban mutatják be az M4, M4 Pro…
2024.10.02.
A pletykák szerint a Xiaomi POCO X7 globális megjelenést kap
A Xiaomi nemrég kiadta a Redmi Note 14 Pro 5G-t. A…
2024.09.30.
Úgy tűnik, hogy a MediaTek Dimensity 9400 jókora árelőnyben van a Snapdragon 8 Gen 4-hez képest
Október nagy hónap lesz az okostelefonok SoC-jei számára, mivel mind a…
2024.09.30.
Ekkorra halasztják az Assassin’s Creed Shadows megjelenését
A Ubisoft hivatalosan 2025. február 14-re halasztotta az Assassin's Creed Shadows…
2024.09.30.
Lenovo Legion G7: Telefonokhoz és táblagépekhez tervezték az új gaming kontrollert
Új gamer táblagépe mellé a Lenovo egy mobil kontrollert is bemutatott…
2024.09.29.
MSG x Lenovo: Innovációs partnerség a jövő érdekében
A Madison Square Garden Sports Corp. (MSG Sports), a Madison Square…
2024.09.27.
Nintendo múzeum nyílik Ujiban
A tervek szerint október 2-án nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt…