A titkosított üzenetküldő alkalmazás, a Signal letöltési számai az egekbe szöktek, miután egy kiszivárgott csoportbeszélgetés hatalmas botrányt kavart. A hírek szerint az Atlanti újság főszerkesztője, Jeffrey Goldberg véletlenül bekerült egy csoportba, ahol Trump-kormányzat magas rangú tisztviselői egy jemeni támadásról egyeztettek. A kiszivárgott információk és az azt követő sajtóvisszhang rengeteg új felhasználót terelt a Signal felé, megduplázva az alkalmazás letöltéseit.
Az Appfigures alkalmazáselemző cég adatai szerint a Signal letöltései 26%-kal megugrottak azon a napon, amikor a botrány kirobbant. A következő napon már 193 ezer új letöltést regisztráltak, míg szerdára elérte a rekordnak számító 195 ezer letöltést.
Összehasonlításképpen: a Signal normál esetben napi átlagban 95 ezer letöltést generál. Az alkalmazás népszerűségének robbanásszerű növekedése jól mutatja, hogy a biztonságos üzenetküldés iránti érdeklődés egyre nagyobb a felhasználók körében.
A botrány hatása a Signal népszerűségére
Az Appfigures már a kezdetektől fogva figyelte az eset hatását a Signal letöltési statisztikáira. Az adatok szerint a hír kirobbanásának napján az iOS és a Google Play áruházban az alkalmazás letöltései 28%-kal nőttek, az Egyesült Államokban pedig különösen nagy, 45%-os növekedést tapasztaltak. Jemenben is kiugró érdeklődést mértek, ahol a letöltések száma 42%-kal ugrott meg.
Bár a Trump-kormányzat próbálta elbagatellizálni az incidenst – mondván, hogy csupán egy véletlen félreértés történt –, az Atlanti újság később teljes egészében közzétette az üzenetváltásokat. Ezekből kiderült, hogy a tisztviselők valóban olyan érzékeny információkról egyeztettek, mint a támadás időpontja, helyszíne és a bevetett fegyverek.
Míg a Signal maga nem volt érintett a kiszivárogtatásban, hiszen a hiba az emberi tényezőből fakadt – egy újságírót tévedésből hozzáadtak a csoporthoz –, az eset így is ráirányította a figyelmet az appra. A Nemzetbiztonsági Tanácsadó, Michael Waltz elismerte, hogy ő hozta létre a csoportot, de igyekezett másokra hárítani a felelősséget a kínos baklövésért.
Az Appfigures szerint a Signal letöltési számainak megduplázódása az ismert mondást igazolja: „Minden reklám jó reklám.” A botrány óriási figyelmet generált az alkalmazásnak, így több ezer ember számára vált ismertté és vonzóvá a biztonságos üzenetküldési lehetőség, amelyet a Signal kínál.