Döbbenetes és tanulságos: A HP tanulmánya szerint a klímaválság megváltoztatja a szülők vásárlással, karrierrel és még a család méretével kapcsolatos döntéseit is

  • A HP új kutatása szerint a szülők 91%-át aggasztja az éghajlatváltozás, és többségük szerint a válság még a több gyermek vállalásával kapcsolatos elképzeléseiket is befolyásolja
  • A tanulmány szerint a legtöbb szülő olyan vállalatokat keres, amelyek lépéseket tesznek az éghajlatváltozás ellen, és a fenntartható termékeket és gyártást helyezik előtérbe
  • A betekintések időszerűek, mivel a HP kiadta 22. éves Fenntarthatósági Hatásjelentését (Sustainable Impact Report), amely részletezi a legfenntarthatóbb technológiai vállalattá válás felé tett lépéseit

A HP ma bejelentette a Morning Consult által végzett új globális kutatást, amely feltárja, hogy sok szülő milyen komoly lépéseket tesz az éghajlatváltozás miatt, a mindennapi döntésektől a hosszú távú családtervezésig.

Az indiai, mexikói, szingapúri, egyesült királyságbeli és egyesült államokbeli szülők körében végzett tanulmány szerint a szülők 91%-a aggódik az éghajlati válság miatt, ami olyan változásokhoz vezet, amelyek átformálják életüket és vásárlási szokásaikat. Több mint fele (53%) a megkérdezetteknek azt nyilatkozta, hogy a klímakrízis befolyásolta a több gyermek vállalásával kapcsolatos elképzelését is.

A válaszadók 43 százaléka nyilatkozott úgy, hogy olyan vállalatnál szeretne dolgozni, ami társadalmi és környezeti kérdésekben is elkötelezett a javulás/javítás mellett.

A kutatás azt is megállapította, hogy sok szülő támogatja azokat a vállalatokat, amelyek lépéseket tesznek az éghajlatváltozás kezelése érdekében. A szülők közel kétharmada (64%) a fenntartható forrásból származó termékeket részesíti előnyben, és 60% szerint a fenntartható vállalati gyakorlatok nagy szerepet játszanak vásárlási szokásaikban. Ez annak ellenére van így, hogy a szülők túlnyomó többsége (84%) elismeri, hogy a megélhetési költségek emelkednek, és több mint fele (57%) úgy gondolja, hogy a környezetbarátabb életvitelre való átállás sok időt vesz igénybe.

„A családok, mint minden ügyfelünk, bíznak a HP-ban, hogy összekapcsolják őket a legfontosabb dolgokkal, legyen az munka, szórakozás vagy szeretteik. Ez az egyik oka annak, hogy a szülők a legfontosabbak számunkra. És mint minden korábbi nemzedéknek, a mai szülőknek is megvannak a saját egyedi gondjai, köztük a klímaváltozás. Ez az oka annak, hogy túllépünk üzleti hatásunkon, hogy vállalkozásunkat jobbá tegyük az emberek és a bolygó számára.” – mondta Michele Malejki, a HP társadalmi hatásokért felelős globális vezetője.

Habár az emberek maguk is megpróbálnak tenni a dolgok jobbá tételéért, a legtöbben úgy gondolják, hogy a vállalati világ kulcsszereplőinek is cselekedniük kell. A megkérdezett szülők 51%-a úgy gondolja, hogy a vállalatoknak „nagy” felelőssége van az éghajlatváltozással kapcsolatos fellépésben. Ezzel szemben a válaszadók 36%-a szerint maguk az ügyfelek (emberek) tartoznak nagyobb felelősséggel ugyanezen kérdéskörben.

„Kutatásunk összhangban van azzal, amit üzletünkben látunk: megtartjuk meglévő ügyfeleinket, újakat szerzünk, és tehetségeket vonzunk magunkhoz a Fenntarthatósági kezdeményezéseink és termékeink révén. mondta James McCall, fenntarthatósági vezérigazgató. „Ha komolyan vesszük az éghajlati válságot, akkor az iparnak túl kell lépnie azon a rögeszmén, hogy igyekezzen beleférni a „ne árts” kategóriába – át kell állítani a gondolkodásmódot arra, hogy „jót tegyél”.”

A kutatási eredmények szinte egyszerre jelentek meg a HP huszonkettedik éves fenntarthatósági jelentésével. Ez a jelentés részletezi a vállalat előrehaladását az átfogó és merész környezetvédelmi és társadalmi célok felé. Nagyvonalakban így áll a HP e téren:

  • 2019 óta 18%-kal csökkentette abszolút szén-dioxid kibocsátását. Ezzel a vállalat közelebb kerül ahhoz a célhoz, hogy 2040-re elérje a nettó nulla (net-zero) szén-dioxid-kibocsátást.
  • 2018-hoz képest 55%-kal csökkent az egyszer használatos műanyag csomagolások száma.
  • A HP-termékekben és -szolgáltatásokban felhasznált összes papír 32%-ánál ellensúlyozta az erdőirtást, cél a 100%
  • Felgyorsított digitális méltányosság több mint 21 millió ember számára, 2030-ra elérve a 150 milliót.

A HP arra törekszik, hogy a legfenntarthatóbb technológiai vállalat legyen. 2021-ben a HP „agresszív” fenntarthatósági célokat tűzött ki három olyan területen, ahol a vállalat úgy gondolja, hogy a legtöbbet hozhatja ki magából: az éghajlatváltozás elleni fellépés, az emberi jogok és a digitális méltányosság. A 2022-es jelentés mindhárom fókuszterület tekintetében részletezi az előrehaladást. Ideértve a nettó nulla felé való közeledést, a kivágott erdők újratelepítését, a körkörös gazdaság felé való elmozdulást, az egyenlőség kultúrájának kiépítését, valamint a digitális egyenlőség felgyorsítását szerte a világon.

A Tanulmányról

A HP megbízta a Morning Consult globális kutatócéget, hogy végezzen független kutatást a fentebb olvasható témában. 2023. május 18. és 26. között végezték 5007 felnőttből álló minta alapján, akik  az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Indiában, Mexikóban és Szingapúrban élnek. A teljes felmérés eredményeinek hibahatára plusz-mínusz 3 százalékpont.

techkalauz.hu – az online techmagazin

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg mással is:

Szerző további cikkei

Kategóriák

További cikkeink

2025.03.24.
Brutális sebesség jön az SSD-knél – a PCIe 7.0 hozza el a 512 GB/s korszakát
A technológia folyamatosan gyorsul, de a PCI Express 7.0 szabvány bevezetésével…
2025.02.27.
Kibertámadás áldozatai lettek népszerű Chrome-bővítmények – 3,2 millió felhasználó érintett
Egy nagyszabású kibertámadás során hackerek feltörtek 16 népszerű Chrome-bővítményt, köztük az…
2025.02.19.
90%-os kedvezmény: Népszerű lopakodós játék mindössze 2 dollárért a Steamen
A játékosok most hatalmas kedvezménnyel szerezhetik be az egyik legnépszerűbb ’stealth’…
2025.04.24.
Adobe MAX London 2025: Az AI most már nemcsak segít – alkot helyetted
London izzik. Az Adobe MAX 2025-ös európai eseménye végre megérkezett, és…
2025.04.24.
LG TV + Xbox Game Pass: Konzol nélkül is indulhat a játék
Az LG legújabb frissítésével a Game Pass Ultimate előfizetők közvetlenül a…
2025.04.23.
One UI 7: A Samsung újraindítja a frissítést – de vajon megéri a várakozást?
A Samsung végre újraindította a One UI 7 frissítés globális terjesztését,…
2025.04.23.
OpenAI megvenné a Chrome-ot, ha a bíróság rákényszeríti a Google-t az eladásra
Az OpenAI bejelentette, hogy érdeklődik a Google Chrome böngésző megvásárlása iránt,…
2025.04.23.
Miért választják a legnagyobb ipari vállalatok a Delta UPS rendszereit?
Az ipari szektor egyre nagyobb energiafogyasztással működik, és az áramszünetek, illetve…
2025.04.17.
Mario Kart World: A Nintendo megnyomta a turbót 
A Nintendo 2025-ben nem finomkodik: Mario Kart World nem csak egy újabb rész,…
2025.04.17.
Samsung Galaxy Tab Active5: amikor a melós tabletek menők lesznek
Nem minden táblagép születik arra, hogy irodai kávézóasztalokon pihenjen, miközben Netflix…
2025.04.16.
Amikor a kábel már nem opció: a TP-LINK CPE510 ott is netet ad, ahol eddig csak madarak repültek
A mai digitális világban a megbízható internetkapcsolat már nem luxus, hanem…