- A HP új kutatása szerint a szülők 91%-át aggasztja az éghajlatváltozás, és többségük szerint a válság még a több gyermek vállalásával kapcsolatos elképzeléseiket is befolyásolja
- A tanulmány szerint a legtöbb szülő olyan vállalatokat keres, amelyek lépéseket tesznek az éghajlatváltozás ellen, és a fenntartható termékeket és gyártást helyezik előtérbe
- A betekintések időszerűek, mivel a HP kiadta 22. éves Fenntarthatósági Hatásjelentését (Sustainable Impact Report), amely részletezi a legfenntarthatóbb technológiai vállalattá válás felé tett lépéseit

A HP ma bejelentette a Morning Consult által végzett új globális kutatást, amely feltárja, hogy sok szülő milyen komoly lépéseket tesz az éghajlatváltozás miatt, a mindennapi döntésektől a hosszú távú családtervezésig.
Az indiai, mexikói, szingapúri, egyesült királyságbeli és egyesült államokbeli szülők körében végzett tanulmány szerint a szülők 91%-a aggódik az éghajlati válság miatt, ami olyan változásokhoz vezet, amelyek átformálják életüket és vásárlási szokásaikat. Több mint fele (53%) a megkérdezetteknek azt nyilatkozta, hogy a klímakrízis befolyásolta a több gyermek vállalásával kapcsolatos elképzelését is.
A válaszadók 43 százaléka nyilatkozott úgy, hogy olyan vállalatnál szeretne dolgozni, ami társadalmi és környezeti kérdésekben is elkötelezett a javulás/javítás mellett.
A kutatás azt is megállapította, hogy sok szülő támogatja azokat a vállalatokat, amelyek lépéseket tesznek az éghajlatváltozás kezelése érdekében. A szülők közel kétharmada (64%) a fenntartható forrásból származó termékeket részesíti előnyben, és 60% szerint a fenntartható vállalati gyakorlatok nagy szerepet játszanak vásárlási szokásaikban. Ez annak ellenére van így, hogy a szülők túlnyomó többsége (84%) elismeri, hogy a megélhetési költségek emelkednek, és több mint fele (57%) úgy gondolja, hogy a környezetbarátabb életvitelre való átállás sok időt vesz igénybe.
„A családok, mint minden ügyfelünk, bíznak a HP-ban, hogy összekapcsolják őket a legfontosabb dolgokkal, legyen az munka, szórakozás vagy szeretteik. Ez az egyik oka annak, hogy a szülők a legfontosabbak számunkra. És mint minden korábbi nemzedéknek, a mai szülőknek is megvannak a saját egyedi gondjai, köztük a klímaváltozás. Ez az oka annak, hogy túllépünk üzleti hatásunkon, hogy vállalkozásunkat jobbá tegyük az emberek és a bolygó számára.” – mondta Michele Malejki, a HP társadalmi hatásokért felelős globális vezetője.

Habár az emberek maguk is megpróbálnak tenni a dolgok jobbá tételéért, a legtöbben úgy gondolják, hogy a vállalati világ kulcsszereplőinek is cselekedniük kell. A megkérdezett szülők 51%-a úgy gondolja, hogy a vállalatoknak „nagy” felelőssége van az éghajlatváltozással kapcsolatos fellépésben. Ezzel szemben a válaszadók 36%-a szerint maguk az ügyfelek (emberek) tartoznak nagyobb felelősséggel ugyanezen kérdéskörben.
„Kutatásunk összhangban van azzal, amit üzletünkben látunk: megtartjuk meglévő ügyfeleinket, újakat szerzünk, és tehetségeket vonzunk magunkhoz a Fenntarthatósági kezdeményezéseink és termékeink révén. mondta James McCall, fenntarthatósági vezérigazgató. „Ha komolyan vesszük az éghajlati válságot, akkor az iparnak túl kell lépnie azon a rögeszmén, hogy igyekezzen beleférni a „ne árts” kategóriába – át kell állítani a gondolkodásmódot arra, hogy „jót tegyél”.”
A kutatási eredmények szinte egyszerre jelentek meg a HP huszonkettedik éves fenntarthatósági jelentésével. Ez a jelentés részletezi a vállalat előrehaladását az átfogó és merész környezetvédelmi és társadalmi célok felé. Nagyvonalakban így áll a HP e téren:
- 2019 óta 18%-kal csökkentette abszolút szén-dioxid kibocsátását. Ezzel a vállalat közelebb kerül ahhoz a célhoz, hogy 2040-re elérje a nettó nulla (net-zero) szén-dioxid-kibocsátást.
- 2018-hoz képest 55%-kal csökkent az egyszer használatos műanyag csomagolások száma.
- A HP-termékekben és -szolgáltatásokban felhasznált összes papír 32%-ánál ellensúlyozta az erdőirtást, cél a 100%
- Felgyorsított digitális méltányosság több mint 21 millió ember számára, 2030-ra elérve a 150 milliót.
A HP arra törekszik, hogy a legfenntarthatóbb technológiai vállalat legyen. 2021-ben a HP „agresszív” fenntarthatósági célokat tűzött ki három olyan területen, ahol a vállalat úgy gondolja, hogy a legtöbbet hozhatja ki magából: az éghajlatváltozás elleni fellépés, az emberi jogok és a digitális méltányosság. A 2022-es jelentés mindhárom fókuszterület tekintetében részletezi az előrehaladást. Ideértve a nettó nulla felé való közeledést, a kivágott erdők újratelepítését, a körkörös gazdaság felé való elmozdulást, az egyenlőség kultúrájának kiépítését, valamint a digitális egyenlőség felgyorsítását szerte a világon.
A Tanulmányról
A HP megbízta a Morning Consult globális kutatócéget, hogy végezzen független kutatást a fentebb olvasható témában. 2023. május 18. és 26. között végezték 5007 felnőttből álló minta alapján, akik az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Indiában, Mexikóban és Szingapúrban élnek. A teljes felmérés eredményeinek hibahatára plusz-mínusz 3 százalékpont.

techkalauz.hu – az online techmagazin