Emberközpontú kiskereskedelmi innovációkat mutatott be az NRF 2021-en a Fujitsu

0
205

Óriási változásokon megy keresztül a kereskedelem napjainkban, ilyen mértékű átalakulás már rég volt megfigyelhető a piacon. Köszönhető ez részben a Covid-19 világjárványnak, amely lényegesen felgyorsította az átalakulás folyamatát. Hirtelen kellett elérhetőnek, stabilnak és gyorsnak lenni olyan körülmények között, amire a vállalatok, kis-és középvállalkozások legnagyobb része nem volt felkészülve. Emellett természetesen meg kellett maradni fogyasztóbarátnak is.

A kialakult helyzet pedig nem csak a kereskedőknek volt új, ugyan így a fogyasztóknak is. Sokszor kellett heteket, akár hónapokat várni egy-egy termékre, amelyet ezelőtt egy héten belül már kezünkben foghattunk és használhattuk. Azonban utólag visszatekintve – véleményem szerint – sikeresen megoldották a helyzetet mind a kereskedők, mind pedig a fogyasztók.

Nemrég pedig a Fujitsu is kiállt néhány új fejlesztéssel, lehetőséggel, szolgáltatással, amelyek segítségével a kiskereskedők is követhetik a vásárlók értékeinek és viselkedésének gyors változását. Olyan dolgokról lesz szó a cikkben, mint a Fujitsu Digital Annealer rendszer, amely által a vállalatok gyorsan elvégezhetik a nagyszabású, komplex kiskereskedelmi feladatokat, legyen szó a ruházati kínálat személyre szabásáról vagy az ellátási lánc teljesítményének optimalizálásáról – és az utolsó kilométerig észszerűsíteni tudják a kiszállítást. Vagy épp a Fujitsu Market Place, amely jóval hatékonyabbá teszi a kiskereskedelmek működését, növeli a vásárlók szabadságát az üzletben, és lehetőséget teremt a bolti kiszolgáló személyzet számára a szolgáltatásnyújtásra. Lesz szó még a Fujitsu SmartCASH™ Full Recyclingról és a UScan U-Shop mobilalkalmazásokról is.

Hirdetés

A Fujitsu és a Fujitsu Frontech North America Inc. bemutatták azokat a megoldásokat, amelyek segítenek a kiskereskedelem dinamikájának, a vásárlók és a világ változásainak lekövetésére. A Fujitsu megoldásainak első és legfontosabb szempontja az emberközpontúság. Ezek az emberközpontú modellre felépített megoldások lehetővé teszik a kiskereskedelmi szereplők számára, hogy gördülékenyen összehangolják készleteiket, továbbfejlesszék működésüket, optimalizálják az online megrendelések komissiózási folyamatait, és egyszerűen hozzanak létre új önkiszolgáló megoldásokat.

Eddig a házhozszállítás, a többféle vásárlási lehetőség, az autós átvétel és az egyéb „extra” szolgáltatások inkább pluszt jelentettek egy vállalkozás számára. Mostanra pedig arról beszélhetünk, hogy amelyik vállalkozásnál nem elérhető az „alternatív vásárlás” legalább egyik (de inkább több) módja, az szinte életképtelen. Természetesen vannak kivételek, valamint a szolgáltatások sokszínűsége miatt mindenkinek helyesen kell értelmeznie az előző kijelentést, de egy biztos: hatalmas átalakulásnak lehettünk tanúi az elmúlt 1-2 évben. Ez az új környezet pedig nem fog megszűnni, így igazodni kell a piaci igényekhez.

Richard Clarke, a Fujitsu globális kiskereskedelmi üzletágának igazgatója elmondta: „A kiskereskedelem szereplői új alapokra helyezik működésüket, és a hagyományos szállítóközpontú modelltől az emberközpontú modell felé mozdulnak el, ahol a vevők teljes körűen kézben tarthatják a vásárlási folyamatot. A jövőbeni siker megalapozásához a kiskereskedőknek az új elvárásokat pontosan lefedő technológiai beruházásokat kell végrehajtaniuk, megteremtve ezzel az elvárt vásárlói élményt.”

„A kiskereskedelemben élesedik a verseny, és – különösen a Covid19-világjárvány idején – egyre nagyobb szerepet játszik a technológia” – tette hozzá Paul Burel, a Fujitsu America, Inc. igazgatója és fogyasztói ágazatért felelős tanácsadója. „Az optimalizálás, az agilitás és a rugalmasság kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a kiskereskedelmi vállalatok alkalmazkodni tudjanak az új normálishoz. Itt az ideje, hogy kialakítsák a tökéletesen gördülékeny kiskereskedelmi élményt, amely az üzletben és online is ellenállóképesebb működést biztosít, és akkor és ott biztosítja a fogyasztónak a kívánt terméket, amikor és ahol szüksége van rá.”

Lássuk tehát azokat a technológiákat, amelyeket a Fujitsu mutatott be az NFR 2021-es online eseményén, és amelyek – a Fujitsu szerint – segítségével a kiskereskedők újragondolhatják stratégiáikat, átalakíthatják, és optimalizálhatják működésüket a Covid19-világjárvány idején és azután is:

  • Digital Annealer: Ez egy kvantumtechnológia által inspirált optimalizációs platform, amely képes megoldani a nagyszabású, komplex feladatokat – pl. a szállítások jobb időzítését, az ehhez szükséges járművek és más erőforrások hatékonyabb használatát eredményezi. Az eseményen a Fujitsu egy gépkocsigyártó vállalattal szemléltette platformja hatékonyságát, az eredmény pedig kecsegtető: 2-5%-kal képes mérsékelni a költségeket más hagyományos módszerekhez képest.

  • Fujitsu Market Place: A vállalat ígérete szerint ez a kereskedelmi platform egyszerűbbé, skálázhatóbbá és költséghatékonyabbá teszi a kiskereskedelmet, továbbá növeli a bolti vásárlás szabadságát és új szolgáltatási lehetőséget teremt a kiszolgáló személyzet számára is. A platform segítségével jelentős mértékben csökkenthető a kereskedők működési költsége, valamint hatékonysága miatt az eladók még több energiát tudnak fordítani a bolti élmény kifogástalan nyújtására. Szemléltetésképp itt a Fujitsu reprezentálta, hogy a rendszer miként központosítja és egyesíti egyetlen teljesítménynézetben a különböző árbevételi forrásokat, és hogyan támogatja a FUJITSU Market Place az olyan, kevésbé hagyományos bolti szolgáltatásokat, mint a kávézók üzemeltetése, vagy az egészségügyi és szépségápolási koncessziók működtetése.

  • A GLOVIA® OM fejlesztései: Ez abban segíti a kereskedőket, hogy készleteik és megrendeléseik összehangoltabbak lesznek. A GLOVIA OM termékcsoport öt új megoldással bővül: BOPIS Store Fulfillment, Inventory Management, B2B Commerce, Intelligent Order Allocation és GLOVIA Enterprise Business Capabilities (EBC). A megrendelések összehangolását végző Fujitsu GLOVIA OM intelligens hub kezeli a különböző csatornákon beérkező keresletet, és egyetlen, zökkenőmentesen működő rendszerben, maximális átláthatóság mellett optimalizálja annak kielégítését.

  • A Salesforce® Consumer Goods Cloudra épülő felhőnatív bolti rendelésteljesítő megoldás: Nemrég vezette be megoldását a Fujitsu, amely at üzletben teljesített online megrendelések komissiózási folyamatainak továbbfejlesztésére és optimalizálására hivatott. Sok folyamat és eszköz van integrálva a Fujitsu ezen megoldásába, mind a bolti eladók, mind a boltvezetők számára. Többek között a feladatkiosztás és -kezelés, a kapacitásgazdálkodás, a bolti komissiózás útvonaltervezése, a minőségbiztosítás, a jelentéskészítés, a kommunikáció és az automatizáció terén nyújt segítséget.

  • Önkiszolgáló megoldások a Fujitsu-tól: S3 Self-Service Simplified megoldásaival segíti a bolti technológiák digitális átalakítását a Fujitsu. Ezeket az úgynevezett „S3 megoldásokat” olyan moduláris hardveres és szoftveres építőelemek alkotják, melyek alkalmasak komplett bolti rendszerek kialakítására, de meglévő képességek kiegészítése gyanánt is jól alkalmazhatóak.
    • Fujitsu SmartCASH: Az S3 részeként mutatta be a Fujitsu a SmartCASH Full Recycling fizetési modult, amely egy készpénz-visszaforgató megoldás, ráadásul a jelenlegi piacon a legkompaktabb. A SmartCASH gyorsan és egyszerűen vezethető be a hagyományos eladáshelyi készpénzkezelés automatizálására, vagy egy különálló önkiszolgáló pénztári konfiguráció kialakítására. Ahogy a fentebb említett megoldások, úgy ez is hatékonyabbá teszi üzletünket, így csökkentve a kiadásokat is.
    • UScan® U-Shop: A Fujitsu UScan U-Shop alkalmazás lehetővé teszi a mobil vonalkódleolvasást és vásárlást is. Bevezethető a meglévő UScan szoftver kiterjesztéseként, vagy a már telepített POS/nagyvállalati megoldásba integrálva.

techkalauz.hu – az online tech magazin

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét