A Newzoo jelentése szerint a globális játékpiac 2024-ben 187,7 milliárd dollár bevételt produkál, ami éves szinten 2,1%-os növekedést jelent. Ez a növekedési tendencia az elmúlt években is megfigyelhető volt, és rávilágít az iparág hatalmas potenciáljára. Az előrejelzések szerint az érték 2027-re eléri a 213,3 milliárd dollárt.
A mobiljátékok a vezető szegmens: 92,6 milliárd dollárt termel, ami a teljes piaci bevétel 49%-át adja, ez a szegmens 3%-os növekedését jelenti 2023-hoz képest. Ezzel szemben a konzoljátékok a piac 28%-át, azaz 51,9 milliárd dollárt teszik ki, és várhatóan (1%-os) csökkenés lesz megfigyelhető a következő rövid időszakban. Ezután viszont a elemzők szerint gyorsan ismételten növekvő pályára áll majd a konzol szegmens.
PC szegmens: A PC gaming szintén emelkedőben van, várhatóan 4%-kal nő az előző évhez képest, és a teljes piaci bevétel 23%-át teszi ki. Az elemzés rávilágít:
„A közelmúltban konzolon és PC-n megjelent népszerű címek ösztönzik a várt növekedést, míg a mobil adatvédelmi irányelveinek változásai akadályokba ütköznek azon műfajok számára, amelyek általában a hirdetésektől függenek a felhasználók megszerzésében.”
A Newzoo szerint 2024 harmadik negyedévében az összesített bevétel alapján az első három játék a konzolok esetében az EA Sports College Football 25, az EA Sports FC 25 és a Fortnite.
Ez a bevételnövekedés összhangban van a játékosok számának növekedésével világszerte, amely az előrejelzések szerint 2024-ben eléri a 3,42 milliárdot, ami 4,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ami nagyrészt a PC-s játékok felfutásának köszönhető.
Érdekes tendencia, hogy a teljes globális gaming piacon a hagyományosan „igazinak” nevezett konzol és PC gaming szegmens éppen hogy csak vezet a mobilgaminggel szemben (51-49 arányban). A konzoljátékok bevételei idén 1%-kal csökkentek éves összehasonlításban, azonban ne feledjük, hogy jövőre megjelenik a GTA 6, ami teljesen át fogja formálni a statisztikákat és minden elemző növekedést prediktál.
Észak-Amerika 50,2 milliárd dollárnyi játékbevételt generált 2024-ben. A globális bevételeket régiónként lebontva egyértelmű, hogy Ázsia-csendes-óceáni és Észak-Amerika nevezhető domináns piacnak. 2024-ben az összes fogyasztók által játékra fordított kiadás közel fele az Egyesült Államokból és Kínából származik, az Egyesült Államok 47,0 milliárd dollárral, Kína pedig 45,0 milliárd dollárral járul hozzá a globális eredményhez.
A PC-piac valószínűleg egyenletes ütemben fog növekedni 2025 után is. A konzolbevételek növekedése fel fog gyorsulni, köszönhetően részben a GTA 6-nak, valamint az új Nintendo készüléknek is (ne feledjük, hogy a Nintendo Switch 2017 elején jelent meg, a GTA V pedig több mint 10 éve).
techkalauz.hu – az online techmagazin