A Fujitsu, a Kawasaki Heavy Industries Ltd., az SAP Japan Co., Ltd. és a Skillnote Corporation együttműködést tervez a feldolgozóiparban a digitális transzformációt (DX) támogató platformszolgáltatások fejlesztésében, különös tekintettel a repülőgépekre, vasutakra, hajókra és más hatalmas gépekre. A négy vállalat egyesíti DX, a rendszerépítés és a tervezés terén szerzett tapasztalatait és know-how-ját, hogy olyan gyártási platformszolgáltatásokat hozzanak létre, amelyek erősítik az ellátási láncot.
DX a gyártásban, cél a rugalmasabb ellátási lánc megteremtése
Folyamatos kihívást jelent a feldolgozóipar számára a globális gazdaság gyors változásának hatékony kezelése – ideértve a munkaképes korú népesség drámai csökkenését számos fejlett országban. Ennek érdekében egyre fontosabbá válik az olyan intézkedések iránti igény, amelyek az ellátási lánc egészében biztosítják az üzletmenet folytonosságát, valamint a technológiák és készségek szabványosítását és rendszerezését.
Számos helyszíni termelésirányítási feladat azonban továbbra is az emberek keze munkájára támaszkodik. Különösen a kis- és közepes méretű gyártók gyakran szembesülnek a DX bevezetésének akadályaival, beleértve a szakképzett munkaerő biztosításának nehézségeit és a befektetés megtérülésének kiszámítását. Továbbra is fennáll az aggodalom, hogy az egyes vállalatok helyi digitalizálása és rendszerezése olyan körülményeket eredményez, melyek akadályozzák a teljes ellátási lánc és a mérnöki lánchoz kapcsolódó műveletek általános optimalizálását.
E kihívások kezelésére ezen vállalatok összes információját és adatát egyesítve hatékony, folyamatos és jó minőségű gyártást szeretne létrehozni a Fujitsu, a Kawasaki Heavy Industries, az SAP Japan és a Skillnote. A négy vállalat a továbbiakban előfizetéses platformszolgáltatást kíván nyújtani a felhasználói leadrendszerek megvalósításához, az egységes üzleti tevékenységhez és az egyesített adatokhoz, amelyek egyesítik a már működő minőségi gyártásirányítási folyamatokat a közösségi infrastruktúrával a felhasználók körében.
A platformszolgáltatások jellemzői
- Egyablakos üzleti folyamat biztosítása a tervezési részlegtől a gyártási helyszínig:
A feldolgozóipar fejlesztésének előmozdítása a globális piacon; a mérnöki láncban létrehozott „érték” összekapcsolása az ellátási lánc élvonalbeli gyártóhelyeivel; valós idejű monitorozás a gyártóhelyeken és az információk visszacsatolása a tervezési részleg gyors ütemben – ezek mind rendkívül fontos kihívások ezen iparágban. A siker eléréséhez a vállalkozásoknak szoros adatkoordinációt kell megvalósítaniuk a tervezési részleg és a gyártóműhely között.
„Smart-K Project” néven a Kawasaki Heavy Industries, Ltd. Aerospace Systems Company, Japán egyik vezető repülőgépgyártója szabványosította a repülőgépek magas minőséget és átláthatóságot igénylő gyártási folyamatát, és megvalósította annak digitalizálását a SAP „SAP S/4HANA Manufacturing for Production Engineering and Operations (PEO)” bevezetésével, amelyet a Fujitsu és az SAP Japan biztosít. A Smart-K projekten belül a PEO megoldás egyablakos módon kapcsolja össze a gyártóhelyet az ERP és PLM rendszerekkel, valamint a mérnöki és ellátási láncokkal, lehetővé téve a technológiai követelmények szigorú betartását/betartatását és a pillanatnyi állapot azonnali monitorozását.
A négy vállalat közös célja, kihasználja a Smart-K Project által kidolgozott kiváló minőségű és hatékony üzleti folyamatokat, hogy olyan új platformszolgáltatásokat kínáljon a felhasználóknak, amelyek értéket biztosítanak a gyártási ellátási láncok széles skálájának.
- Segítség a felhasználóknak az új rendszerek bevezetésében és DX-készségeik fejlesztésében
Az új platformszolgáltatások célja, hogy a Fujitsu rendszeralkalmazási know-how-ját és tartalmait szolgáltatásként biztosítsák annak érdekében, hogy a felhasználók maguk is képesek legyenek koordinálni az új rendszerek bevezetését, illetve működését. A Fujitsu továbbra is segíti az ügyfeleket DX-készségeik fejlesztésében, hogy proaktív módon változtassák meg működésüket és folyamatosan javítsák a rendszer működését.
- Platformszolgáltatás, melynek az ügyfél is része
A rendszerkiépítés területén a jelenlegi trendek, köztük a „Szabványhoz illesztés/Fit to standard” egyre inkább a felhasználók terheinek csökkentését célozzák. Bár ez egy hatékony módszer a DX népszerűsítésére és az üzlet szabványos funkciókkal való összehangolására, továbbra is aggodalomra ad okot, hogy a felhasználók rendszerfejlesztési kérései esetleg nem, vagy nem úgy fognak megvalósulni, ahogy ők azt szeretnék. Az új platformszolgáltatások célja egy új szabvány létrehozása, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy megosszák fejlesztési kéréseiket és fejlesztési prioritásaikat.
Az új rendszerek bevezetése utáni üzleti tevékenység, különösen a mérnöki ipar szerepe a feldolgozóiparban szintén kiemelten fontos tényező. Ennek érdekében a szolgáltatások célja a platform értékének növelése azáltal, hogy a mérnököknek szóló szolgáltatásokat nyújtanak, melyek segítik tevékenységüket. Az új platformszolgáltatások belső értékének maximalizálása érdekében a négy vállalat azon dolgozik, hogy a platformon lévő adatokat kihasználja, és összekapcsolja azokat különböző SaaS-ekkel. A Skillnote egy SaaS-típusú szolgáltatást nyújt, amely a gyártási telephelyeken a készségmenedzsmenten, a képesítéskezelésen és a képzési tervezésen keresztül támogatja az emberi erőforrás fejlesztését. A Skillnote támogatásával a cégek hozzájárulnak a platformszolgáltatások további fejlesztéséhez, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy az új platformszolgáltatásokon keresztül összekapcsolják a készségek kezelését a gyártóhely gyártási végrehajtásával.
- A négy vállalat szerepe és felelőssége
Fujitsu | A platformszolgáltatások kiépítése és üzemeltetése |
Kawasaki Heavy Industries | Üzleti folyamatok biztosítása |
SAP Japan | Alkalmazások és platformok biztosítása |
Skillnote | Képességmenedzsment, képesítésmenedzsment és képzésmenedzsment megoldások biztosítása |
- Az együttműködés áttekintése és fontos dátumai
A négy vállalat a jövőben platformszolgáltatások kiépítését és különféle támogatási szolgáltatások kifejlesztését tervezi az alapján, ahogy cégekkel és más különböző szervezetekkel egyezetetett. Az AeroEdge Co., Ltd-től kezdve (mely egy repülőgép-hajtóművek alkatrészeit gyártó cég) az együttműködő négy vállalat 2023 első felében több céggel is kísérleteket végez azzal a céllal, hogy az új szolgáltatásokat 2023 júliusában indítsák el.
techkalauz.hu – az online techmagazin