Így növeli a vásárlói élményt és csökkenti a készlethiányt az önkiszolgáló pénztáraknál az Everseen Visual AI platform, mely a Lenovo AI-t használja Edge AI szervereken, felturbózva egy kis Nvidia technológiával.

A Kroger Co. egy Ohio államban székelő vállalat, ami szupermarketeket, gyógyszertárakat, üzemanyagközpontokat és több üzletből álló kiskereskedelmi hálózatokat üzemeltet az Egyesült Államokban. Több mint 130 évvel ezelőtti megalakulása óta a Kroger a világ egyik legnagyobb élelmiszer kiskereskedőjévé nőtte ki magát.
Nem mellesleg a Kroger a legnagyobb áruházlánc az Egyesült Államokban, így érthetővé válik az a hatalmas összeg, amit ez a cég képvisel: 2020-ban meghaladta a 132,5 milliárd dollárt. A vállalat mintegy 2750 élelmiszerboltot üzemeltet 35 államban, illetve újonnan már e-kereskedelmi szolgáltatásokban képviselteti magát.
A „Self-Service Checkout Challenge”
Függetlenül attól, hogy az ügyfelek az üzletben vagy az interneten vásárolnak, a Kroger célja, hogy gyors, egyszerű és kényelmes vásárlási élményt nyújtson. Ezen filozófia mentén a vállalat folyamatosan növeli az önkiszolgáló pénztárainak (SCO) számát a teljes piacon – illetve folyamatosan keresi a fejlődési lehetőségeket más területeken is.
„Az SCO-k remekül felgyorsítják és leegyszerűsítik a fizetési folyamatot, de még mindig vannak olyan akadozó pontok, amelyek kellemetlenségeket okozhatnak az ügyfelek számára, és kockázatot jelenthetnek nekünk, mint kiskereskedőknek” – mondta Chris McCarrick, a Kroger eszközvédelmi megoldásokért és technológiáért felelős vezető menedzsere. Hozzáteszi még: „Az egyik legnagyobb dolog a termékek beolvasása: néha a vásárlók egyszerűen nem tudják rávenni a szkennert a vonalkód felismerésére, illetve vagy szándékosan vagy véletlenül elhanyagolják egy tétel beolvasását. Az ehhez hasonló hibák negatívan befolyásolják mind a vásárlói élményt, mind pedig az eredményünket, ezért szerettünk volna jobb módszert találni ezen problémák leküzdésére.”
A Kroger egy megfelelő megoldást talált az Everseen Visual AI személyében, amely nagy felbontású kamerák, „számítógépes látás”, illetve mesterséges intelligencia (AI) segítségével használja az NVIDIA Accelerated Computing AI Platformját. Az Everseen megoldás formálja a vásárlók és partnerek viselkedését mind az önkiszolgáló kasszáknál, mind pedig a hagyományos személyzettel ellátott szalagoknál is azáltal, hogy intelligensen beavatkozik, ha hibát észlel.
A platform hatalmas mennyiségű strukturálatlan videó adatot rögzít, amelyet integrál a strukturált POS adatfolyamokkal, következtetésekkel és valós időben elemzi ezeket. A Kroger feladata egy olyan számítási infrastruktúra megtalálása volt, amely alkalmas nagy mennyiségű adat gyors és költséghatékony feldolgozására.
„Olyan ágazatban működünk, ahol az árrések nagyon csekélyek, így bármi, ami lehetőséget ad az eladások növelésére, miközben csökkenti a veszteségeket, nagyszerű versenyelőny forrása lehet” – mondta McCarrick.
De miért a Lenovo?
A Lenovo AI kiskereskedelmi megoldásai összehozzák a legjobb technológiai partnereket, így biztosítják ügyfeleik számára, hogy elindítsák mesterséges intelligencián alapuló kezdeményezéseiket.
Az Everseen Visual AI platform támogatására a Kroger a Lenovo Edge AI szervereket választotta, amelyek a legújabb NVIDIA GPU-kkal vannak felszerelve, ezek pedig optimális teljesítményt, biztonságot és menedzsmentet biztosítanak az AI alkalmazások futtatásához. Minden Lenovo szerver képes akár 20 nagyfelbontású kamera strukturálatlan adatainak valós időben történő kezelésére is, így a nagy feldolgozási kapacitást kompakt formába csomagolják. A videóadatokat a Visual AI platform az önkijelentkezéskor küldi el a Lenovo Edge AI infrastruktúrába. A GPU gyorsított mesterséges intelligencia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy valós időben elemezze az adatokat, illetve azonnali betekintést enged a pénztárnál végzett tevékenységekbe.
„Az NVIDIA GPU-kkal működő Lenovo Edge AI-szerverek minden igényt kielégítenek.” – mondta McCarrick. „Minden nap több száz órányi videót láthatunk több tízezer tranzakcióról, amelyek az Everseen Visual AI platformon keresztül érkeznek, és az NVIDIA Accelerated Computing Al Platform által hajtott Lenovo Edge AI szerverek még csak nem is izzadnak, hogy lépést tartsanak mindezzel.”

Újragondolták a kiskereskedelmi műveleteket
A Lenovo és az Everseen megoldásainak sikeres kísérleti megvalósítását követően a Kroger teljes lendülettel halad előre a technológia implementálásával. A mesterséges intelligencia platformot már 1700 élelmiszerboltban vezették be, és ez a szám egyre növekszik, mi több, a tervek szerint a közeljövőben az összes boltban üzembe helyezik az új megoldást. „Nagyon gyorsan át tudtunk lépni a kísérleti fázisból a teljes megvalósításig, és úgy gondolom, hogy ez a technológia minőségének, valamint a Lenovo és az Everseen támogatásának színvonalának bizonyítéka” – nyilatkozott McCarrick.
A Lenovo szervereken futú Everseen Visual AI alkalmazása valós időben elemzi a pénztár videófelvételeit, hogy felismerje a szokásos folyamatokat, és intelligensen lépjen közbe, ha valami nincs rendben. Ez magában foglalja az egyszerű „nem szkennelést” – tehát amikor az ügyfél vagy a pénztáros nem szkennel egy tételt -, illetve a bonyolultabb eseteket is, például amikor az ügyfél eltávolítja az ármatricát egy olcsó termékről, és egy drágább termék matricájára helyezi azt.
Például, ha a vásárló nem szkennel be sikeresen egy bizonyos tételt, az SCO-rendszer jelzi a hibát a képernyőn, és felszólítja a vásárlót, hogy végezze el a javítást. Ha az ügyfél nem tudja saját maga megoldani a problémát, a rendszer mobileszközön keresztül értesíti az üzlet munkatársát, hogy beavatkozhasson és újra beolvashassa az árut. Teljesen új betekintést és ellenőrzést biztosít a Kroger számára az SCO (önkiszolgálós kassza) műveletek felett, miközben jobbá teszi az élményt az ügyfelek számára is.
„A Lenovóval és az Everseennel közösen szilárd alapot és komoly ütemtervet hoztunk létre az AI számára a Krogernél. Még csak most kezdtük el a felszínt kapargatni, a lehetőségek tárháza végtelen és izgatottan várjuk, mit hoz a jövő.” – így tekintett előre McCarrick.
„A Lenovo, Nvidia és Everseen közös megoldásában az a nagyszerű, hogy lehetővé teszik az innovációt, miközben nem kell bonyolultabbá tenni a rendszereket” – Chris McCarrick, a Kroger Asset Protection Solutions & Technology vezető menedzsere
A megoldás egy teljesen új helyzetet eredményezett. Olyat, amelyben nőtt a vásárlói elégedettség, illetve a cég munkatársai is hatékonyabban tudnak dolgozni. McCarrick továbbá elmondta, hogy „a Lenovo Edge AI szerverek és az Everseen Visual AI-platformja zökkenőmentesen illeszkedik meglévő SCO rendszereinkhez, illetve stabilabbá teszi a fizetési folyamatot, ügyfeleink számára nem zavaró módon. Most, ha az ügyfelek hibát követnek el a szkennelés során, a rendszer finoman tudatja velük, hogy így nem lesz jó. Valójában az esetek több mint 75%-ában az ügyfelek maguk is képesek megoldani a szkennelési hibákat, munkatársaink beavatkozása nélkül, ami kissé megkönnyíti a dolgukat. Ez valóban egy mindenki számára előnyös helyzet.”
Sőt, a szkennelési pontosság javulása segít a Krogernek a forgalom csökkenésének elkerülésében, illetve növeli a készletek átláthatóságát, a polcok feltöltöttségét; ezáltal hatékonyabbá, biztonságosabbá és jövedelmezőbbé teszi a műveleteket.
„Már most is kevesebb hibát ejtünk, pedig még csak az elején vagyunk az önkiszolgáló technológiának. Illetve sokkal pontosabb képet kapunk arról is, milyen készletek kerülnek ki az üzletből. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy lépést tarthassunk a készletek feltöltésével, ezáltal dolgozóink jobban oda tudnak figyelni a polcok telítettségére, ami jó az ügyfelek számára, végső soron pedig növeli eladásainkat”
Bizonyított eredmények
- Strukturálatlan videóadatok gyors, megbízható elemzése
- Egy Lenovo szerver akár 20 nagyfelbontású kamera adatait is képes feldolgozni valós időben
- Az önkiszolgáló kasszáknál felmerült hibák több mint 75%-a az alkalmazottak beavatkozása nélkül megoldódik
- Csökkenti a készlethiány lehetőségét, illetve maximalizálja a termékek követhetőségét és elérhetőségét
„Alig várjuk, hogy ezekre az eredményekre építhessünk, miközben folytatjuk a Lenovo és az Everseen megoldások bevezetését élelmiszer kiskereskedelmi hálózatunkba, ezáltal jobb ügyfélélményt alakítunk ki, miközben növeljük a bevételeinket” – zárta mondandóját McCarrick.
techkalauz.hu – az online techmagazin