Egy befektetési bank felmérése szerint az amerikai tinédzserek körében jelenleg a YouTube a lenépszerűbb videónézős platform. Vagyis egészpontosan sikerült leköröznie a világ legnagyobb és legnépszerűbb streamingszolgáltatóját, a Netflixet – írja a CNBC. A felmérés szerint a tizenévesek napi videófogyasztásuk 29,1 százalékát töltik a Google tulajdonában lévő YouTube-on, míg a Netflix 28,7 százalékát teszi ki a videónézős idejüknek.
A felmérésre idén szeptemberben került sor az Egyesült Államokban, ahol mintegy 9000 tinit kérdeztek a kedvenc márkáikról, kütyüjeikről, snackjeikről stb. Az elemzés szerint a YouTube és a Netflix magasan viszi a prímet a napi videófogyasztást nézve. A harmadik helyen a Hulu streamingszolgáltató végzett mindössze 7 százalékkal, majd a Prime Video és a Disney+ következtek a sorban.
Némiképp érdekes módon, a TikTokot nem videónézős szemszögből vizsgálta a kutatás. Az azonban így is kiderült, hogy megkérdezett tinik 38 százaléka szerint a TikTok a kedvenc közösségi médiaplatformjuk. Ezenkívül az Instagram a havi használat tekintetében került az első helyre.
techkalauz.hu – az online techmagazin