A Honda neve kapcsán sok mindenkinek motorok, robogók, autók és megbízhatóság jut eszébe, de kevesen tudják, hogy a japán gyártó már régóta kísérletezik elektromos kétkerekűekkel is – főként Ázsiában. Most azonban úgy tűnik, készen állnak arra, hogy világszinten is belépjenek a napi közlekedés forradalmába. A Honda CUV e nevű új elektromos robogó nemcsak csendes, praktikus és menő, hanem egy olyan trükköt is tud, amitől sokak szíve gyorsabban ver majd: cserélhető akkuval működik.

Két kilépő és egy töltőállomás – ez a jövő?
A CUV e lelke a Honda Mobile Power Pack e (HMPPe) névre keresztelt cserélhető akkucsomag. Kettő ilyen 10 kg-os akkumulátor hajtja meg a robogót, és a koncepció lényege, hogy ne kelljen otthoni konnektorral, kábelekkel és hosszú töltésekkel bajlódni. Ehelyett a motoros egyszerűen kiveheti az akksit és hazaviheti feltölteni, vagy – ahol már elérhető – ledobhatja egy Honda akkucserélő automatánál, és frisset kaphat helyette. Ez a rendszer főként Ázsiában működik, de a Honda célja, hogy Európában és az Egyesült Államokban is elterjedjen.

Az akkupakkokat nem csak robogóban lehet használni. Ugyanezek az egységek alkalmasak építkezési lámpák, riksák, csónakok vagy akár kempingfelszerelések áramellátására is. A jövőben akár a kertünkben dolgozó fűnyíró vagy fúró is ezzel mehet majd – ugyanazzal az akkuval, amivel reggel munkába mentünk.
Ár, ami meglepően vállalható
A Honda CUV e az Egyesült Királyságban £3,800-ért (kb. 5 100 USD vagy 1,9 millió forint) kerül piacra. Ez egyáltalán nem horror egy márkás e-robogóért – sőt, versenyképes a Honda PCX benzines modelljével is. A hatótáv körülbelül 72 km, a végsebesség 82-95 km/h között alakul. Bár a töltés nem villámtöltő szintű (kb. 2,5 óra 25–75% között), a célcsoport úgyis a városi, napi ingázó – nem a túrázó.





Technológia, ami túlmutat az árán
A robogó 7 hüvelykes kijelzővel érkezik (opcionálisan 5” is elérhető), amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik a mobilhoz. A kijelző nem érintős, de egy joystick-alapú vezérlőrendszer segítségével könnyedén navigálható. A Honda saját RoadSync alkalmazása lehetővé teszi az útvonaltervezést, zenehallgatást és hívások kezelését – a kijelzőn minden világosan látszik, és kesztyűben is használható marad.
A USB-C töltőcsatlakozó, a praktikus tárolórekesz, valamint a háromféle vezetési mód (Econ, Standard, Sport) teljesen személyre szabható élményt biztosítanak. Sport módban a robogó a gyártó szerint 8,3 másodperc alatt gyorsul 100 méteren – ami gyorsabb, mint Usain Bolt.
Élmény – egyszerű, de működik
A Honda CUV e nem akar sportmotor lenni. Célja, hogy kényelmes, zajmentes és stresszmentes legyen a városi közlekedés. Az elektromos hajtás mellett is sikerült megtartani a benzines robogókhoz hasonló érzetet: lineáris gázreakció, finom motorfékhatás, jól adagolható fékek és csendes, megbízható működés. A kis méretű, 12 colos kerekek és az egyszerű felfüggesztés ugyan kevésbé komfortos rosszabb minőségű utakon, de a legtöbb városi közlekedő számára ez nem lesz zavaró.
Ahol még van hová fejlődni
A legnagyobb kompromisszumot az jelenti, hogy az akksik elfoglalják az ülés alatti tárolóhelyet, így ha bukósisakot vagy bevásárlótáskát vinnél, valószínűleg kelleni fog egy külön topcase. Emellett a töltési dokkoló nem „okos”, tehát nem lehet időzíteni az olcsóbb éjszakai töltést, és a robogót nem lehet közvetlenül konnektorba dugni.
Mindezek ellenére a CUV e az egyik legjobban átgondolt és ár-érték arányban is korrekt elektromos robogó a piacon. A Honda neve önmagában is garancia a minőségre, és most végre valóban kézzel fogható alternatívát kínálnak a benzines robogók leváltására.
A Honda CUV e nem csillog, nem hódít extrém dizájnnal – de pont ebben rejlik az ereje. Egy egyszerű, megbízható és jól árazott elektromos robogó, amit könnyű használni, karbantartani és beilleszteni a városi életbe. A cserélhető akkus rendszer egy új korszak kezdete lehet, főleg ha a Honda a megfelelő infrastruktúrát is kiépíti hozzá.
Akik napi szinten ingáznak és szeretnének csendesebben, zöldebben és egyszerűbben közlekedni, a CUV e lehet az első villanyrobogó, amire tényleg érdemes átülni.













