HP notebook support

0
70

A notebook kiválasztásának egyik legfontosabb momentuma a jó szervizháttérrel rendelkező gyártó kiválasztása. Ha már oly sok pénz kötünk egy notebook megvásárlásakor, akkor elvárható, hogy ne romoljon el vagy ha el is romlik, akkor könnyen szervizbe tudjuk szállítani, szállíttatni és azt gyorsan meg is javítsák. Ezen igényeknek 4 feltétele van: (1) Hazai, jól kiépített szervizhálózat, (2) Könnyen szerelhető, jó minőségű termék, (3) Kellő alkatrész ellátottság (4) extrém esetekre való felkészülés (garanciális kiegészítések).

HP notebook support

 Hazai, jól kiépített szervizhálózat
(Carry in garancia)
 
Vegyünk először egy negatív példát. Egyes gyártók a költségcsökkentés érdekében külföldre helyezik a szervizhálózatukat így a szervizelési idő lényegesen hosszabb lesz, akár hónapokig is eltarthat. Ezen gyártók mindegyik terméke „pick up and return” garanciával rendelkezik avagy „hozom és viszem” garanciával. A futár házhoz jön, elviszi a központba, ott tovább adja egy másik futárnak, aki elviszi a külföldi szervizbe. Ha kész a notebook, akkor ugyanez a folyamat megy visszafelé is. A külföldre szállítós „pick up and return” garanciával az a probléma, hogy ha a terméknek egy nem megismétlődő problémája van (pl.: óránként elhomályosodik a kép) és ez a szervizelési tesztfázisban nem jelentkezik, akkor gépet egyszerűen visszaküldik az adott hiba kijavítása nélkül. Sőt, sok esetben pénzt is kérnek, mivel a hiba indokolatlan volt és a futárt innentől az ügyfélnek kell fizetni. Ezért fontos, hogy olyan gyártó termékét válasszuk, amelyik rendelkezik hazai szervizhálózattal ugyanis a szervizessel történő személyes kontaktus sokkal előbb és sokkal biztosabb módszer a hiba elhárítására, esetleges kijavítására. Magyarországon a HP büszkélkedhetik az egyik legjobban kiépített hazai szervizhálózattal. 2db ServiceOne Expert szintű partnerrel és 12db ServiceOne Specialist szintű partnerrel rendelkezik. 
 
A HP szervizek listáját a következő linken érhetjük el: KATT.
 
 HP Pavilion notebookok szervizelése
(Pick up and Return garancia)
 
A Pavilion sorozat modelljei Pick up and Return (háztól-házig) garanciával rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy legyünk bárhol az országban, egy telefonhívás után a HP a DPD futárszolgálaton keresztül futárt küld a notebook-ért, beszállítja a szervizbe, megjavítja 10 munkanapon belül és vissza is szállítja tulajdonosának. A szerviz statisztikája szerint hardverhiba esetén, évszaktól függően 5-6 munkanap alatt eredményes hibaelhárítást végez a hibás terméken. A Pick up and Return (háztól-házig) garancia szolgáltatás nagy előnye, hogy egyszerű és kényelmes, hátránya pedig, hogy ezt 1 darab szerviz végzi. Eddigi tapasztalataim alapján a szerviz gyors és szakszerű munkavégzést folytat, de leterheltség esetén a szervizelési idő akár meg is hosszabbodhat, mindenesetre az 5-6 napos statisztika megáért beszél. Ellentétben a többi Pick up and Return garanciával rendelkező gyártó esetén nagy előny, hogy a HP Pavilion notebookoknak magyarországi szervize van, így nem érhet bennünket negatív meglepetés. Ha nem indokolt a hiba, akkor a szerviz nem kér a futár miatt költségtérítést, továbbá ha a hiba egy nem megismétlődő jelenség és ez a szervizelési tesztfázisban nem jelentkezik, akkor telefonon keresztül felvehetjük a kapcsolatot a szervizzel és érvényt nyerhetünk igazunknak. Ugyan ezt egy Cseh vagy Lengyel központú szerviz esetén nem igen tudjuk megtenni.
 
A Pick up and Return (háztól-házig) garancia szolgáltatás a 0640-200-629-es telefonszámon vehető igénybe.
 
Könnyen szerelhető, jó minőségű termék:
 
A support nem merül ki csupán a szervizszolgáltatásokban. Mivel nem egy asztali számítógépről beszélünk és itt minden egybe van integrálva, sokkal kisebb és ha esetleg még hordozni is akarjuk ki van téve mindenféle külső fizikai hatásnak. Tehát fontos, hogy a lehetőségekhez képest ne melegedjen nagyon vagy ne a zavaró helyeken, ne fogyasszon sokat, megfelelő ideig menjen az akkumulátor, ne legyen túl nehéz, ellenálló legyen a minél szélsőségesebb külső fizikai hatással szemben, úgy mint hőmérséklet, páratartalom, nyíró és csavaró erők, stb…. Többek közt ezeket a szempontokat veszik figyelembe egy üzleti kategóriás notebook esetén. A HP prémium üzleti kategóriás sorozata rengeteg biztonság és minőségi funkcióval kápráztat el minket. Termékeik megfelelnek a MIL-STD-810G katonai követelményeinek mely a leejtés, rezgés, por, páratartalom, magasság és magas hőmérsékletű tesztek során eredményesen szerepeltek. Ezen teszteket jól szemlélteti ez a kis youtube video. A biztonságos és megbízható működést a HP DuraCase magnézium ötvözet kijelző burkolat, HP DuraFinish karcállóbb műanyag elemek és a HP DuraKeys cseppmentes és kopásállóbb billentyűzet garantálja. Tehát a jól összeszerelt és minőségi elemekből épült notebook kisebb meghibásodási aránnyal és könnyebb szerelhetőséggel rendelkezik a gyorsabb hibaelhárítás miatt, ugyanis ezek a notebookok főként nagyvállalatoknak igényeinek lettek tervezve melyben nem fér bele egy esetleges meghibásodás. Ha ez megtörténik, akkor súlyos összegeket és bizalmat vesztenek, amit a világ egyik legnagyobb notebookgyártó cége a Hewlett-Packard nem engedhet meg magának.
 
Kellő alkatrész ellátottság
 
Egyes gyártóknak sajnos sokszor problémát okoz a kellő alkatrész ellátottság. A fogyasztói társadalomnak való megfelelés miatt a gyártók többsége inkább az olcsó előállításra törekszik, így a fogyasztó sokkal olcsóbban megkapja a terméket. De! Az olcsó előállításnak hátránya is van. Silányabb minőségű hardverek beleépítése és a tesztfázisban eltöltött idő hiánya miatt gyakoriak a szériahibák és meghibásodások. Egyes gyártók 3-4-5 havonta dobják piacra újabb és újabb termékeiket. Ha az adott szériával még probléma is van, akkor biztosan nem kapunk hozzá alkatrészt, vagy nagyon sokat kell rá várnunk. Mivel a HP ezt a tendenciát nem követi viszonylag biztonságban érezhetjük magunkat. Például a HP az üzleti notebookjai esetén a gyors szervizelést több 1000 előre legyártott alkatrésszel tudja biztosítani. Így olyan kellemes meglepetés érhet minket, hogy bevisszük a gépet a szervizbe és másnap csörög a telefon, hogy kész a notebook. A HP esetén még a consumer gépei is kiváló alkatrész ellátottsággal büszkélkedhetnek.
 
Garanciális kiegészítések
 
A normál garancia a termékhibák ellen nyújt védelmet. A HP Care Pack szolgáltatások ezzel szemben a produktivitást és a nyereségességet rontó leállásokat is orvosolják. Az üzleti életben kellemetlen tényező, amikor egy több milliós projekt a számítógépen van és azt kávéval leöntve saját magunkat szabotáljuk. Ilyenkor a gyors és egyszerű hibaelhárítás életmentő lehet.
 
HP notebook support
 
A HP a következő praktikus szolgáltatáscsomagokat kínálja ügyfeleinek
 
– védik a felhasználó HP-termékberuházásait;
– a szervezeti egység illetve vállalat minden pontján egységes, kiszámítható támogatási szintet nyújtanak;
– az alkatrészeket és a munkadíjat is magában foglaló, fix költséggel egyszerűsítik a költségvetés-tervezést;
– közvetlen hozzáférést biztosítanak a HP bizonyítottan kiváló technikai és problémamegoldó szakértelméhez;
– többféle választható garantált hibaelhárítási időt és válaszidőt kínálnak;
– azonnali, mérhető eredményeket biztosítanak;
– idő- és térbeli korlátok nélkül, rugalmasan állnak a vállalat rendelkezésére.
 
HP Care Pack szolgáltatások
 
Hardvertámogatás:
 
Szoftvertámogatás:
 
Bevezetési támogatás:
– Oktatás
 
Prémium szintű hardver- és szoftvertámogatás:
 
Kritikus rendszerek támogatása (Mission-Critical Support):
 
A HP Carepack szolgáltatások árairól a következő linken tájékozódhat: KATT 
 
HP Renew program
 
A renew kategóriába tartozik bele a (1) készleten maradt, (2) meghiúsult üzlet, (3) kiállított mintadarab, (4) szállításkor illetve csomagoláskor megsérült (általában apró karcok), (5) 3 napon belül visszavitt, javított (pl.: alaplaphibás volt gyárilag és cseréltek benne alaplapot), (6) nagyon ritkán használt termék (vállalati vagy tesztgép). Pontosan senki nem tudja, hogy az adott termék miért vált a program részévé. Mindegyik terméknek újraindított garanciája van így tulajdonképpen lényegtelen miért vált a program részévé, ha hibás, akkor szó nélkül cserélik, vagy megjavítják a terméket. 
 
HP notebook support
 
A billentyűzet általában mindig külföldi melyek a következők:
 
(1) Magyar
(2) Angol / US – Itt minden billentyű megvan kivéve a hosszú “í” helye. Ezt el lehet érni az “altgr + J” billentyűzet kombinációval. A tipikus magyar ékezetes magánhangzók nincsenek felfestve ,de a helyük megvan. Erre lehet festeni vagy matricát rakni.
(3) Nemzetközi – ugyanaz, mint az angol csak a hosszú “í” -nek a helye megvan.
(4) Francia – ugyanaz, mint a nemzetközi, csupán 6 db billentyűzet karaktert fel kell cserélni.
 
A renew termékekre nem vásárolható garancia kiterjesztés, így az alap garanciát kell alapul venni, mely a következő:
 
(1) HP EliteBook / 3 év garancia
(2) HP ProBook / 1 év garancia
(3) HP Pavilion / 1 év garancia
(4) HP Envy / 1év garanica
(5) HP Compaq és Presario / 1 év garancia 
 
 
Garancia érvényessége és ellenőrzése
 

A HP notebookok garanciája addig érvényes ameddig azt a számlán feltűntetik, de létezik egy belső számítógépes rendszer is, melyen keresztül ellenőrizhető a termék. Ez a számadat csak másodrendű, a számlán szereplő dátum ezt mindig felülbírálja. Gyakori kérdés az, hogy érvényes-e a garancia, ha a termékhez nincs számla vagy elveszett. A HP notebookok garanciális ügyintézésének feltétele a Magyar fogyasztóvédelmi jogszabályban meghatározott és a HP által előírt számla vagy számla másolat megléte, de ennek hiányát a szervizek többsége rugalmasan kezeli.
 
A HP notebookok garanciájának érvényessége ellenőrizhető a következő oldalakon: KATT, KATT, KATT
 
Előfordulhat, hogy egyes termékek csak az egyik számítógépes rendszerben szerepelnek, ezért próbáljuk végig az összeset. Amennyiben egyik garanciaellenőrzőben sem szerepel a notebook, akkor a termék nem garanciális. 
 

 

Pucu 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét