Még januárban dicsekedett el vele az Apple, hogy már több mint 1,8 milliárd aktív eszköze van forgalomban. Ez azt jelenti, hogy rengeteg embert érinthetett a cég online szolgáltatásainak múltkori leállása. Amerikai beszámolók szerint este fél hat körül kezdődtek a problémák, és csak valamivel nyolc óra előtt, tehát több mint két órával később sikerült úrrá lenni a helyzeten.
A leállást az Apple hivatalos oldala is megerősítette, a kényszerszünet közel 30 szolgáltatásra volt hatással. Köztük olyanokkal, mint az App Store, az icloud.com, az Apple Music, az Apple TV+, az Apple Arcade, az Apple Mail, a Lokátor vagy a Podcastek. De nem csak a felhasználói oldalon tapasztaltak problémákat, ezzel párhuzamosan ugyanis a cég egyes belsős rendszerei is letérdeltek.
Nem lehet tudni, hogy pontosan mi okozta a zavart, de a leállás széleskörűségéből ítélve valamilyen nagyobb gond adódhatott a szolgáltatásokat kiszolgáló szerverekkel. Legutóbb februárban történt egy hasonló eset, ám annak hatásai csak egyes felhasználóknál jelentkeztek, jóval kevesebb szolgáltatásban.
techkalauz.hu – az online techmagazin