Komoly fejtörést okoz mostanában a világ vezetőinek és vezető vállalatinak a fenntartható fejlődés kérdése. Ugyanis valamilyen módon muszáj bővülni, de a föld erőforrásai végesek, ezért a jövőben nagyon meg kell gondolnunk hogyan és mit cselekszünk. Az ENSZ számos célt tűzött ki, amely célok elérésre mindig szívesen fogadják a partnereket. A Fujitsu pedig csatlakozott az Egyesült Nemzetek ezen tevékenységéhez.
A Fujitsu idén februárban világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját vonta be abba a programba, amellyel az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG) igyekszik támogatni. A program neve SDG Tribes, és az a lényege, hogy a munkatársak kiválaszthatnak egy vagy több pontot az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai közül. A dolgozóknak azt a pontot/azokat a pontokat kell kiválasztania, amelyet vagy amelyeket legközelebb érzik magukhoz, illetve amiért legjobban lelkesednek.
Első lépésben a Fujitsu ezt nyolc globális szolgáltatóközpontjában (Global Delivery Center, GDC) dolgozókra terjesztette ki különböző országokban (Kína, Costa Rica, India, Malajzia, Fülöp-szigetek, Lengyelország, Portugália és Oroszország). Emellett később a Fujitsu Americas dolgozói lesznek az elsők, akik teljes létszámban lépnek majd be az SDG Tribe közösségekbe.
Természetesen mielőtt élesben bevontak volna bárkit is a programba, letesztelték azt. A globális kiterjesztést megelőzően a teszt keretei között a Fujitsu globális szolgáltatóközpontjainak 5800 munkatársa vett részt Costa Ricából, Indiából, Portugáliából és a globális vezetői csapatból. A kezdeményezés összhangban áll a Fujitsu céljaival, mely szerint a társadalmi bizalmat megerősítve az innováción és technológián keresztül munkálkodik a fenntarthatóbb világ megteremtésén.
„A társadalmi értékteremtés egyre inkább vezetői prioritás a világ szervezeteinél. Látjuk, mennyire motiváltak a fiatalabb generációk a társadalmi kihívások megoldása iránt, ami gyors ütemben megváltoztatja a cégvezetők gondolkodásmódját. A Covid utáni világba lépve arra számítunk, hogy a társadalom el fogja várni, hogy a vállalatok még inkább az emberek szükségleteit állítsák a középpontba” – mutatott rá Sarah-Jane Littleford, a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének felelős üzletviteli vezetője.
„Azzal, hogy az SDG Tribes programot a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetére és a Fujitsu Americas régióra is kiterjesztjük, szavak helyett a tettek erejével bizonyítjuk elkötelezettségünket. Globálisan felelős üzletvitelt ösztönző programunkkal összhangban a Fujitsu munkatársai már eddig is pozitív hatást fejtettek ki közösségeikben szerte a világon. Az SDG Tribes projekttel az azonos cél iránt lelkesedő kollégák ezreinek együttműködését ösztönözzük. Arra számítunk, hogy a program erősíteni fogja az összetartozás érzését csapatunkban” – tette hozzá a szakember.
Az ENSZ fenntarthatóbb jövő megteremtéséért kitűzött céljai igencsak sokszínűek. Olyan témákkal foglalkozik mint a klímaváltozás, szegénység, környezetkárosítás, béke, de sok más kisebb fontos célkitűzése is van a szervezetnek. Olyan megfogható problémákra keresi a megoldást, amelyeket szinte minden ember érzékel, éljen bárhol is.
A Fujitsu munkatársai között a legsűrűbben választott célok a következők voltak: egészség és jóllét, színvonalas oktatás, éhezés és a szegénység megszüntetése.
Következő részben pedig lássunk néhány példát a dolgozói együttműködésekre:
Kína – A Fujitsu szorosan együttműködik egy xiani gyermekotthonnal, ahova adományokat küldenek. Például a covid-19 miatti lezárások alatt maszkokat, fertőtlenítőket adományoztak, de könyveket, ruhákat és játékokat is ajánlottak fel a gyermekotthonnak.
Costa Rica – Partnerkapcsolatot létesített a Fujitsu egy olyan szervezettel, melynek célja a nemek közti egyenlőség előre mozdítása a munkahelyeken. Partnerszervezetük neve Voces Vitales Costa Rica, és egy évre kötötték a partnerséget.
Malajzia – A Fujitsu GDC virtuális iftar vacsorát és fényünnepet szervezett a munkavállalók és családtagjaik számára, hogy összehozza az embereket, és lehetővé tegye számukra a közösség érzésének megtapasztalását a lezárások idején. Az események vallási meggyőződéstől függetlenül, mindenki számára nyitottak voltak, így az érdeklődők közelebbről megismerhették ezeket az ünnepeket.
India – Itt a Fujitsu több jótékonysági szervezetet is támogatott eddig is, ami ezekben a nehéz időkben is folytatódik. (Támogatott szervezetek például: HelAge, amely az idősekkel foglalkozik; az Akshaya Patra alapítvány ingyenes ebédet biztosít az állami iskolákban; a Teach for India keretei közt nagynevű iskolák nagynevű tanára járnak szegényebb iskolákba tanítani, hogy az ott lévő tehetségeket is felfedezzék; Maher alapítvány, ami a hátrányos helyzetűeket, árvákat, utcagyerekeket és hasonlókat támogat; a School Health Annual Report Program keretei között pedig egészségvédelmi programokat valósítanak meg iskolások számára)
Fülöp-szigetek – A cég itt régóta partner a Makabata alapítvánnyal, valamint az SOS Gyermekfaluval.
Lengyelország – A Fujitsu GDC elindította a ‘GRiP Scouts’ kezdeményezést, amellyel munkavállalói gyermekeit készíti fel a felelős és gondoskodó állampolgári létre. A tananyag a következő témákat foglalja magában: emberi jogok, a multikulturális munkatársi csapat tagjai által tartott nyelvórák, kaktuszkertépítés és környezetvédelmi alapismeretek.
Portugália – Hosszú ideje tartja a kapcsolatot a Fujitsu és a PIN Academy. Az együttműködés keretei között képzéseket biztosítanak a tanulási nehézséggel küzdők fiatalok számára. A cél felkészíteni őket arra, hogy a megfelelő készségekkel felvértezve, kellő magabiztossággal lépjenek be a munka világába
Oroszország – Itt főleg állatmenhelyekkel működik együtt a Fujitsu, egy alkalommal Kazany város legjobb közösségi projekteknek kiírt versenyében első helyet szerzett a Fujitsu szervezete.
A Fujitsu globális szolgáltatási szervezete a különböző földrajzi erősségeket a Fujitsu technológiai képességeivel és mélyreható iparági szakértelmével ötvözve nyújt 7×24 órás globális támogatást. Folyamatos figyelmet fordít a csapat továbbképzésére, tökéletesíti gyakorlatát, és beágyazza az agilis alapelveket a szolgáltatásnyújtás minden mozzanatába, hogy segíteni tudjon ügyfeleinek valós időben legyőzni a kihívásokat.
techkalauz.hu – az online tech magazin