Intel Sandy Bridge problémák és megoldások

0
71

A probléma:

Január végén az Intel bejelentette, hogy komoly tervezési hibát fedeztek fel a második generációs Intel Core szériás processzorok (Sandy Bridge) egyik támogató chipjében.A probléma hardveres jellegű, komoly szilikonos javítást igényelt. Az Intel elmondta, hogy néhány esetben, a Serial-ATA (SATA) csatlakozók az érintet chipseten belül idővel gyengébben működnek, potenciálisan kihatva a SATA csatolófelületen levő eszközök teljesítményére és/vagy működésére. Ilyen eszközök a merevlemezek illetve a DVD meghajtók, de baj csak a SATA 3 Gb/s csatlakozókat érinti, ugyanakkor a SATA 6 Gb/s csatlakozókat nem.  A probléma a kapcsolódási készséget érinti, azaz elképzelhető, hogy a gép nem képes azonosítani a merevlemezt vagy a DVD-t. Mivel ez a hatás meglehetősen hosszú idő után jelentkezik, az Intel arról tájékoztatta az érintett számítógépek tulajdonosait, hogy nem feltétlenül fognak találkozni ezzel a problémával azonnal, és bátran használhatják számítógépeiket, míg a végleges megoldás meg nem születik. 

 
A megoldás:
Az Intel Sandy Bridge alaplap chipset tervezési problémájával kapcsolatos bejelentését követően több gyártó is megerősítette, hogy együtt dolgozik az Intellel a probléma megoldásán, továbbá megtesz minden szükséges lépést annak érdekében, hogy minimalizálja a vásárlókat esetleg érő kényelmetlenségeket. 
Például az Acer már leállította azon termékek szállítását, amelyeket érint ez a probléma, valamint elindított egy programot is az érintett termékek vásárlóinak támogatása céljából. Ugyanakkor az Acer szoros együttműködésben dolgozik az Intellel a következő lépések koordinálásán. 
Az Acer büszke arra, hogy olyan termékeket kínál, melyek mentesek anyag és gyártási hibáktól és minimalizálni kívánja ennek a problémának bármilyen hatását vásárlóira nézve. Ennek érdekében az Acer egy weblapot készít, ahol a vásárlók kideríthetik, hogy az általuk vásárolt termék érintett-e az említett problémával.  Időközben a vásárlók ellátogathatnak az Intel honlapjára, ahol pontos instrukciókat találnak arra nézve, hogy miként állapíthatják meg, hogy számítógépük érintett-e vagy sem.  Az oldal az alábbi címen található:
  
Azok a vásárlók, akik érintett terméket vásároltak, jogosultak arra, hogy az Acer megjavítsa a terméküket a hatályos korlátozott garancia értelmében, amint a kijavított chipsetet az Intel rendelkezésre bocsájtja.  Alternatív megoldásként, az érintett vásárlók kapcsolatba léphetnek eladójukkal, hogy kihasználják a vonatkozó cserelehetőséget és másik Acer modellt válasszanak.
Természetesen a többi gyártó is hasonló megoldásokat kínál az ügyfeleinek. Célszerű felkeresni a gyártói oldalt, ott a minden igényünket kielégítő tájékoztatás kaphatunk a szükséges lépésekről illetve az általunk használt hardver érintettségéről.
Hirdetés

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét