Az Apple új generációs telefonjai, az iPhone 17 széria a vártnál erősebb keresletet hoztak, derül ki a Morgan Stanley elemzéséből. Úgy tűnik, hogy a frissített dizájn és az új modellek, köztük a teljesen új iPhone Air, sikeresen felkeltették a vásárlók érdeklődését.
Csakhogy van egy kivétel: az iPhone Air, amely eddig a sorozat „gyenge láncszemének” tűnik.
Erős rajt a Pro modelleknél
Az elemzés szerint az iPhone 17, 17 Pro és 17 Pro Max készülékek iránt kiemelkedően magas a kereslet. Ez részben az új formatervnek, részben az erősebb hardvernek és az Apple által bevezetett apró, de látványos újdonságoknak köszönhető. Az Apple online áruházában a szállítási idő is hosszabb ezeknél a modelleknél, ami szintén a nagy érdeklődés jele.
Mi a gond az iPhone Air-rel?
Bár az Apple nagy reményeket fűzött az új iPhone Air modellhez, a fogadtatás vegyes. A telefon egy könnyített, vékonyabb kivitel, amely elsősorban dizájnban hoz újdonságot. A hardver terén azonban komoly kompromisszumokat találunk:
- csak egylencsés kamera,
- kisebb akkumulátorkapacitás,
- kevesebb prémium funkció a Pro modellekhez képest.
Ez önmagában nem lenne baj, hiszen az Apple korábban a mini és a Plus modellekkel is kísérletezett. Ugyanakkor a vásárlók többsége hajlandó inkább többet fizetni a teljes értékű iPhone-élményért, mint kompromisszumot kötni az olcsóbb Air miatt.
Kínai piac – változtathat a képen?
Fontos tényező, hogy az iPhone Air még nem érhető el Kínában, ami az Apple egyik legnagyobb piaca. Ez átmenetileg torzíthatja az eladási számokat. Ugyanakkor az elemzők szerint ez nem indokolja teljesen a gyenge keresletet, hiszen az előállított kínai modellek nem kerülnek más piacokra.
Mi lesz az iPhone Air jövője?
A legnagyobb kérdés most, hogy az Apple folytatja-e az Air vonalat. Korábban a mini és a Plus modellek is több generációt megéltek annak ellenére, hogy sosem lettek kasszasikerek. Ez alapján elképzelhető, hogy az Air kap még egy esélyt.
Másrészről viszont 2026-ban érkezhet az első hajlítható iPhone, amely valószínűleg sokkal nagyobb figyelmet kap majd, mint egy kompromisszumos „Air” modell. Ezért egyáltalán nem kizárt, hogy az Apple a jövőben inkább a hajlítható iPhone-ra építi a negyedik fő termékvonalát.
Az iPhone 17 széria eddig sikernek számít, különösen a Pro modellek iránti erős kereslet miatt. Az iPhone Air azonban nehezebben találja meg a közönségét: sokak szerint túl nagy kompromisszumot követel a vásárlóktól, miközben az árkülönbség nem elég meggyőző.
Az Apple tehát válaszút előtt áll: ad még egy esélyt az Air-nek, vagy átadja a helyét a régóta várt hajlítható iPhone-nak?