A Google Adwords kampányok PPC, azaz kattintásszám alapján árazott hirdetések, amik meghatározott kulcsszavakra történő keresés esetén jelennek meg a felhasználók előtt.
Előnyük, hogy előre meghatározható a kampányra költendő keretösszeg, illetve pontosan behatárolható, hogy a hirdetés kiknek jelenjen meg. A Google Adwords így hatékony, célzott és gyors marketing kampányok lebonyolítására alkalmas anélkül, hogy a hirdetések költségei felett elveszítenénk a kontrollt.
A Google Adwords hirdetésünk akkor jelenik meg, ha valaki adott kulcsszóra keresést indít. Mi állíthatjuk be, hogy milyen szintű egyezés esetén jelenjen meg hirdetésünk: bármilyen a kulcsszót tartalmazó kereséskor vagy csak az általunk megadottal teljesen megegyező kifejezésre való keresés esetén. Szintén pontosan beállíthatjuk a célközönséget, így csak az adott tulajdonságokkal rendelkező felhasználók számára jelenik meg hirdetésünk. Ez a két funkció együtt tűpontosan lehatárolhatja az általunk megcélzott vásárlói réteget. A Google Ads kampányok idő és pénzkerete is előre meghatározható, időzíthető.
A Google Adwords egyik funkciója a display hirdetés. Az esetek többségében magas költségei miatt érdemes kikapcsolnunk, de ha rövid idő alatt nagy tömegben szeretnénk felhasználókat elérni és célközönségünk elsősorban a gyerekek vagy fiatalok köréből kerül ki, akkor hasznos lehet.
A Google Adwords nem ugyanúgy jelenít meg minden hirdetést. Akárcsak a weboldalak esetében a rang, úgy a hirdetések esetében annak minősége szerepet játszik a végső ár és a megjelenések számában. A Google a hatékony és jól megszerkesztett, releváns tartalommal bíró és releváns tartalomra mutató hirdetéseket szereti, amikre nagy arányban kattintanak rá. Éppen ezért, bár a Google felülete könnyen kezelhető, érdemes lehet szakemberekre bízni a reklámkampányok lebonyolítását. Mivel a keresőoptimalizálás logikája hasonló, sőt részben teljesen azonos a hirdetések minőségi vizsgálatával, egy SEO szakember általában kiismeri magát a Google Ads világában is.