A YouTube még szeptember elején kezdte el tesztelni Playables névre keresztelt funkcióját, amelynek lényege, hogy a YouTube Premium előfizetők hozzáférhetnek egy sor olyan játékhoz, amit letöltés nélkül indíthatnak el. Az új szolgáltatás nemrégiben élesedett, így egyre több felhasználónál jelennek meg az újdonságok, amelyeknél nincs megkötés a platformot illetően, vagyis számítógépen és mobileszközökön is elérhetőek.
Eddig összesen 37 játék jelent meg a kínálatban, köztük olyan címekkel, mint a Daily Solitaire, a The Daily Crossword, az Angry Birds Showdown, a Merge Pirates vagy a Farm Land. Ahogy a TechCrunch is megjegyzi, a YouTube gyakran tesztel olyan fejlesztéseket a YouTube Premium keretében, amelyek később az ingyenes szolgáltatásukon is megjelennek, így nem kizárt, hogy a videómegosztó a jövőben széles körben is elérhetővé teszi a játékokat.
Nem a YouTube ugyanakkor az egyetlen, ami tőle szokatlan módon belekóstol a gamer világba. A Netflix még két évvel ezelőtt rukkolt elő saját videójáték-szolgáltatásával, akkor még igencsak szegényes kínálattal, mindössze öt játékkal. A Netflix Games-nek ugyan nem lett nagy visszhangja, a streamingszolgáltatót továbbra is intenzíven foglalkoztatja a videójátékok piaca.
techkalauz.hu – az online techmagazin