Minden évben elkészíti a ReWind nevű videót a YouTube, amelybe az elmúlt esztendő legnépszerűbb tartalmait sűríti egybe. A sajtósok és marketingesek által készített, meglehetősen erőltetett tartalom azonban nem volt túl népszerű, a 2018-as verzió például egy hét alatt tízmillió dislike-ot zsebelt be.
A YouTube 2011-es indulása óta minden évben elkészítette évösszegző videóját, kivéve tavaly, amikor a koronavírus-járványra hivatkozva úgy döntöttek, hogy elmarad a soron következő Rewind. Nos, úgy tűnik, hogy a tavalyihoz hasonlóan idén sem lesz összefoglaló. Sőt nemcsak az idén, de az elkövetkezendő években is, ugyanis a YouTube hivatalos állásfoglalása szerint túl nagyra nőtt az oldal.
TubeFilter nemrégiben megkereste a YouTube-ot a kérdéssel kapcsolatban, és azt a választ kapta, hogy olyan sokszínű lett a platform felhozatala, hogy képtelenségnek tartják egyetlen videóban összesűríteni a legjobbakat. Hogy valóban ez-e az oka a Rewind-sorozat eltörlésének, az erősen kétséges, ugyanis az évösszegző videót számos kritika érte. Sokak szerint a Rewind egy látszat marketingvideó lett csupán, amely nem a felhasználók valódi ízlését tükrözi vissza, hanem sokkal inkább azt, amit a videómegosztó láttatni szeretne magáról.
techkalauz.hu – az online techmagazin