A Netflix és a hozzá hasonló online streaming szolgáltatások világszerte egyre népszerűbbek. Az Egyesült Államokban már ott tartunk, hogy a megtekintési idő tekintetében a piacvezető Netflix szinte ugyanúgy áll, mint amit a második és harmadik helyezett (a CBS, illetve az NBC) tévétársaságok együtt képesek csak felmutatni.
Reed Hastings, a vállalat egyik alapítója, valamint társelnöke szerint az online műsorszórás a világon mindenütt feltörekvőben van, és ez a folyamat visszafordíthatatlan. Meglátása szerint még magasabb színvonalú alkotások érkeznek majd az ilyen felületekre, amelyek még több nézőt vonzanak majd a képernyők elé, mindez pedig a hagyományos televíziózás bukását hozza magával. Az úriember azon a véleményen van, hogy a korábban uralkodó lineáris televíziózásnak 5-10 éven belül vége lesz, azaz eltűnnek a csatornák, a meghatározott műsorrendek, és mindenki kötetlenül azt nézhet és akkor, amit és amikor csak akar.
Egyébként a Netflix az elmúlt negyedévben egymillió előfizetőt vesztett, azonban ez a cégvezető szerint csak a háború miatt alakult így. Most már kezdenek visszatérni a dolgok a „rendes” kerékvágásba.
techkalauz.hu – az online techmagazin