Régióvezető vállalkozás

0
171

Rendhagyó módon nem szakmai írást, hanem sikersztorit közlünk. Interjút készítettünk a dél-dunántúli régió legnagyobb laptopkereskedésének és szervizének vezetőjével.
Ez a pécsi laptopszalon pár éve kezdte meg működését, és azóta töretlenül fejlődik. Mára a régió legnagyobb, kimondottan notebookokkal foglalkozó kereskedésévé nőtte ki magát. Mellette szakszervizt is üzemeltetnek, mely az idei évben ért a csúcsra. Az ország egyik legnagyobb disztribútorának – a CHS-nek – hivatalos szervizpartnerévé vált, aminek következtében a piacon kapható szinte minden laptop szakszervizi státuszával rendelkezik.


Milyen összetételű a vevőkör?

Mivel Pécs egyik legnagyobb forgalmú helyén – az egyetem bölcsész- és természettudományi karánál – található üzletünk, ezért elsősorban a fiatalok vásárolnak nálunk, de a város illetve a megye minden pontjáról érkeznek vásárlóink. Mostanában egyre több jogi személy – cégek, intézmények – is vásárol nálunk, hiszen a választék bősége mellett szakértelmet, segítséget, és ami a legfontosabb helyi szakszervizi szolgáltatásokat is megkapnak a vásárolt modell mellé

Hirdetés

Mik a húzómodellek melyek a leginkább kedvelt márkák

Nálunk elsősorban a hagyományos notebook gyártók modelljei a preferáltak – HP, IBM/Lenovo Dell – hisz mögöttük mintegy 30 éves tapasztalat áll notebook gyártás terén. Emellett természetesen minden fontosabb gyártó szerepel palettánkon. Tapasztalataink szerint sajnos az emberekben még mindig benne van a minél olcsóbbra való törekvés, ezért a legkeresettebbek az ezen szegmensbe tartozó gépek. Ez általában az első gépüket vásárlókra jellemző, aki egyszer már megjárta valamelyik olcsó modellel, az a következő vásárlásakor már biztosan elkerüli ezt a vonalat. A második generációs vásárlók már tudatosan keresik a komoly gyártók modelljeit, hisz saját bőrükön tapasztalták az olcsóság hátrányait. A neves gyártók bevizsgált alkatrészekkel szerelik gépeiket, és sokkal tudatosabb tervezés eredménye a készülék itt a meghibásodási arány jóval alacsonyább, mint más gyártóknál. Persze az olcsóból is ki lehet fogni a jót, de nem ez a tipikus.

Milyen márkát nem forgalmaznak, és miért?

Szerviztapasztalataink alapján nem forgalmazzuk a Fujitsu Siemens modelljeit, számunkra az elégedett vásárló mindennél fontosabb. A Fujitsu Siemens kategóriát meghagyjuk a “kolbász mellől laptopot” vásárlóknak, előbb utóbb ezen gépekből jónéhány a mi szervizünkben végzi. Nem szoktuk javasolni az Acerek megvásárlását sem. Ennek egyetlen oka az, amit nem nagyon szoktak elmondani a vásárlóknak: az Acer utazógaranciája. Az emberek a gép meghibásodásakor szembesülnek azzal a ténnyel, hogy az Acer nem üzemeltet szervizhálózatot, ha gond van a géppel egy kisbusz eljön érte, elviszi Brnoba a központi szervizbe és majd hetek múlva visszakapjuk egyszer. Én nem örülnék, ha a notebookom fél Európán keresztül cipelnék szervizbe. Nem szoktuk ajánlani az Asusokat sem. Ők a kiemelkedő minőségű asztali gépekbe szánt hardverelemekkel kivívott hírnevükkel adják el a messze nem olyan jó minőségű laptopjaikat. Az Asus asztali fronton erős, de notebookban csak középszerű. A többi modell megvásárlásával nem téved nagyot az ember, mindegyik mellett és ellen is szól érv.

Mit tanácsol a jövő vásárlóinak?

A laptopoknál különösen igaz az olcsó hús és a híg lé közti összefüggés. Mindig mindenkinek elmondjuk, hogy hogy nem éri meg az a 10-15 ezer forint, amivel egy gyengébb gyártó modelljéhez olcsóbban hozzá tudunk jutni. Például egy 3 év garanciával érkező Dell modell még akkor is megy és garanciális, amikor egy filléres notebooknak már emléke is elhalványul az emlékezetünkben! Javaslom mindenkinek, hogy elsősorban ne az árát nézze a gépnek. Egy notebookot nem 1 évre vásárol az ember, ezért a legfontosabb tényező a garancia. Ha tehetjük, vásároljuk a több év garral érkező gépeket. A másik legfontosabb dolog a szervizháttér. Sajnos ez számítástechnika, itt midnen megtörténhet. Mindenképp olyan gépet vegyünk, ahol megfelelő a szervizháttér. Még egy fontos dolog: ott vegyünk gépet, ahová bármikor visszamehetünk a legapróbb problémánkkal is. Egy példa: a multi vevőszolgálatán csak széttárják a kezüket és annyit modanak nem garanciális probléma pl az, hogy nem települ az XP, hogy nem megy a vezeték nélküli hálózat, és sorolhatnám. Ezeket egy szaküzletben másodpercek alatt orvosolják, természetesen ingyenesen. Összehasonlíthatatlan egy multi illetve egy szakbolt közti különbség a melléadott szolgáltatás terén, míg árban a szakboltok sokszor jóval olcsóbbak a multiknál. Magyarul a multik mellett igazán semmi érv nem szól, mindössze annyi, hogy a kolbász és a festék mellé egy laptopot is vehetünk, hisz minden egy helyen megkapható…és itt mintha el is vágták volna a pozitívumok listáját.

Apropó szerviz. Említette, hogy szakszerviz lettek…

Nos igen. Mostantól a piacon kapható notebookok nagy többségének garanciális szervize is vagyunk. Cégünk Fujitsu Siemens, HP, LG, Albacomp, MSI, Dell és Lenovo márkaszerviz illetve átvevőpont. Ez a laptopok mellett asztali gépekre és monitorokra is vonatkozik az egyes gyártóknál. A Tescoban, Metroban, stb. helyen megvásárolt termékek garanciális szervizelése nálunk is történik. A szervizünk természetesen garanciaidőn túli szervizelést is végez. Online munkalap nyilvántartó rendszerünkben folyamatosan nyomon kísérhetik ügyfeleink a javítás státuszát. Lehetőség van sürgősségi javítást is kérni, ilyenkor akár a szervizben is meg lehet várni a gép elkészültét.  

Gungl Ákos – Laptopkalauz.hu

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét