A hamarosan megjelenő Polestar 5 elektromos négyajtós GT az SK On 56 cm-es NMC celláit fogja használni. A dél-koreai akkumulátorgyártó azt állítja, hogy ezek a cellák nagy energiasűrűséget kínálnak, és megfelelnek a magas biztonsági előírásoknak, különösen a hővédelem terén. A Polestar 5 EV 884 LE-vel és 900 Nm nyomatékkal büszkélkedhet – kétmotoros összkerékhajtással.

A Polestar a mai napon megállapodást írt alá az SK On-nal annak tárgyában, hogy a hamarosan megjelenő Polestar 5 elektromos négyajtós GT autót az SK On 56 cm-es NMC celláival fogják szerelni. Az SK On és a Polestar azt állítja, hogy az 56 cm-es cellákban található „magas nikkeltartalmú” akkumulátor kémia nagy energiasűrűséggel és „kiváló biztonsági tulajdonságokkal” büszkélkedhet. Az NMC akkumulátorok használata állítólag segíthet csökkenteni a Polestar 5 súlyát és javítani a sportlimuzin gyorsulását, összehasonlítva az LFP akkumulátorokkal, amelyeket a Tesla a Model 3 árának csökkentésére használnak.
A Polestar 5 gyártása valamikor 2025-ben kezdődik, a nagy teljesítményű elektromos jármű pedig várhatóan akár 650 kW (884 LE) teljesítményt és 900 Nm forgatónyomatékot ad le, míg a hatótáv a jelentések szerint akár 600 km is lehet.
techkalauz.hu – az online techmagazin