A NIO vezetője szerint az akkumulátor-alapanyagok és az ellátási láncbéli körülmények 20%-os költségelőnyt eredményez a Kínai EV (electric vehicles – elektromos jármű) gyártók számára. Megerősítette továbbá, hogy a NIO jövőre világszerte piacra dobhatja Firefly-t, a tömegnek szánt elektromos autóját.
Ahogy e címben is látható, a NIO új e-autója a már régóta pletykált megfizethető kategóriájú Tesla Model 2 versenytársa lesz (vagy lenne, ha létezne Tesla Model 2). A NIO alapítója, Li egy interjúban elmondta, hogy nemcsak kiadja a megfizethető elektromos autót, hanem globálisan teszi ezt meg, többek között Európában is, közvetlen versenyben a VW ID.2-vel.
Azonban a dolog pikantériája az, hogy mire ezek az autók eljutnak az EU-ba, addigra áruk a kínai kikiáltási ár kétszeresére növekszik – tehát az Kínában fele annyiba kerül majd egy ugyanolyan elektromos autó, mint itt.
techkalauz.hu – az onlne techmagazin