A CATL vezérigazgatója „szuperenergikusnak” nevezte Elon Muskot, és elárult néhány további részletet a Tesla megfizethető Model 2-jének esetleges specifikációiról.

Úgy tűnik, hogy a világ legnagyobb cellagyártója, a CATL segítségével előrehaladnak a Tesla azon tervei, hogy a legjobb akkumulátortechnológia felhasználásával visszahozza az EV-alkatrészek gyártását az Egyesült Államokba. A cégről korábban azt pletykálták, hogy felszerelést és know-how-t biztosít, hogy a Tesla bővíthesse akkumulátorgyártását a Giga Nevadában. A Fordnak hasonló projektje van a CATL-lel, de a Tesla függetlenebb akar lenni az egyesült államokbeli gyártás terén a szövetségi adójóváírási szabályozás miatt.
A CATL vezérigazgatója szerint a Teslával együttműködve olyan akkumulátorcellák beszerzésén dolgozik, amelyek sokkal gyorsabb töltést tesznek lehetővé, mint a Model 3 RWD-be szerelt jelenlegi verzió.
A kedvező árú, tömegpiacra szánt Model 2 első számú jelöltje lehet a CATL új, megnövelt töltési sebességű akkumulátorainak. Zheng vezérigazgató azt mondta, hogy a CATL minden bizonnyal segíthet a Teslának abban, hogy elérje céljait a Model 2 alacsonyabb gyártási költsége érdekében, amelyet „25 000 dolláros autónak” nevezett:
„Mindig van lehetőség költségcsökkentésre, attól függően, hogy mi a 25 000 dolláros autó célja. Ha robotaxisról van szó, akkor nem kell aggódnunk az egyes cellák költségcsökkenése miatt, mivel akkumulátoraink élettartama hosszabb, így az átlagos költségük is alacsonyabb.”
Korábban a pletykák szerint a Tesla Model 2 LFP cellákkal és 53 kWh-s akkumulátorral érkezik. A vas-foszfát kémia előnye, hogy sokkal olcsóbb, biztonságosabb akkumulátorcsomagokat tesz lehetővé. Hátránya, hogy az LFP cellák alacsonyabb energiasűrűséggel rendelkeznek. Ezt azonban némileg ellensúlyozza az a tény, hogy minden munkamenetben biztonságosan teljesen feltölthetők, ráadásul a CATL rendelkezik egy M3P technológiával is, amely mangánt ad hozzá a foszfátsejtek energiasűrűségének akár 15%-os növeléséhez.
Az M3P mellett a CATL már egy új, gyorsan tölthető LFP cellát is bemutatott, amelyet a sokkal jobb hideg időjárási teljesítményre fejlesztettek ki. Lehet, hogy a Tesla ezt fogja használni a Model 2-ben. A 4C sebesség azt jelenti, hogy az akkumulátor 15 perc alatt teljesen feltölthető.
A CATL 10 perces töltést említ, azonban ez az „ipari sztenderd”, azaz amikor 20%-ról 80%-ra töltenek egy akkumulátort. A Model 2-be kerülő új akkumulátortechnológia nagy előnye azonban, hogy még fagyos időben is fél óra alatt fullra tölthető. Amint azt a közelmúltban Chicagóban beköszöntött hideg időjárás bebizonyította, ez a funkció igencsak fontos lesz a jövőben.
A CATL technológiái mellett a Teslának segítségre is szüksége lehet az egyesült államokbeli LFP-gyártás gyors felfuttatásához, ha azt akarja, hogy a Model 2 jogosult legyen a teljes 7500 dolláros szövetségi adójóváírásra az új elektromos járművek után.
techkalauz.hu – az online techmagazin