A Polestar felmérése szerint az elsődleges ok, amiért az amerikai sofőrök belsőégésű motorról elektromos járműre váltottak, nem a környezetvédelem. Ehelyett a legtöbb válaszadó a technológiát és az imázst jelölte meg annak okaként, hogy elektromos autót vásárolna/vásárolt. A Polestar a közelmúltban jelentette be 2022 első féléves eredményeit, rekordot ért el (50.000 db világszinten).
A tanulmány kimutatta, hogy az amerikai sofőrök 55%-a nem fosszilis tüzelőanyag-fogyasztásuk csökkentése miatt vásárolt elektromos autót. A járműbe épített technológia, mint például az infotainment rendszer és a csatlakoztathatóság volt a legfőbb érv amellett, hogy az emberek villamosított autókra váltsanak.
Az elektromos jármű vásárlásának másik indoka a vásárló imázsa volt, a Z generációs válaszadók 12%-a a külsőt jelölte meg a legfontosabb tényezőként a belső égésű motorral szerelt autóktól való eltávolodás tekintetében.
A tanulmány azt is feltárta, hogy a Millenárisok jobban bíznak az elektromos autók márkáiban, mint a Baby Boomer korosztály, itt az arány így néz ki:58% szemben a 27%-kal.
A Polestar szerint a járműbe épített technológiája „környezetbarát csomagban mindent megad az ügyfeleknek, amit csak akarnak”. Állításuk szerint ők az első cég, amely a Google által kifejlesztett infotainment rendszert használt, beépített Google Assistant hangvezérléssel és Google Térképpel.
A felmérést a OnePoll piackutató cég végezte, amely több mint 5000 amerikai sofőrt kérdezett meg az év elején.
techkalauz.hu – az online techmagazin