A CIRP nemrég publikált egy jelentést, amelyből az derül ki, hogy a legkelendőbb iPad az bizony az iPad Pro. Az idei év második negyedévében az iPad Pro eladások az összes iPad értékesítés 43 százalékát tették ki. A második helyre került az alapmodell, az eladások 35 százalékát ez a készülék tette ki, majd jön az iPad Air a maga 12 százalékával.
Az iPad mini, annak ellenére, hogy mindenféle görgetési problémái vannak, meg alapvetően a leghitványabb kijelzőt kapja az összes almás táblagép közül, 10 százalékos részesedést szerzett. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy az új iPad Pro modellek májusban jelentek meg, éppen a második negyedév közepén, és nyilván ez befolyásolhatta az itt látható arányokat. Ugyanakkor az új iPad Air modellek is ezzel egy időben kerültek piacra, népszerűségük viszont meg sem közelíti a Pro gépekét.
Más szakértők szerint az iPad-ek eladási számai, illetve az eltérő modellek részesedése egy-két negyedéven belül egyensúlyba kerülhetnek. Akkor aztán megtudhatjuk, hogy az iPad Pro-k iránti óriási kereslet csupán átmeneti volt, vagy tényleg a legdrágább modell kell az embereknek.
techkalauz.hu – az online techmagazin