Miután az Egyesült Államok bevezette a szankciókat a kínai vállalattal szemben, a hatás azonnal érződött, hiszen Európában alaposan megcsökkentek az eladásaik. Ezzel szertefoszlott az álmuk, miszerint néhány éven belül még a piacvezető Samsungot is beelőzhetik. Hazájában azonban kiálltak az emberek a Huawei mellett, így 2019 vége és 2020 elején eszméletlen mennyiségű készüléket értékesítettek Kínában, ám a helyzet mostanra alaposan megváltozott.

A Counterpoint Research adatai szerint 2021 elejére elvesztették a piacvezető szerepüket, és a korábbi 30%-os részesedésük közel a felére, nagyjából 16%-ra csökkent. A riválisok nem is tétlenkedtek, hanem bekebelezték a Huawei-től elpártoló felhasználókat, és brutális növekedést könyvelhettek el ennek köszönhetően. 2021 első negyedévében már a Vivo szállította a legtöbb mobilt, és jelenleg 24%-os piaci részesedéssel bírnak, illetve követi az Oppo a maga 23%-ával, amely szintén komoly emelkedés a korábbi eladásaikat figyelembe véve. A harmadik gyártó az Európában is oly népszerű Xiaomi, amely 15%-os részesedésével megközelítette a Huawei-t, és valószínűleg a következő negyedévben már meg is előzik őket.
Vajon van-e innen visszaút a Huawei számára?
