Még több reklám a YouTube-on

0
150

Észrevetted már, hogy a youtuberek nagy része hasonló hosszúságú videókat tölt fel – ami jellemzően kicsit több mint 10 perc?

Ennek oka a YouTube fizetési rendszerében rejlik. A videómegosztón eddig a legalább 10 perces videókban úgynevezett „mid-roll” reklámok voltak. Ez azt jelenti, hogy nem csak a videó előtt és után találkozhatunk hirdetésekkel, hanem a videót megszakítva, 2 jelenet közé beszúrva is láthatjuk ezeket. Az ilyen videók pedig plusz reklámbevételt jelentenek a tartalomgyártóknak, illetve a YouTube számára is.

Mostanra ez megváltozott. A YT változtatott a gazdaságpolitikáján és mostantól a 8 percnél hosszabb videókban is találkozhatunk a mid-roll reklámokkal.

Asztali YouTube esetében a nézők egy 5 másodperces visszaszámlálóval találkozhatnak míg a reklámot átugorhatják vagy vége a hirdetésnek. Mobil verzión pedig egy sárga jelző került a lejátszócsíkban, amely jelzi, hogy reklám érkezik.

Érdekes azonban, hogy a YT mostantól automatikusan berakja a 8 percnél hosszabb videókba a mid-roll hirdetéseket. A tartalomkészítőknek továbbra is lehetőségük lesz kikapcsolni.

A döntés oka természetesen az, hogy még több reklám legyen a YouTube-on, ezáltal növelve a cég bevételét. Logikus a döntés, főleg ha belegondolunk, hogy 30,000 órányi tartalom kerül feltöltésre minden órában.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét