Memória (RAM) és háttértár (HDD / SSD) cseréje kontra garancia a notebookoknál

0
1747

Különböző fórumok gyakran ismétlődő kérdéssora: „ ha bővítem / cserélem a memóriát vagy a háttértárat, elveszik a garancia? ”. A kérdést felvető személy valószínűleg egy roppant egyszerű válaszra számít: igen vagy nem. Csakhogy a válsz mégsem ilyen egyszerű

A memória (RAM) és háttértár (HDD / SSD) cseréje nem jár garanciavesztéssel, azonban ha a szervizelési tesztfázis során bebizonyosodik, hogy a hibát a cserélt alkatrész okozta, megszűnik a jótállás. Szervizbejuttatás egyik alapfeltétele a gyári állapot visszaállítása, egy szó mint száz a korábbi alkatrészt ha lehet tartsuk meg! 

Memória (RAM) és háttértár (HDD / SSD) cseréje kontra garancia a notebookoknál

A fent leírtakat természetesen nem kell készpénznek venni, mivel ezek csak előírások és igazából hasonló eseteket is csak a “pick up and return“-os gyártók esetén (Acer, Asus, Pavilion, Ideapad stb.) fordultak elő és ott is csak nagyon ritka, egyedi esetekről tudunk. A sima “carry in“-es gépek esetén ahol az ügyfél viszi be a notebookot a szervizbe vagy a “next business day” esetén ahol házhoz jön a szervizes, még csak hasonló eset sem fordulhat elő, mert a szervizessel történő személyes kontaktus estünkben a legjobb gyógyír. Ilyen alkalmakor tapasztalhatjuk, hogy még egy laptop szervizesben is érző lélek lakozik. Viszont gondoljunk csak bele – miért érné meg a szervizesnek, hogy kitoljon velünk? Attól nem lesz több fizetése, de még csak boldogabb se lesz tőle, persze az ördög sosem alszik.

Következésképpen: nyugodtan bővítsük a memóriát vagy cseréljük ki a lassú HDD-t az akár ötszörös sebességű SSD-re, viszont a korábbi alaktatrészeket ha lehet tartsuk meg. Ezenfelül pedig próbáljuk meg követni az előírásokat és gyári állapotban (számlán szereplő konfiguráció) küldjük szervizbe rosszalkodó készülékünket, ezzel 100%-osan bebiztosítva magunkat.

Pucu

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét