Az X, korábban Twitter néven ismert platform jelentős változtatást hajtott végre az USA-beli politikai reklámok terén. Miután 2019-ben globálisan megszűntették az ilyen hirdetéseket, addig Elon Musk irányítása alatt januárban enyhültek a politikai reklámokra vonatkozó korlátozások. Mostantól minden gond nélkül lehet politikai reklámokat tolni az emberek arcába az Egyesült állomokban.

Ez a döntés jelentős bevétel növekedést ígér az X-nek, különösen a 2024-es elnökválasztás előtt, mivel sok hirdető korábban elhagyta a platformot a politikai reklámok miatt. Az X ugyanakkor nem csak a profitot tartja szem előtt, hanem az online manipuláció és választási fenyegetések elleni védekezésre is összpontosít.
Egy globális, átláthatósági központot hoznak létre a politikai reklámok számára, így a felhasználók láthatják, milyen politikai hirdetéseket emel ki az X. A hamis információk terjesztését továbbra is szigorúan tiltják, de a választások idején fokozott figyelmet fordítanak a tartalmak ellenőrzésére. Elon Musk vezetése alatt az X-nek komoly kihívásokkal kell szembenéznie, hogy megőrizze hitelességét és biztonságát a választások során.
techkalauz.hu – az online techmagazin