2017Q4: A szétválasztható tabletek szerepeltek jól, a klasszikusok nem

Hogy áll most a piac?

A szétválasztható, tehát billentyűzettel és (érintő)kijelzővel rendelkező táblagépek piaca 6,5 milliósra nőtt 2017 negyedik negyedévében, ami 10,3%-os javulást jelent az egy esztendővel korábbi eredményekhez képest, legalábbis az IDC elemzőcég kimutatásai szerint.

Igazából egész évben meglehetősen pozitívak maradtak a számok, más kérdés, hogy az 1,6%-os éves növekedés elmarad a 2016-ban mért 24%-os adatoktól. Ez persze a gyártóknak is köszönhető, akik finomat szólva sem siették el néha a dolgokat.

A normál, nevezzük klasszikus táblagépeket még mindig óriási volumenben szállítanak le, tavaly az utolsó három hónapban az éves 141,7 millióból 43,1 milliót indítottak útnak a boltokba.

Ettől függetlenül egy kicsit mást mutat a felhasználói érdeklődés, egyre nagyobb az igény az előző kategóriára, ami nem véletlen, hiszen normál billentyűzeten pötyögni egy tablet esetén még mindig sokkal kényelmesebb, mint a kijelzőn.

Mi a helyzet a gyártókkal?

Apple:

A cupertinóiak még mindig az első helyen állnak, és ha hiába jelentős az előnyük, már nem olyan nagy, mint korábban. A legjobban természetesen a 9,7″-es iPadek fogytak, de a frissített iPad Prók is hoztak a konyhára, elég sok vásárló váltja le a korábbi modelljét, pedig azért egy iPadre általánosságban jellemző, hogy elég korrektül tartják az árukat és sokáig érkezik frissítés is. Az “Apple at Work” sokat dobhat még a latba, a vállalat is erősen koncentrál a jövőben a jobb munkakörnyezetre és ökoszisztémára.

Samsung:

A gyártónak a dobogó középső fokára sikerült felférne, ami azért továbbra sem rossz eredmény, más kérdés, hogy a felső vezetőknél nem nagyon létezik más szempont, mint elsőnek lenni. A szétválasztható modellekkel a dél-koreaiak is jelentős növekedést tudtak felmutatni, a klasszikus tabletek iránt viszont rohamosan csökken a kereslet. A vetélytársak sokszor jobb, vagyis pontosítsunk, jobb ár/érték arányú alternatívákat kínálnak, ezért már a Galaxy Tab A-k és E-k sem fogynak olyan jól, mint korábban.

Amazon.com:

Érdekes módon az Amazon még mindig képes volt megtartani a harmadik helyét a Samsung mögött, ami leginkább az online értékesítéseknek és a remek akcióknak köszönhető. A cég ráadásul pénztárcabarát termékeket is kínál, plusz az Alexa személyi hangasszisztens is folyamatosan fejlődik, amiből leginkább pont a felhasználók tudnak profitálni.

 

Huawei:

Habár a kínai vállalat a harmadik legnagyobb mobilgyártó, táblagépek terén még “csak” negyedikek. Egyelőre nem nagyon tűnik úgy, hogy a tabletek nagy jövőt jelentenének a cégnek, habár azért az agresszív marketing, az erős márkaismeretség, valamint a remek hálózati technológiák még megfordíthatják ezt a pillanatnyi állapotot.

Lenovo:

A tradicionális PC-iparágban komoly alapokat lefektető vállalat a szétválasztható táblagépek piacán is jól szerepelt a múlt esztendőben, bár itt van egy érdekes helyzet is, hiszen pont a normál eszközök kannibalizálják a billentyűzetes társaikat, mert azok továbbra is elképesztően jól fogynak.

A fenti táblázat azért jól mutatja, hogy az Apple a maga 26,8%-os részesedésével majdnem dupla annyit tud felmutatni, mint a második helyen álló Samsung. Az Amazon a 10,2%-os “tortaszeletére” méltán lehet büszke, de a Huawei és a Lenovo sem kesereghet nagyon a 7,7 és a 6,3%-kal.

Ezeket a cikkeket Neked ajánljuk!

Vélemény, hozzászólás?