Hongkong-ban, 2022. május 26-án a Lenovo Group bejelentette a rekord pénzügyi év eredményeit és történelmi csúcsait mind a nyereség, mind a bevétel szempontjából. Az éves nettó bevétel elérte a 2 milliárd dollárt, ami 72%-os növekedést jelent az előző évhez képest, a bevétel pedig 10 milliárd dollárral nőtt a második évben, ami meghaladja a 71 milliárd dollárt. Valamennyi fő üzleti csoportjuk nyereséges volt a teljes pénzügyi évben – erőteljes növekedésnek indult a mobil, az infrastruktúra, valamint a megoldások és szolgáltatások üzletága.
Sikeresen leküzdötte a makro-környezeti kihívásokat a Lenovo, valamint agilitásról és rugalmasságról is tanúbizonyságot tett. Az egész iparágra kiterjedő ellátási hiányokat, járványzavarokat, geopolitikai bizonytalanságokat és magasabb inflációt is tudott kezelni, így érthetően rekordévet zárt a vállalat.
A digitális és intelligens átalakulási trend is tovább gyorsul, és erős növekedési lehetőségeket kínál számukra. A vállalatainak több mint 50%-a már a digitalizáció részét képezi stratégiai szempontból, szemben a két évvel ezelőtti alig több mint egyharmaddal. A hibrid munkamodell egy hosszú távú változás, amely továbbra is erős keresletet fog generálni nemcsak az okoseszközök és az adatközponti infrastruktúra iránt, hanem az olyan forgatókönyv-vezérelt megoldások iránt is, mint az intelligens együttműködés, az intelligens otthon és az intelligens iroda.
Tovább erősítette versenyképességét a fenntartható nyereséges növekedés érdekében a Lenovo. A 2021/2022-es pénzügyi évtől számított három éven belül már jelentős előrelépést tett a K+F-befektetések megduplázódása felé, ami éves szinten 43%-kal, azaz 2 milliárd dollárral emelkedett. A vállalat biztos abban, hogy stabil stratégiájának kihasználásával, a globális-lokális modell egyedülálló versenyelőnyével, valamint az innováció és a hatékonyság megfelelő egyensúlyával versenyezve minden kihívást le tud küzdeni, valamint minden lehetőséget meg tudnak ragadni. A Lenovo igazgatótanácsa részvényenként 3,8 amerikai cent végső osztalékot hirdetett a 2022. március 31-én véget ért pénzügyi évre.
Kiemelt Pénzügyi helyzetek:
Yuanqing Yang (elnök- és vezérigazgató):
„Bár a tavalyi év teli volt kihívásokkal a világ számára, a felgyorsult globális digitális és intelligens átalakulással a Lenovo rekordévet produkált nyereséggel és bevétellel együtt” – mondta Yuanqing Yang, a Lenovo elnök-vezérigazgatója. „Minden fő üzletágunk nyereséges volt az egész évben, és az új növekedési motorjaink – SSG, ISG és a Mobile – erős lendületet mutatnak. Megragadjuk ezt a lehetőséget, valamint megduplázzuk a K+F befektetéseinket, elősegítjük a szolgáltatás vezérelt átalakulást, megvalósítjuk ESG-céljainkat, továbbá rugalmasak maradunk, hogy az egész vállalatot új magasságokba emeljük.”
Solutions and Services Group (SSG): Erőteljes növekedést és magas haszonkulcsot biztosít, ami magasabb általános jövedelmezőséget eredményez a Lenovo számára:
A billió dolláros IT-szolgáltatások piaca tovább bővül. A hibrid munkamódszerrel a digitális munkahelyi szolgáltatások iránti kereslet 2025-re várhatóan eléri a 93 milliárd USD-t. Hasonlóképpen a kutatások is azt mutatják, hogy az informatikai igazgatók több mint 90%-a hajlandó fontolóra venni a szolgáltatásként történő kínálat alkalmazását.
FY21/22 teljesítmény:
– Az elmúlt évben az SSG magas jövedelmezőséget és nagy növekedést ért el, a bevétel pedig minden idők csúcsát, 5,4 milliárd USD-t érte el, ami közel 30%-os növekedés éves szinten. Az üzemi eredményhányad 22% volt.
– Erőteljes, kétszámjegyű növekedés volt tapasztalható minden szegmensben, különösen a menedzselt szolgáltatások esetében, ahol a bevétel több mint 60%-kal nőtt éves szinten, a TruScale as-a-service üzletág erőteljes növekedésének köszönhetően. A projekt- és megoldásszolgáltatások bevétele 28%-kal nőtt az előző évhez képest, mivel a vertikális megoldások több mint kétszeresére nőttek az előző évhez képest.
– A felügyelt szolgáltatásokból, valamint a projekt- és megoldásszolgáltatásokból származó bevétel ma már az SSG üzletágának csaknem felét teszi ki.
Fenntartható fejlődés:
– Az SSG folytatta a beruházásokat a szoftvereszközökbe, platformokba és megismételhető vertikális megoldásokba a Lenovo saját IP-jével. Mindezt különös tekintettel a vertikális megoldási képességek elmélyítésére a gyártás, a kiskereskedelem, az egészségügy, az oktatás és az intelligens városok kulcsfontosságú iparágaiban.
– A TruScale as-a-service tovább bővült a szélesebb körű digitális munkahelyi megoldásokkal, és a vállalat hibrid felhőmegoldásokat fejlesztett ki.
– Továbbra is a Metaverse megoldásainak további kutatása áll a középpontban.
Infrastructure Solutions Group (ISG): nyereséges rekordbevétel
Továbbra is profitált az IKT-infrastruktúra fejlesztéséből az ISG, ahol az adatközpontok piaca 2025-re várhatóan eléri a 183 milliárd USD-t, az Edge infrastruktúra a 41 milliárd USD-t, a hibrid felhőpiac pedig a 120 milliárd USD-t. Mivel 2025-re az adatok létrehozására való igény várhatóan megduplázódik, az adatfeldolgozás és -tárolás lehetőségei tovább bővülnek.
FY21/22 teljesítmény:
– Fontos mérföldkőhöz érkezett az ISG: az egész évben nyereséges volt, nem kevesebb mint 7 milliárd dolláros rekord bevétellel, ami több mint 13%-os növekedés éves szinten.
– A nagy értékű üzletágak minden része – például a tárolás, a szoftverek, a szolgáltatások és a HPC – egyedi bevételi rekordokat állított fel.
Fenntartható fejlődés:
– Az ISG tovább növelte a piac prémium érzetét azáltal, hogy kibővítette teljes stack-képességeit, amelyek mind a felhőszolgáltató (CSP), mind a vállalati/kis- és középvállalkozási (SMB) szegmenseket lefedik.
– Folytatódnak a házon belüli tervezési és gyártási képességekbe történő beruházások, miközben olyan gyorsan növekvő területere is terjeszkednek, mint a felhőszolgáltatás.
– Az ISG továbbá kiemelkedett a zöld technológia használatával, például a Neptune folyadékhűtő rendszerrel.
Intelligent Devices Group (IDG): rekord bevétel, nyereségesség növekedése
Az okoseszközök piaca továbbra is profitál a hibrid munka új normájából. Míg a fogyasztói PC-kereslet rövid távon lassulhat, a kereskedelmi kereslet továbbra is erős. Az IoT végpontok szállítása 2025-ben várhatóan eléri a 2,3 milliárd USD-t, az intelligens együttműködési piac pedig 2025-re várhatóan meghaladja a 80 milliárd USD-t.
FY21/22 teljesítmény:
– A bevétel első alkalommal haladta meg a 60 milliárd USD-t, ami 18%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, a jövedelmezőség pedig csaknem 1 milliárd USD-val javult éves szinten.
– A PC-k megőrizték az első helyet, mivel az összes prémium szegmens több mint 30%-os éves árbevétel-növekedést produkált.
– Az okostelefonok bevétele 30 ponttal haladta meg a piacot, miközben a működési eredmény megduplázódott, több mint 360 millió dollárra nőtt, ami rekord a Motorola Mobility felvásárlása óta.
– A PC-ken túli terjeszkedés is folytatódik, és az IDG-bevételek több mint 18%-a más intelligens eszközökből, beágyazott számítástechnikából/IoT-ból és forgatókönyv-alapú megoldásokból származik.
Fenntartható fejlődés:
– Folytatja innovációba való befektetési stratégiáját a Lenovo, különösen a prémium szegmensekben, hogy megőrizze vezető pozícióját a PC-k terén, miközben megőrzi iparágvezető jövedelmezőségét is.
– Az okostelefonok, táblagépek, a beágyazott számítástechnika/IoT és a forgatókönyv-alapú megoldások, például az intelligens együttműködés, az intelligens otthon és az intelligens iroda további terjeszkedése továbbra is új növekedési motorokat biztosít.
Q4-es teljesítmény:
A negyedik negyedévben a kínai COVID-19 járvány miatti ellátási és termelési zavarok ellenére a Lenovo továbbra is erős eredménnyel zárta az év utolsó negyedévét. A negyedik negyedéves nettó bevétel éves szinten több mint 50%-os javulást ért el, a bevétel pedig csaknem 7%-kal, 16,7 milliárd dollárra nőtt éves szinten, valamint mindhárom üzleti csoport hozzájárult a vállalat nyereséges növekedéséhez. Az SSG-bevétel 28%-kal nőtt, és több mint 1 ponttal javította működési árrését éves szinten. Az ISG a második negyedévben is fenntartotta a nyereségességét. Az IDG az előző év azonos időszakához képest már a 18. egymást követő negyedévben javította üzemi haszonkulcsát.
Működési szempontok és befektetés a jövőbe:
K+F-beruházás – A Lenovo a közelmúltban megfogalmazta merész jövőképét az előttük álló évre, amely szerint a következő három évben 12 000 K+F-szakembert kell felvenni szerte a világon, a kutatási és fejlesztési beruházások megkétszerezése iránti elkötelezettség részeként. Tavaly a K+F beruházások éves szinten 43%-kal nőttek, és történelmi csúcsot értek el, meghaladva a 2 milliárd USD-t. A K+F alkalmazottak száma 48%-kal nőtt, így meghaladva a 15 000 főt, ezáltal minden ötödik alkalmazott K+F-ben dolgozik. A befektetések az új informatikai architektúrára összpontosulnak, és egyensúlyban vannak a rövid, közép- és hosszú távú megtérülés optimalizálása érdekében.
ESG-kötelezettségek – Miután a Lenovo egy évvel az ütemterv előtt túlteljesítette a 2020-ra kitűzött kibocsátáscsökkentési céljait, a Lenovo elkötelezte magát egy olyan vízió mellett, amely 2050-re eléri a nettó nullát, és a Science Based Target Initiative-vel együttműködve olyan célokat tűz ki, amelyek ezt az elképzelést támogatják. A Lenovo 2008 óta számol be a fenntarthatósággal kapcsolatos témákról, beleértve az éghajlatváltozás mérséklésével, a körkörös gazdasággal és a fenntartható anyagokkal kapcsolatos munkáját és céljait. A nettó nulla vízió mellett a Lenovo elkötelezte magát amellett, hogy 2025-ig jótékonysági programok és partnerségek révén 15 millió életre lesz pozitív hatással. A vállalat jótékonysági ága, a Lenovo Foundation intelligensebb technológiát biztosít mindenki számára azáltal, hogy az alulreprezentált közösségeket technológiához és STEM-hez való hozzáféréssel és oktatással ruházza fel.
techkalauz.hu – az online techmagazin