Az AMD technológiai igazgatója, Mark Papermaster hintette el az AI alapú upscaling-et, ami az AMD-nél FidelityFX Super Resolution névre hallgat. A jelenlegi FSR 3 implementáció az időbeli felskálázást, a keretgenerálást és a késleltetést csökkentő technológiák keverékét használja, azonban az Nvidia DLSS-től elmarad.
Alapvetően az AMD a játéktér egyetlen nagy szereplője, amely még nem tért át az AI-alapú grafikus felskálázási technológiára. Egy közelmúltbeli interjúban a YouTube No Priors podcastjában az AMD technológiai igazgatója, Mark Papermaster utalt arra, hogy az AMD saját AI alapú upscalert szeretne kiadni a következő generációs FSR részeként.
A Papermaster kijelentette: „Nemrég fejeztük be a mesterséges intelligencia bevezetését, amely implementálható a teljes portfóliónkba: felhő, Edge, PC-k, beágyazott eszközök, játékeszközeink. Lehetővé tesszük, hogy gamer eszközeinket az AI segítségével erősítsük meg. 2024 valóban hatalmas bevezetési év lesz számunkra…”
Hogy pontosan hogyan működik az AMD AI-gyorsítója, azt még nem tudni, de ha lesz olyan jó, mint a DLSS és az FSR, valószínűleg sok mobiljátékos számára megváltoztathatja a játékélményt.
techkalauz.hu – az online techmagazin