5 érv, hogy a hivatalos iPhone szerviz helyett miért éri meg márkafüggetlen szolgáltatóhoz fordulni

0
869

5-arv-hogy-a-hivatalos-iphone-szerviz-helyett-miert-eri-meg-markafuggetlen-szolgaltatohoz-fordulni

Az Apple különösen érzékeny arra, hogy a készülékek mellett minden kiegészítőt és kapcsolódó szolgáltatást kizárólagosan tudjon nyújtani.

Ez valóban a minőség garanciája is, de sok esetben pusztán marketing fogás vagy a cég profitjának maximalizálásáról szól. Ha nem a hivatalos iPhone szerviz szolgáltatásait vesszük igénybe, ugrik a garancia. Az ettől való félelem sokakat akkor is a márkaképviselet felé terel, amikor ez nem feltétlenül lenne indokolt. Mielőtt rátérnénk az 5 érvre a független szervizek mellett, vizsgáljuk meg kicsit a garancia kérdését.

A rendkívül hosszú és nem minden tekintetben érthető jogi szövegek helyett röviden úgy lehetne összefoglalni a lényeget, hogy a garancia akkor érvényes, ha a készüléket rendeltetésszerűen használtuk, ebbe beleértve azt, hogy a csatlakoztatott kiegészítők is mind hivatalos termékek voltak. Nem vonatkozik a garancia a sérülésekre: ha leejtjük és betörik az üveg, azért mi vagyunk felelősek, nem a gyártó. Ha hivatalos helyen javíttatjuk meg, akkor nem veszik el más tekintetben a garancia, de ki kell fizetnünk ennek borsos költségét. Ha márkafüggetlen helyen szereltetjük meg a sérülést, anyagilag jobban járhatunk, de elveszik a garancia. Az a kérdés, hogy a hátralévő garancia hossza vagy a mindenképpen fizetendő javítás költségének mértéke a fontosabb mérlegelendő, de nem nyilvánvaló a válasz, hogy megéri hosszabb ideig és drágábban nélkülöznünk a készülékünket azért, hogy még fél évig megmaradjon a garancia más tekintetben.

Budapesti iPhone szervizek

Több nem hivatalos iPhone szerviz Budapest központjában is található, ilyen a Mobee is, ami ügyfelei megelégedésére működik hosszú évek óta. Az ő példájuk is mutatja, hogy a márkafüggetlen lét nem azonos a szakszerűtlenséggel vagy a fusiban megoldott szerelésekkel. Gyári és utángyártott alkatrészek (kamera, hangszóró, képernyő, gombok stb.) azonnal elérhetőek szinte a népszerűbb modellekhez, a javítás általában néhány órát vesz igénybe. Az egyszerűbb beállítási vagy összehangolási problémákat általában azonnal megoldják (például watchOS frissítése).

Térjünk a cikk lényegére: az 5 pont, ami miatt megéri márkafüggetlen iPhone szervizt választani a garancia lejártát követően biztosan, de sokszor azt megelőzően is:

1. Ár

A hivatalos gyári szervizek mindig magasabb munkaóra díjakat számítanak és az alkatrészek költségei is magasak. Az alkatrészek beszerzése kötött, nincsenek alternatív lehetőségek. Ha valamiből hiány lép fel, addig megakad a folyamat. A márkafüggetlen szervizek egymással minőségben és árban is versengő partnerektől szerzik be alkatrészeiket. A munkadíjak alacsonyabbak és többfajta alkatrész közül választhatunk.

2. Rugalmasság és személyre szabott kiszolgálás

A márkafüggetlen szervizek a hivatalos műhelyekkel ellentétben nem követnek szigorú vállalati előírásokat. Ezen vállalati kötöttségek és adminisztrációs feladatok sokszor a hatékonyság kárára mennek és teljesen rugalmatlanok. Minden folyamat csak egyfajta módon mehet végbe, függetlenül attól, hogy ez mennyire kényelmes a fogyasztónak. Egy márkafüggetlen szerviz sokkal jobban alkalmazkodik a vásárló elvárásaihoz és nem a vásárló alkalmazkodását várja el saját folyamataihoz.

3. Széles körű tapasztalat

A fentiből következik, hogy ha valaki mindig, mindent ugyanúgy csinál, annak munkája és tudása is beszűkül. Egy márkafüggetlen szervizben dolgozó technikusnak sokkal változatosabb és nagyobb felkészültséget igényel munkája, folyamatosan képeznie kell magát. Szereléskor legjobb tudására és tapasztalatára támaszkodhat a vállalati előírások követése helyett.

4. Gyorsaság

Nem kell semmit elküldeni a központi szervizbe, ahol majd átnézik és visszaküldik, amiről majd kiértesítenek. Besétálunk a Corvin közben lévő üzletbe, leadjuk a mobilt, elmondjuk mi vele a baj, általában azonnal ránéznek, pár óra múlva pedig már mehetünk is a kész telefonért. Ennyi, tényleg.

5. Minőség és garancia

Sokan azt gondolják, hogy márkafüggetlen szervizek semmilyen garanciát nem vállalnak. Ez nincs így. Ők ugyanolyan szolgáltatók, mint bárki más a piacon, munkájukért felelősséget kell vállalniuk. A garancia itt sem szól arra, hogy ha leejtjük a mobilt akkor nem törhet el, de a beépített alkatrészere ugyanúgy vonatkozik jótállás, mint ha a gyári szervizből vásároltuk volna. Ellentétben a hivatalos szervizekkel, itt valóban verseny van a piacon: az tud sikeresen hosszú éveken át működni, aki magas minőségben szolgálja ki ügyfeleit.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét