Apple CarPlay Ultra új funkcióval bővül – még akkor is, ha az autógyártók elfordulnak tőle

Bár több autógyártó már jelezte, hogy nem kívánja bevezetni az Apple új generációs járművezérlő rendszerét, a CarPlay Ultra fejlesztése továbbra is gőzerővel zajlik Cupertinóban. Az Apple legutóbb az Aston Martinnal közösen mutatta be a rendszert, amely jelenleg kizárólag ennél a gyártónál érhető el, de úgy tűnik, a háttérben már készül a következő funkció – az adaptív sebességtartó automatika Apple Maps-integrációval.

Egy nemrég benyújtott szabadalmi bejegyzés szerint az Apple olyan tempomat-megoldáson dolgozik, amely a CarPlay Ultra környezetébe illeszkedve képes előre jelezni az útviszonyokat, forgalmi helyzeteket és sebességkorlátozásokat. Az adaptív sebességtartó rendszer a jövőben az Apple Maps adataira támaszkodva szabályozhatja a jármű sebességét, ezzel csökkentve a vezető beavatkozási igényét, és egyenletesebb, biztonságosabb utazást biztosítva. A rendszer emellett vizuálisan is megjeleníti a tempomat állapotát több kijelzőn – a digitális műszeregységen, a központi képernyőn és akár a head-up displayen is.

Bár maga az ötlet nem radikálisan új – több autógyártó már most is integrálja saját navigációs rendszerébe az adaptív tempomatot –, az Apple célja egy sokkal egységesebb, „ökoszisztémás” megközelítés: egy olyan járművezérlési rendszer, ahol minden funkció egy helyen, Apple-logika mentén működik.

Ez az all-in-one megközelítés azonban éppen az, ami miatt sok autógyártó elfordult a CarPlay Ultra bevezetésétől. Míg a klasszikus CarPlay vagy Android Auto lényegében egyfajta kijelzőtükrözésként működik, addig a CarPlay Ultra mélyebben integrálódik az autó digitális rendszerébe. Ez pedig már a gyártók digitális bevételeit is veszélyeztetheti, hiszen egyre többen kínálnak saját előfizetéses tartalmakat, alkalmazásokat, extrákat – amelyeket nem szívesen engednek ki a kezükből.

A Google ezzel szemben rugalmasabb megközelítést kínál az Android Automotive révén, amely lehetővé teszi a Google Maps és egyéb szolgáltatások beépítését anélkül, hogy a gyártóknak teljes kontrollt kellene átadniuk. Ez részben megmagyarázza, miért álltak el több autógyártónál a CarPlay Ultra bevezetésének tervétől – legalábbis egyelőre.

Ennek ellenére az Apple nem áll meg. A szabadalmi bejegyzés és az Aston Martinnal való közös fejlesztés egyértelműen mutatja, hogy hosszú távra terveznek. Sőt, az iOS 26 rendszerrel párhuzamosan a hagyományos CarPlay-t is fejlesztik, egyszerűbb, letisztultabb kezelőfelületet ígérve, amely jobban alkalmazkodik a vezetés közbeni használathoz.

Az autógyártók valószínűleg továbbra is elérhetővé teszik majd az Apple CarPlay-t és az Android Autót alapvető kijelzőtükrözésként, miközben a saját infotainment rendszereiket és alkalmazásaikat igyekeznek előtérbe tolni. De az Apple kitartó fejlesztési lendülete azt jelzi: ha egyszer újra nyílik egy ajtó valamelyik nagyobb gyártó felől, a CarPlay Ultra készen fog állni arra, hogy betörjön – akár a műszerfal közepébe.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg mással is:

Szerző további cikkei

Kategóriák

További cikkeink

2025.03.24.
Brutális sebesség jön az SSD-knél – a PCIe 7.0 hozza el a 512 GB/s korszakát
A technológia folyamatosan gyorsul, de a PCI Express 7.0 szabvány bevezetésével…
2025.02.27.
Kibertámadás áldozatai lettek népszerű Chrome-bővítmények – 3,2 millió felhasználó érintett
Egy nagyszabású kibertámadás során hackerek feltörtek 16 népszerű Chrome-bővítményt, köztük az…
2025.02.19.
90%-os kedvezmény: Népszerű lopakodós játék mindössze 2 dollárért a Steamen
A játékosok most hatalmas kedvezménnyel szerezhetik be az egyik legnépszerűbb ’stealth’…
2025.10.09.
Lehallgathat az egered? Új AI-alapú hack képes beszédet rögzíteni a gamer egerek rezgéseiből
Egy új „Mic-E-Mouse” nevű kiberbiztonsági kísérlet rámutatott: egy nagy érzékenységű gamer…
2025.10.09.
Egy új CPU-óriás lép színre: Zhaoxin KH-50000 – 96 mag, AMD-s gyökerekkel?
Egy eddig ismeretlen kínai processzorgyártó most olyan chipet mutatott be, ami…
2025.10.09.
Sennheiser HDB 630 – audiofil Bluetooth fejhallgató BTD 700 transmitterrel és 60 órás üzemidővel
„Igazi audiofil hangzás útközben” – ígéri a Sennheiser legújabb fejhallgatója A…
2025.10.08.
Gamerek, ne várjátok meg a Windows 10 végét – váltsatok Windows 11-re vagy SteamOS-re
A Microsoft végleg búcsút int a Windows 10-nek 2025. október 14-én, amikor…
2025.10.08.
Hogyan készülnek manapság a weboldalak?
A weboldalad még a 2010-es években ragadt? Az AI-tól a WordPress-en…
2025.10.08.
ADATA SC735 teszt – Gyors, kicsi és olcsó külső SSD, ami mégsem tökéletes
A ADATA SC735 külső SSD ígéretes darab: gyors, kicsi, és papíron még „katonai…
2025.10.07.
Jurassic World Evolution 3 – Dínók, genetika és kreativitás új szinten
A Frontier Developments fejlesztői szerint a Jurassic World Evolution 3 nem csupán folytatás…
2025.10.07.
Uplift V3 állítható asztal teszt – Stabilabb, csendesebb, okosabb, mint valaha
Az Uplift V3 állítható asztal nem forradalmat hoz, hanem tökéletesíti azt, amit elődje,…